چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

خشم چینی ها علیه ژاپن بالا گرفت+عکس

سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 245279
صدها تن از مردم پایتخت چین روز سه شنبه با همراه آوردن عکس هایی از ˈ مائو تسه تونگ ˈ رهبر فقید و ضد استعماری کشورشان ، راهپیمایی گسترده ای را علیه ژاپن آغاز کردند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، تظاهرات شهروندان شهر پکن در مقابل سفارت ژاپن امروز از شدت بیشتری برخوردار است .

امروز مصادف با هشتاد و یکمین سالگرد اشغال برخی نقاط چین توسط نیروهای ژاپنی است و همین عامل باعث شده که خشم چینی ها بالا گرفته است.

چینی ها که برای هفتمین روز متوالی به دلیل ادعای مالکیت ژاپن بر جزایر مورد مناقشه در دریای شرقی در مقابل سفارت این کشور اجتماع کرده اند، امروز ضمن سردادن شعارهای تند مانند ˈ ژاپن کوچولو بر گمشوˈ، عکس های ˈیوشیهیکو نوداˈ نخست وزیر و پرچم این کشور را لگد مال کردند.

گروهی از تظاهرکنندگان نیز وقتی به مقابل در سفارت می رسند انواع اشیا از جمله بطری های شیشه ای ، گوجه فرنگی و مواد رنگی را به طرف آن پرتاب می کنند.

دولت چین نیز برای حراست از سفارت ژاپن ضمن کشیدن دو دور موانع فلزی، صدها نیروی ضد شورش و امنیتی را در اطراف آن مستقر کرده است.

شدت تظاهرات امروز مردم چین به حدی است که برخی خبرنگاران مجبور به استفاده از کلاه حفاظتی شدند.

پلیس نیز امروز برای فعالیت خبرنگاران محدودیت در نظر گرفته و آنان را به خیابان های پشت سفارت ژاپن هدایت می کند.

تظاهرات گسترده مردم چین باعث شده که فعالیت برخی سفارتخانه های خارجی از جمله آمریکا که در نزدیکی سفارت ژاپن قرار دارند، مختل شود.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000245/nf00245279-1.jpg

این در حالیست که وزیر دفاع آمریکا دیروز وارد پکن شده و امروز از نزدیک شاهد خشم چینی ها خواهد بود.

چینی ها از جمله مقام های این کشور ،آمریکا را مسوول بروز تنش در منطقه به خصوص بین پکن و توکیو می دانند.

در آستانه سفر ˈ لئون پانه تاˈ ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین از آمریکا خواست در خصوص جزایر ˈدیائو یو ˈ دخالت نکند.

اختلاف های روزافزون بین توکیو و پکن بر سر جزایر مورد مناقشه که در ژاپن با نام ˈسنکاکو ˈ و در چین با نام ˈ دیائو یوˈ شناخته می‌شود در یک هفته اخیر تظاهراتی به وجود آورد که ناظران شرایط امروز را به عنوان بزرگترین تظاهرات از سال 1972 می‌دانند.

دولت ژاپن حدود 10 روز قبل با اعلام خرید جزایر مورد مناقشه از مالکان خصوصی و تصمیم برای ملی اعلام کردن آن باعث بالا گرفتن خشم چینی ها شد.

مقام های ژاپنی از جمله نخست وزیر این کشور طی روزهای اخیر از به خطر افتادن جان و مال ژاپنی های ساکن چین ابراز نگرانی کرده اند.

با این حال پلیس چین امروز با بلند گو از تظاهرکنندگان درخواست می کرد ، اعتراض های خود را آرام و در چارچوب قانون بیان کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *