يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

توصیه‌ای برای یادگیری بهتر دانش‌آموزان

دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 246320
مطالعات دهه اخير نشان داده است كه تغذيه صحيح در قدرت يادگيري كودكان موثر است و نخوردن صبحانه مي تواند اثرات منفي بر يادگيري آنها داشته باشد.
به گزاش جهان،"لیلا شوروزی،" کارشناس تغذیه دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به از اهمیت صرف صبحانه برای دانش آموزان، گفت: اگر مدت زمان ناشتايي طولاني شود، نگهداري قند خون در سطحـي كــه مغــز قادر به فعاليت طبيعي خود باشد مختل شده و يادگيري و تمركز حواس كمتر مي شود.

به گزارش وب دا، لیلا شوروزی اظهارداشت: نخوردن صبحانه در صورتي كه تداوم يابد و تبديل به عادت شود خود علاوه بر عوارض فوق موجب كمبود دريافت ساير مواد مغذي مورد نياز فرد مي شود. با حذف صبحانه از وعده هاي غذائي مواد مغذي كه در اين وعده دريافت مي شود، در وعده هاي ديگر جايگزين نخواهد شد و در نتيجه كمبود كالري، ويتامين ها و املاح ايجاد مي شود.

این کارشناس تغذیه ادامه داد: براي اينكه كودكان سنين مدرسه، اشتهاي كافي براي خوردن صبحانه داشته باشند باید شام را در ساعات ابتداي شب صرف کرده و حتي الامكان كودكان در ساعت معين و ترجيحا" زود بخوابند.

وی در ادامه افزود: صبح زودتر بيدار شده پس از شستن دست و صورت، كمي نرمش کنند تا براي صرف صبحانه اشتها پيدا كنند و والدين صبحانه را به عنوان يك وعده غذايي مهم تلقي كنند و همگي به دور يك سفره به صرف صبحانه بپردازند تا تشويقي براي كودكان باشند.

شوروزی در انتها چند نمونه از صبحانه کامل و مقوی را به مادران جهت استفاده در وعده صبحانه توصیه کرد و گفت: برای صبحانه از  فرني (آرد برنج يا آرد گندم همراه با شیر و شکر)، شير برنج، حليم و عدسي كه اغلب مورد علاقه كودكان اين سنين هستند و از ارزش غذايي بالايي نيز برخوردارند،  نان و پنير و گردو، نان و تخم مرغ، نان و كره و مربا، نان و كره و خرما، همراه با يك ليوان شير و فرآورده هاي غلات مثل شيرين گندمك همراه با شير می توان استفاده کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *