شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

بازگشت مرد مرموز اتمی ایران !+سند

شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 242228
رادیوفردا: «بازرس ارشد آژانس (اولی هاینونن) در سال ۲۰۰۸ در سفر به تهران چند بار خواستار دیدار با او شد ولی هر بار با بی اعتنایی مقامات ایرانی روبرو شد.»
به گزارش جهان، "محسن فخری زاده" که نامش در لیست تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل قرار دارد، سال‌ها به کار تحقیقاتی بر روی انرژی هسته ای مشغول بوده است.»

رادیوفردا (radiofarda) گزارش داد: «چهره ای که از او به عنوان "مرد مرموز" برنامه اتمی ایران و مدیر ارشد برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی یاد می‌شود، پس از چند سال غیبت، به طور فعال به عرصه هسته ای بازگشته است.

رادیو فردا به نقل از روزنامه امریکایی "وال استریت ژورنال" (WallStreetJournal) می گوید: «او تا کنون در چندین سازمان و نهاد مربوط به برنامه اتمی ایران کار کرده است و در حال حاضر در  مرکز "سازمان تحقیقات و نوآوری امور دفاعی" نام دارد، مشغول می باشد.

 https://www.jahannews.com/images/docs/files/000242/nf00242228-1.jpg


وال استریت ژورنال از قول مقامات آمریکایی و اسرائیلی، فعال شدن دوباره فخری زاده را یکی از دلایل  نگرانی کشورهای غربی از وضعیت برنامه هسته ای ایران ذکر کرده است.

این منبع افزود: «بازرس ارشد آژانس (اولی هاینونن) در سال ۲۰۰۸ در سفر به تهران چند بار خواستار دیدار با محسن فخری زاده شد ولی هر بار با بی اعتنایی مقامات ایرانی روبرو شد. آژانس بین المللی انرژی اتمی و کشورهای غربی اکنون توجهشان به فخری زاده و مرکز جدیدی که او به راه انداخته، جلب شده است.»

رادیوفردا در انتها خاطرنشان کرد: «محسن فخری زاده تا کنون در انظار عمومی دیده نشده و هیچکس تا کنون تصویری از او ندیده است.»

همزمانی انتشار این خبر با انتشار گزارش فصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی، گویای برنامه ریزی و سناریوپردازی تازه ای از جانب غربی ها برای وارد آوردن فشار به ایران است. مسلما برگزاری پرشکوه اجلاس کشورهای غیرمتعهد در تهران، در این امر بی تأثیر نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *