سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

سوریه دعوت بیروت را رد کرد

پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 666307
سفیر سوریه در لبنان اعلام کرد بیروت این کشور را رسما برای شرکت در نشست اقتصادی اتحادیه عرب دعوت کرده اما سوریه این دعوت را رد کرده است.
سوریه دعوت بیروت را رد کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «علی عبدالکریم علی» سفیر سوریه در لبنان اعلام کرد این کشور دعوتی رسمی (از طرف لبنان) برای شرکت در نشست بیروت دریافت کرده اما در آن شرکت نخواهد کرد. 

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، وی گفت: طبیعی است که از شرکت در این نشست عذر بخواهیم زیرا اتحادیه عرب هنوز از اشتباهی که در حق دمشق انجام داده، برنگشته است.

علی عبدالکریم علی ادامه داد سوریه بر حفظ حاکمیت و منافع خود اصرار دارد، زمانی که برادران (کشورهای عربی) مواضع خود را تغییر دادند (به رابطه با آنها) نیز مُصر خواهد بود.

وی تصریح کرد: دمشق از دستاوردهای خود و سقوط محاسبات کشورهای عربی و غربی که علیه سوریه جنگ به راه انداختند، شادمان است. ما مطمئن هستیم که صاحبان این محاسبات اشتباه در وهله اول برای منافع خود به دنبال راه خروج‌هایی خواهند بود. سوریه از لحاظ سیاسی، نظامی و دیپلماتیک پیروز شده است.

هفته اخیر اختلاف‌نظرها میان احزاب مختلف لبنان برای دعوت از سوریه جهت شرکت در نشست اقتصادی اتحادیه عرب در بیروت بالا گرفته بود.

نشست اقتصادی اتحادیه عرب که روزهای 19 و 20 ژانویه (29 و 30 دی) در بیروت برگزار می‌شود، عاملی مهم در تقویت روابط سیاسی و اقتصادی میان لبنان و کشورهای عربی به شمار می‌رود .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *