شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

جلیلی:مشكل سوریه با اسلحه حل نمی شود

سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 238220
'سعید جلیلی' دبیر شورای عالی امنیت ملی، در دیدار وزیر خارجه لبنان با اشاره به رویكرد منطقی جمهوری اسلامی ایران به موضوع سوریه اظهار داشت: همواره گفته ایم راه حل مسأله این كشور دموكراسی است كه با ارسال اسلحه و خونریزی میسر نمی شود.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، دبیر شورای عالی امنیت ملی در خاتمه دیدارهای رسمی خود با مقامات لبنانی دوشنبه شب با 'عدنان منصور' وزیر امور خارجه لبنان دیدار و گفت و گو كرد.

جلیلی در این دیدار مناسبات ایران و لبنان را بسیار دوستانه و فراتر از مناسبات عادی میان

دو كشور ارزیابی كرد و گسترش ظرفیت روابط در عرصه های مختلف را خواستار شد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، با اشاره به اقدام های برخی دولت ها در ایجاد ناامنی در سوریه و با تأكید بر اینكه امنیت مقوله ای مشاركت پذیر است، ولی تقسیم پذیر نیست، تصریح كرد: كسانی كه با اشاعه ناامنی از طریق ارسال تسلیحات و صدور تروریسم در كشورهای منطقه تصور می كنند كه امنیت بیشتری را برای خود به دست می آورند، در یك خطای راهبردی به سر می برند.

وی ادامه داد: معتقدیم دوستان سوریه لازم است با كمك به توقف كامل رفتارهای خشونت آمیز، شكل گیری گفت وگوهای ملی، برقراری انتخابات سراسری در این كشور و با ارسال كمك های انسان دوستانه از فشارهای تحمیل شده بر مردم سوریه بكاهند.

وی با اشاره به اینكه 'مردم منطقه باور نمی كنند كه آمریكا و رژیم غاصب صهیونیستی كه همواره از رژیم های دیكتاتوری و مستبد حمایت كرده اند، مدافع حقوق بشر و دموكراسی باشند'، افزود: این كشورها می خواهند با ایجاد اختلاف در میان مسلمانان مشكلات و بحران های خود را فرافكنی كنند.

عدنان منصور وزیر امور خارجه لبنان نیز در این دیدار با تأكید بر عمق روابط دوستانه ایران و لبنان، تقویت مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف از جمله همكاری های اقتصادی را خواست ملت و دولت لبنان عنوان و اظهار داشت: از تمام ظرفیت خود برای این منظور استفاده خواهیم كرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران صبح دوشنبه برای انجام سفری رسمی، وارد بیروت شد.

'علی باقری' معاون و جمع دیگری از مسوولان شورای امنیت ملی، جلیلی را در این سفر همراهی می كنند.

وی روز دوشنبه با رییس جمهوری، نخست وزیر، رییس مجلس و وزیر خارجه لبنان نیز دیدار كرد.

دبیر شورای امنیت ملی در سفرش كه در آستانه روز قدس و مصادف با روز خبرنگار است، دوشنبه شب در مراسم افطار در 'باغ زیتون' سفارت ایران در بیروت، شركت كرد.

در این مراسم 300 شخصیت برجسته رسانه ای لبنانی، فلسطینی و ایرانی از جمله نمایندگان رسانه های لبنانی و دفاتر رسانه های ایرانی مستقر در لبنان حضور داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *