چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

‫چرا چین به ژاپن تبریک نگفت؟‬

دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۴۴
کد مطلب: 312098
چین از تبریک گفتن به ژاپن به خاطر انتخاب توکیو برای میزبانی المپیک سال 2020 میلادی خودداری کرد. به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، کمیته المپیک چین از تبریک گفتن به ژاپن درباره این موضوعِ ظاهراً غیرسیاسی ابا کرده است که نشان دهندهِ میزان تنش های بالا میان دو کشور است.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، هنگامی که خبرنگاران از هونگ لی، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در این خصوص سؤال کردند، وی از پاسخگوییِ صریح به این سؤال طفره رفت و گفت، این مسئله را باید از کمیته المپیک چین بپرسید. با این حال هونگ لی تلاش کرد از لحنی دوستانه تر استفاده کند و افزود، چین میزبانی موفق المپیک 2008 میلادی را در پکن بر عهده داشته است و می تواند تجربیات خود را در این زمینه در ا ختیار ژاپن قرار دهد. وی افزود، کشورهای چین و ژاپن، هر دو از اعضای جامعه کمیته بین المللی المپیک هستند. چین و ژاپن به ترتیب دارای دومین و سومین اقتصاد بزرگ جهان هستند، اما بر سر مسائل مربوط به جنگ های میان دو کشور در خلال سال های 1931 الی 1945 میلادی و همچنین جزایر مورد اختلاف دو کشور با هم مناقشات لفظی دارند.

مقامات کمیته المپیک چین به خبرنگارانی که برای پاسخگویی در این خصوص با آنان تماس تلفنی گرفته بودند، از اظهار نظر در مورد این که چرا به ژاپن در این رابطه تبریک نگفته اند، امتناع کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *