پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
۵

پورمحمدی: این موضوع باعث شرمساری است

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 245874
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: خیلی اوقات به خاطر تخلف، اساسنامه یک سازمان را تغییر می‌دهند، این موضوع باعث شرمساری است و ما حتماً جلوی این کار می‌ایستیم.
به گزارش جهان به نقل از انتخاب ؛ مصطفی پورمحمدی با بیان اینکه‌ از نظر قوانین نظارتی چیزی کم نداریم، گفت: اما اگر صد نگهبان هم برای افراد بی‌توجه گمارده شود، نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.
 
وی تصریح کرد: هم در خود دستگاه‌ها و خارج از دستگاه‌ها دفاتر نظارتی زیادی وجود دارد، باید اراده شود که کار نظارت انجام گرفته و به آن عمل شود.
 
پورمحمدی اظهار کرد: این موضوع مهم است که خوشبختانه دارد اتفاق می‌افتد، البته عده‌ای هنوز مقاومت می‌کنند که ان‌شاء‌الله این مقاومت‌ها شکسته خواهد شد.
 
وی افزود:الحمدالله در کشور یک فضای نظارت‌پذیری، پذیرش اصول، قانون‌پذیری در حال تقویت است، خیلی از جاها کشور از بی‌نظمی و بی‌قانونی ضربه می‌بیند، خیلی اوقات به خاطر تخلف، اساسنامه یک سازمان را تغییر می‌دهند، این موضوع باعث شرمساری است و ما حتما جلوی این کار می‌ایستیم.
 
پورمحمدی گفت: در زمینه نظارت همگانی باید تمام بخش‌های نظارتی حکومتُ چه درون دستگاهی و چه برون دستگاهی فعال شوند، اینکه نهادهای نظارتی درون دستگاهی با هم جمع شده و هماهنگ عمل کنند بسیار خوب است.
 
وی با اشاره به تأثیر تشکل‌های مردم‌نهاد درباره نظارت همگانی اظهار کرد: این تشکل‌ها و مجموعه‌های غیر دولتی ظرفیت خوبی هستند، از نظر جامعه‌شناسی سیاسی نیز موضوع مهمی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چی بگم؟
Serbia
آقای پور محمدی تو این 8 سال خیلی چیزها باعث شرمساری خیلی ها بود........ برادر غم مخور ما دیگه عادت داریم!
Iran, Islamic Republic of
سازمان بازرسی در دوره ایشان شده است همان مرکز پژوهشها در دوره توکلی
Iran, Islamic Republic of
مخالفم
United States
...... خيلي وقته كه اين كارها در جلب توجّة مردم جواب نميدهد.