شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

عباس: احمدي‌نژاد باز هم من را دعوت می‌كند

شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب: 243599
رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين با اعلام اينكه اين تشكيلات تنها نهاد رسمي و قانوني در فلسطين است كه بايد از سوي كشورهاي جهان به رسميت شناخته شود، تاكيد كرد تا زماني كه حماس به برگزاري انتخابات تن ندهد هيچ گونه مذاكره‌اي با اين جنبش انجام نخواهد شد.
به گزارش جهان، ايسنا به نقل از شبكه خبري اسكاي نيوز عربي، محمود عباس،‌ رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در رام‌الله در يك كنفرانس خبري با مشاركت خبرنگاران تاكيد كرد، مادامي كه حماس با برگزاري انتخابات در غزه و ديگر مناطق فلسطين موافقت نكند هيچ گونه مذاكره‌اي با مقامات اين جنبش نخواهد داشت.
 
وي ادامه داد: ما در قطر و قاهره بر سر برگزاري انتخابات با حماس توافق كرديم اما زماني كه هيات انتخابات به غزه رفت با كارشكني‌هاي زيادي از سوي جنبش حماس مواجه شد و آن‌ها هيات انتخابات را اخراج كردند. اما حماس بايد بداند انتخابات يعني آشتي و تا زماني كه انتخابات برگزار نشود آشتي ملي معنايي نخواهد داشت.
 
وي با اشاره به دعوت از مقامات حماس از سوي برخي كشورها گفت: اسماعيل هنيه (نخست وزير دولت حماس) نه نخست وزير است و نه نخست وزير بركنار شده و ما تنها نهاد قانوني و رسمي هستيم كه بايد از سوي كشورها به رسميت شناخته شود.
 
محمود عباس ادامه داد: هر كشوري مي‌تواند از رهبران حماس دعوت كند اما هيچ كشوري حق ندارد از آن‌ها به عنوان نماينده ملت فلسطين دعوت كند و ما با اين مساله به طور كامل مخالفيم.
 
رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين با اشاره به سفر خود به تهران براي مشاركت در نشست سران كشورهاي عدم تعهد گفت: ما از سوي مقامات ايراني براي مشاركت در اين كنفرانس دعوت شديم اما تاكيد كرديم در صورتي كه هنيه دعوت شود در اين كنفرانس شركت نمي‌كنيم.
 
وي ادامه داد: ما به نشست تهران رفتيم و تصميم داشتيم در صورت حضور هنيه و يا مقامات حماس كنفرانس را ترك كنيم اما هيچ يك از مقامات حماس در اين كنفرانس شركت نكردند و ما در آنجا مذاكراتي با محمود احمدي‌نژاد، رئيس جمهوري ايران داشتيم.
 
عباس هم‌چنين اعلام كرد در مذاكراتش با احمدي نژاد، رئيس جمهوري ايران از وي خواسته تا مذاكرات فتح و حماس را به تهران منتقل كنند و در آنجا به مذاكره بپردازند اما اين مساله مورد قبول تشكيلات خودگردان قرار نگرفته است.
 
وي همچنين عنوان داشت: پس از مذاكرات با احمدي‌نژاد قرار شد بعد از نشست كشورهاي عضو عدم تعهد بار ديگر احمدي‌نژاد براي مذاكره و گفت‌وگو، از من براي سفر به تهران دعوت كند.
 
رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين با اشاره به تصميم اين تشكيلات براي رفتن به سازمان ملل نيز گفت: ابتدا قصد داشتيم عضويت در شوراي امنيت را به دست آوريم اما از آنجايي كه نتوانستيم موافقت كشورهاي عضو را تا حد نصاب لازم به دست آوريم و مي‌دانستيم در آنجا نيز با وتو مواجه خواهيم بود از اين تصميم نيز صرفه نظر كرديم.
 
رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين افزود: ما قصد داريم 27 ماه جاري (سپتامبر) به سازمان ملل برويم تا مساله عضويت در سازمان ملل را به عنوان كشور ناظر مطرح كنيم اما مساله عضويت در اين سازمان به عنوان كشور عضو منتفي نشده و در آينده پيگيري خواهد شد.
 
وي گفت: 133 كشور ما را به رسميت مي‌شناسند و ما در كشورهاي زيادي سفارتخانه داريم اما با اين وجود آمريكا همچنان با عضويت ما مخالف است ولي ما از تلاش‌هاي خود براي عضويت در سازمان ملل از پاي نخواهيم نشست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *