سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

مخالف به موافق: «بشین سر جات»!

يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب: 246174
موافقان و مخالفان یک طرح فوریتی، بعد از آنکه سخنانشان را از تریبون مجلس بیان کردند، باز هم آرام ننشستند و در حالی که یکی از موافقان داشت با صدای بلند و میکروفن بسته حرفهایی می‌زد، مخالف هم فریاد زد: «بشین سر جات!»
به گزارش جهان به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه) جلسه علنی داشتند که این جلسه با 30 دقیقه تاخیر در ساعت 8.30 آغاز شد و با حاشیه‌هایی همراه بود:

* پس از اعلام آغاز رسمی جلسه علنی توسط لاریجانی، آیاتی از کلام‌الله مجید طبق روال قرائت شد که پس از اتمام قرائت قرآن، علی لاریجانی خطاب به قاری گفت: از تلاوت جذاب شما تشکر می‌کنم.

* مجلس امروز رنگ و بوی دفاع مقدس گرفته بود و با حضور تعدادی از فرماندهان دوران جنگ، نمایندگان حال و هوای آن دوران را پیدا کرده بودند. وکلای ملت با انداختن چفیه روی شانه‌هایشان، به مناسبت هفته دفاع مقدس، در صحن پارلمان حضور یافتند.

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در این جلسه حضور یافته و به سخنرانی پرداخت. امیر سرتیپ اسماعیلی در جریان سخنرانی‌اش، شعار «مرگ بر آمریکا» سر داد که نمایندگان با وی همصدا شده و چندین بار این شعار را در صحن پارلمان تکرار کردند.

* هیچ یک از ساعت‌های پارلمان از جمله ساعت‌های موجود در راهروها و لابی‌های مجلس، علی‌رغم اعلام رسمی، عقب کشیده نشده بود.

* در ابتدای جلسه امروز علی لاریجانی رئیس مجلس در سخنرانی خود ضمن محکوم کردن اهانت آمریکا به پیامبر رحمت این اهانت را لات‌بازی در عرصه بین‌الملل توصیف کرد.

* وکلای ملت امروز دو فوریت 3 طرح را مورد بررسی قرار دادند.

* در جریان بررسی دو فوریت طرح استفساریه ماده 115 آئین‌نامه داخلی، که درباره نحوه قرائت بیانیه‌ها در صحن علنی بود، یکی از نمایندگان به عنوان مخالف و یکی دیگر به عنوان موافق دو فوریت سخنرانی کردند،  پس از این سخنرانی، نماینده موافق در حالی که میکروفونش خاموش بود، با صدای بلند، جملاتی را مطرح کرد که همین موضوع واکنش  نماینده مخالف را به دنبال داشت، آنجا که خطاب به وی گفت: «بشین سر جات!!»

* زمانی که وکلای ملت در حال قرائت نطق‌هایشان در جلسه بودند، ابوترابی فرد پس از اتمام نطق یکی از نمایندگان، شروع به صحبت کرد که در این هنگام، الیاس نادران نماینده تهران با قرار گرفتن پشت تریبون قرائت نطقش را آغاز کرد به نحوی که به طور همزمان ابوترابی فرد و نادران در حالی که میکروفونشان روشن بود در صحن علنی سخنرانی می‌کردند.

* پیش از پایان جلسه امروز، بهروز نعمتی نماینده همدان خواستار بیان تذکری شفاهی بود اما ابوترابی فرد به دلیل نزدیک شدن به وقت نماز ظهر و عصر، اجازه بیان این تذکر را نمی‌داد، همین موضوع واکنش شدید نعمتی را به دنبال داشت و با سر و صدای بلند جملاتی را در جلسه مطرح کرد.

ابوترابی فرد در این هنگام به نعمتی گفت: «با سر و صدا کردن در صحن مجلس مشکل حل نمی‌شود!»

* جلسه علنی امروز نمایندگان ساعت 12 با اعلام حجت‌الاسلام ابوترابی فرد پایان یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *