دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

ديد متفاوت در زنان و مردان

يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۴:۵۹
کد مطلب: 243636
براساس تحقيقات مردان و زنان در ديد تمام رنگ ها و جزئيات با هم متفاوت هستند.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاریANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژي، ديد در مردان و زنان متفاوت است.
براساس تحقيقات مردان حساسیت بیشتری به جزئیات و سوژه های متحرک دارند، در حالی که زنان در دیدن رنگ ها بهتر هستند. 
 
تحقیقات منتشر شده در مجله زیست شناسی تفاوت های جنسی، دانشگاه شهر نیویورک نشان مي دهد که تمام اين مطلب بايد مربوط به هورمون مردانه تستوسترون باشد.
 
محققان مي گويند، در مغز، غلظت بالایی از گیرنده های هورمون مردانه، تستوسترون به ویژه در منطقه قشر وجود دارد که مسئول پردازش تصاویر است. 
 
هورمون های مردانه نیز مسئول نظارت بر توسعه نورونها در قشر و در تشکیل جنین هستند،که نتیجه آن است که مردان 25 درصد بیشتر از این سلول های عصبی نسبت به زنان دارند، به همین دلیل مراکز مربوطه بصری عملکرد مغز متفاوت است.
 
برای رسیدن به این نتیجه، محققان سیستم بینایی دختران و پسران 16 ساله را با دید طبیعی مقایسه کرده اند. در برابر داوطلبان عکس های رنگارنگ قرار گرفت و از آنها خواستند رنگ آنها را در تمام طیف بصری که دیدند را توصیف کنند.
 
برای اندازه گیری حساسیت چشم به درگیری، سپس محققان تصاویر را با برش های نور و تاریک نشان دادند هنگامی که میله نور متناوب تاریک و تصویر مثل نور سوسو ظاهر شد، مثل آن بود که در حرکت است.
 
نویسندگان این تحقیق مي گويند، این بسیار واضح است که مردان و زنان آن را متفاوت مي بينند. مردان، باید توانایی دیدن طول موج کمی بزرگتر از نمایش همان رنگ براي زنان را تجربه  مي کنند.در مقابل، مردان قادر به درک جزئیات میله در حال حرکت بودند.
 
 همانطور که با حواس دیگر، مانند شنوایی و بویایی، تفاوت های قابل توجهی وجود دارد در سیستم بینایی مردان و زنان نيز تفاوت وجود دارد.
 
وي افزود: عناصر  سیستم بصری که ما اندازه گیری کرده ايم با پالس گروه های خاصی از سلول های عصبی واقع در قشر بینایی مشخص می شود.
 
 از آنجا که توسعه نورون ها در این زمینه مؤثر است با استفاده از تستوسترون که رانده می شود، نشان می دهد که این هورمون مردانه می تواند نقش مهمي در پیدایش تفاوت بین مراکز بصری از زنان و مردان را بازی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *