جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۵

سرانجام تلخ دکورهای مختارنامه

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 245998
سرانجام صاحبان زمین‌های دکور مجموعه «مختارنامه» با تلویزیون به نتیجه نرسیدند و این دکورهای میلیاردی تخریب می‌شوند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حدود 10 سال ساخت مجموعه دکورهای «مختارنامه» در زمین‌هایی واقع در احمدآباد مستوفی به طول انجامید و میلیاردها تومان صرف ساخت این دکورها شد.

بنا بر این گزارش، پس از پایان تصویربرداری این مجموعه عظیم، بارها بحث نگهداری این دکورها مطرح شد و حتی مطرح شد که «سید عزت‌الله ضرغامی» رئیس سازمان صداوسیما به طور تلویحی با خرید این دکورها موافقت کرده است.

دکورهای مختارنامه این هفته تخریب می‌‌شوند

 اما با گذشت یک سال از پایان پخش سریال، هنوز هیچ خبری از خرید دکورها نیست و در نهایت محمود فلاح تهیه‌کننده مختارنامه در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: متاسفانه سازمان صداوسیما علاقه‌ای به نگهداری این دکورها ندارد و قرار شد زمین به صاحبان آن برگردانده شود.

وی ادامه داد: صاحبان زمین به فروش و یا اجاره بخش‌هایی از زمین که دکور در آن ساخته شده نیز رضایت داده‌اند ولی متاسفانه از سوی تلویزیون قدمی برای نگهداری آن برداشته نشد.

فلاح در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: صاحبان زمین‌های احمدآباد مستوفی خیلی تحمل کردند تا این ماجرا به نتیجه برسد ولی با توجه به سکوت مدیران صداوسیما و حکم صادر شده مبنی بر تخلیه زمین، به ما اعلام کردند که انبارها را تخلیه کنیم و زمین را به صاحبان آن تحویل دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که پیشنهاد تلویزیون برای این زمین‌ها چیست؟ پاسخ داد: تلویزیون اصلا پیشنهادی در این زمینه ندارد، من هم از این وضعیت خسته شدم‌ام و با توجه به بیماری که دارم، توان پی‌گیری این ماجرا را ندارم.

فلاح همچنین درباره سایت سریال مختارنامه نیز گفت: مشکل سایت حل شده و سیمافیلم آن را تحویل گرفته و خوشبختانه سایت مختارنامه مشکلش در حال رفع شدن است.

همچنین درباره این زمین‌ها حسینی یکی از صاحبان زمین‌های دکور مختارنامه در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: متاسفانه با تلویزیون به توافق نرسیدیم و همین هفته برای تخریب و قلع و قمع دکورها اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما صاحبان زمین، نهایت همکاری و حسن نیت خود را به تلویزیون نشان دادیم تا این اثر تاریخی که میلیاردها تومان هزینه ساخت آن شده، حفظ شود، ولی نشد.

وی ادامه داد: این دکورها 10 سال قدمت دارند و با یک بازسازی مختصر حداقل ده سال دیگر نیز قابل استفاده هستند، اما متاسفانه مدیریت تلویزیون علاقه‌ای به باقی ماندن این آثار ندارد.

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا شما پس از تحویل زمین‌ها، دکورها را نگهداری می‌کنید؟ اعلام کرد: خیر. این دکورها به درد ما نمی‌خورد و نگهداری آن‌ها نیز هزینه‌بر است. ضمن اینکه کارایی برای ما ندارد. اما ما دلمان می‌خواست این دکورها باقی بمانند، چون من دلم نمی‌آید خانه کعبه را خراب کنم و می‌توان با نگهداری آن فضایی فرهنگی ایجاد کرد که متاسفانه برای ما مقدور نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عزيزم! اگه .........بخواد اين دكور يا زمينها رو بخره، ديگه پولي ميمونه كه باهاش گر و گر خواننده و بازيگر بياره تو تلويزيون به هر مناسبتي، بادشون كنه تا در نهايت مثل خوره بيفتن به اعتقادات مردم و آخر سرش هم به همه اعتقادات ديني و انقلابيمون لگد بزنن؟ تلويزيون بودجه ميخواد تا به كارشناس مذهبي سمت خدا كه از قم مياد كلا 150 تومن بده اما فلان خواننده يا بازيگر براي حضور در نيم ساعت جشن تلويزيون بگه انقدر ميليون بهم بدين تا گنده بشم بيفتم تو جون روح مردم!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی نژاد باید پاسخگو باشند.چون زمانی که ایشان از آخرین سکانس های در حال ضبط سریال در سال 88بازدید می کردند در سخنرانی مبسوطی در جمع عوامل و بازیگران سریال فرمودند که باید یک شهرک سینمایی مجهز در نزدیکی تهران ایجاد کرد و خیلی حرف و وعید های بزرگ که در عرصه فرهنگ و فیلم باید چنان کرد و چنان و قول دادند در بودجه ببینند و این فضا و دکور حفظ شود
اما متاسفانه فقط ژست و قول و حرف بود که بود
جان مولا این سخن را گوش کن شمع بیت المال را خاموش کن ، برادران عزیز دولتی و ... این هزینه های انجام شده ، بابت دکور و غیره از بیت المال بوده و با تخریب کردنش ، باید چند سال دیگه با این نرخ تورم نجومی ، برای یک سریال دیگه از جیب امت خرج کنید. آخه چرا انقدر بی برنامه و ندانسته کار میکنید.
United States
وقتی یک ریال انرا مدیران و مسئولان ضرر نمیکنند چرا به فکر این هزینه ها باشند!
Iran, Islamic Republic of
ای کاش آقای م ......... رو دولت میکرد رئیس سازمان جدید التاسیس حفظ دکورها،
اونوقت اونقدر پول میومد.اصلا دولت تمام قد جلو میومد.
نمیدونم اگه ایشون لطف کنند و همزمان مدیرعاملی دو تا سازمان رو قبول بفرمایند مشکل این دکور با ارزش هم حل میشه