کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پورمحمدی: این موضوع باعث شرمساری است

1 مهر 1391 ساعت 8:57

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: خیلی اوقات به خاطر تخلف، اساسنامه یک سازمان را تغییر می‌دهند، این موضوع باعث شرمساری است و ما حتماً جلوی این کار می‌ایستیم.


به گزارش جهان به نقل از انتخاب ؛ مصطفی پورمحمدی با بیان اینکه‌ از نظر قوانین نظارتی چیزی کم نداریم، گفت: اما اگر صد نگهبان هم برای افراد بی‌توجه گمارده شود، نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.
 
وی تصریح کرد: هم در خود دستگاه‌ها و خارج از دستگاه‌ها دفاتر نظارتی زیادی وجود دارد، باید اراده شود که کار نظارت انجام گرفته و به آن عمل شود.
 
پورمحمدی اظهار کرد: این موضوع مهم است که خوشبختانه دارد اتفاق می‌افتد، البته عده‌ای هنوز مقاومت می‌کنند که ان‌شاء‌الله این مقاومت‌ها شکسته خواهد شد.
 
وی افزود:الحمدالله در کشور یک فضای نظارت‌پذیری، پذیرش اصول، قانون‌پذیری در حال تقویت است، خیلی از جاها کشور از بی‌نظمی و بی‌قانونی ضربه می‌بیند، خیلی اوقات به خاطر تخلف، اساسنامه یک سازمان را تغییر می‌دهند، این موضوع باعث شرمساری است و ما حتما جلوی این کار می‌ایستیم.
 
پورمحمدی گفت: در زمینه نظارت همگانی باید تمام بخش‌های نظارتی حکومتُ چه درون دستگاهی و چه برون دستگاهی فعال شوند، اینکه نهادهای نظارتی درون دستگاهی با هم جمع شده و هماهنگ عمل کنند بسیار خوب است.
 
وی با اشاره به تأثیر تشکل‌های مردم‌نهاد درباره نظارت همگانی اظهار کرد: این تشکل‌ها و مجموعه‌های غیر دولتی ظرفیت خوبی هستند، از نظر جامعه‌شناسی سیاسی نیز موضوع مهمی است.


کد مطلب: 245874

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/245874/پورمحمدی-این-موضوع-باعث-شرمساری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com