پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

12نکته بهداشتی درباره روپوش مدرسه

جمعه ۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 246929
به طور کلی بیشتر مدرسه ها اجازه دوختن یا تهیه روپوش های پسرانه یا مانتوهای دخترانه را بنابر قوانین خودشان به والدین می دهند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، روپوش مدرسه جزو پوشش های الزامی برای رفتن به مدرسه است؛ الزامی دخترانه و پسرانه. یعنی معمولا تمام مدرسه ها متناسب با سن وسال بچه هایی که مشغول به تحصیل در آنجا هستند، پوششی هماهنگ و یکسان را برای دانش آموزان تعریف می کنند...

به طور کلی بیشتر مدرسه ها اجازه دوختن یا تهیه روپوش های پسرانه یا مانتوهای دخترانه را بنابر قوانین خودشان به والدین می دهند. به همین دلیل و به واسطه نزدیک شدن به ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید، تصمیم گرفتیم در صفحه «مد» این شماره، نکته هایی را درباره روپوش مدرسه به شما والدین عزیز گوشزد کنیم:

● پنج نکته درباره مانتوهای دخترانه

با شروع پاییز هوا هم کم کم خنک می شود. به همین دلیل تهیه مانتوهایی با جنس کتان نسبتا ضخیم برای دخترها بهتر از مانتوهایی با پارچه نخی و نازک است. ضمن اینکه بچه ها ساعت های زیادی را در مدرسه روی نیمکت می نشینند و استفاده از پارچه های کتان ضخیم امکان چروک شدن مانتوی آنها را کمتر می کند.

بچه ها ساعت های طولانی ای را در مدرسه می گذرانند. به همین دلیل از تهیه مانتوهایی با جنس نایلون یا الیاف مصنوعی برای آنها خودداری کنید. این مانتوها احتمال عرق کردن و عرق سوز شدن پوست بدن آنها را افزایش می دهد.

حتما برای فرزند خود، دو دست مانتو و شلوار تهیه کنید تا در صورت زمین خوردن و پاره شدن لباس یا ایجاد هرنوع مشکل دیگری در مانتو و شلوارش، او یک دست لباس مدرسه اضافی داشته باشد. شما می توانید از پارچه های سبک و نخی برای تهیه مانتو و شلوار اضافی مدرسه کمک بگیرید.

اگر قوانین مدرسه به شما اجازه می دهند، مانتوی مدرسه فرزندتان را آستین کوتاه بدوزید و آن را با یک آستینک نخی مناسب هماهنگ کنید. معمولا بیشترین آسیب و کثیفی مانتوهای مدرسه در قسمت آستین آنها که بچه ها برای نوشتن مشق های خود، مدام آنها را روی میز می مالند اتفاق می افتد. در صورت استفاده از آستینک، هم لباس مدرسه همیشه تمیز خواهد ماند و هم عمر مانتوها بیشتر خواهد شد.

قد مانتوی مدرسه نباید پایین تر از کشکک زانوی بچه ها باشد. معمولا مانتوهای خیلی بلند، سنگین هستند و بچه ها در آنها احساس راحتی نمی کنند به خصوص هنگام بازی در زنگ تفریح.

● پنج نکته درباره روپوش های پسرانه

. روپوش های پسرانه باید روی پیراهن یا بلوز پوشیده شوند. به همین دلیل هم باید سایز آنها یک سایز بزرگ تر از سایز بچه ها باشد.

از آنجایی که پسرها روپوش را روی لباس خود می پوشند، بهتر است از جنس های خنک و نخی برای تهیه روپوش های پسرانه کمک بگیرید.

معمولا پسرها به مرتبی دخترها نیستند و ممکن است روپوش خود را در مدرسه دربیاورند و هرجایی بیندازند از کف زمین گرفته تا داخل جامیزی! به همین دلیل معمولا عمر روپوش مدرسه آنها چندان طولانی نیست. پس سعی کنید از پارچه های ارزان قیمت تر برای تهیه روپوش آنها استفاده کنید و در عوض حداقل، ۳ روپوش مختلف برایشان بدوزید.

بهتر است همیشه رنگ بلوز و شلوار فرزند خود را با روپوش مدرسه اش هماهنگ کنید تا ظاهر مرتب تری داشته باشد.

بهتر است برای بچه های دبستانی، روپوش های زیپ دار تهیه و برای بچه های بزرگ تر هم از روپوش های دکمه دار استفاده کنید.

● دو نکته درباره شستشوی روپوش مدرسه

روپوش، مانتو و شلوار مدرسه باید حداقل هفته ای یک مرتبه شسته شود. از آنجایی که امکان آلوده بودن لباس های مدرسه به انواع آلودگی های ویروسی و محیطی وجود دارد، می توانید آنها را داخل ماشین لباسشویی بیندازید و با آب کاملا داغ و مواد شوینده مناسب بشویید. استفاده از محلول های نرم کننده و قرص های ضدعفونی کننده هم برای شستشوی لباس های مدرسه به شما والدین عزیز توصیه می شود.
. از آنجا که ممکن است بچه ها با لباس مدرسه خود هرجایی بنشینند، آویزان کردن آنها کنار لباس های تمیز یا قرار دادنشان داخل کمد، کار چندان درستی نیست. با این کار باعث انتقال آلودگی های محیطی به لباس های تمیز می شوید. به همین دلیل بهتر است یک چوب لباسی جداگانه برای لباس های مدرسه و حتی محل کار خودتان در خانه نصب کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *