پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

زنان در برابر آلزايمر آسيب‌پذيرترند

شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۳۰
کد مطلب: 241003
محققان هشدار داده‌اند، زناني كه از بيماري آلزايمر رنج مي‌برند، نسبت به مردان مبتلا به اين بيماري بيشتر تحت تاثير عواقب آن قرار مي‌گيرند.
 به گزارش جهان به نقل از ايسنا، در مطالعه محققان انگليسي آمده است زنان مبتلا به بيماري آلزايمر بيشتر از مردان توانايي‌هاي ذهني خود را از دست مي‌دهند چرا كه ذهن مردان بهتر مي‌تواند با لطمات اين بيماري كنار آيد.
 
محققان انگليسي با انجام چندين مورد آزمايش از قبيل بررسي مهارت‌هاي گفتاري زنان و مردان مبتلا به آلزايمر دريافتند مردان در مقايسه با زنان همسال خود آسيب كمتري ديده‌اند.
 
اين محققان در بررسي اطلاعات 15 مطالعه پيشين به اين نتيجه رسيدند که مردان در مقابل پيشرفت بيماري‌هاي زوال عقلي بيش از زنان مقاومت دارند.
 
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه ديلي ميل، در اين مطالعه حدود 828 مرد و يك هزار و 238 زن مورد بررسي قرار گرفتند كه نشان مي‌دهد مهارت‌هاي گفتاري زنان مبتلا به بيماري آلزايمر بيش از ديگر مهارت‌هاي شناختي‌شان تحت تاثير قرار مي‌گيرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *