يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

نامزدها دقت کنند، این‌نوع هزینه 'حرام' است

يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 237873
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه ورود زود‌هنگام به انتخابات‌ به مصلحت کشور نيست، گفت: از لحاظ شرعي تخلف از قانون جمهوري اسلامي و هزينه کردن از بيت‌المال براي فعاليت‌هاي انتخاباتي كانديدها "حرام" است.
به گزارش جهان، آيت‌الله محسن حيدري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، ‌فعاليت‌هاي زودهنگام انتخاباتي را به مصلحت کشور و نظام ندانست و اظهار داشت: ورود زودهنگام به انتخابات‌ مختلف، تخلف شرعي محسوب نمي‌شود اما داراي آثار فردي و اجتماعي خاصي است که  کشور را درگير مي‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: ورود زود‌هنگام به انتخابات رياست جمهوري و مطرح شدن اسامي برخي مديران، سم مهلکي براي اين سازمان‌ است.

آيت‌الله حيدري ضررهاي ورود زود‌هنگام به انتخابات را بيشتر از فوايد آن دانست و‌ تاکيد کرد: ممکن است جو کم‌کاري و عدم جديت در ميان برخي مديران ايجاد شود و از اين طريق کارهاي مردم معطل بماند.

عضو مجلس خبرگان رهبري با تاکيد بر اينکه هزينه کردن افراد از بيت‌المال براي فعاليت‌هاي انتخاباتي خود تخطي از قانون اساسي است، تصريح كرد: قانون اساسي استفاده از امکانات دولتي در انتخابات‌ توسط نامزدان را ممنوع کرده و در واقع تخلف هم محسوب مي‌شود و تخطي از قانون در بررسي صلاحيت کانديداها تاثيرگذار خواهد بود؛ از لحاظ شرعي تخلف از قانون جمهوري اسلامي و هزينه کردن از بيت‌المال براي فعاليت‌هاي انتخاباتي نامزدين حرام است.

آيت‌الله حيدري همچنين درباره عملكرد تيم مذاكره‌كننده كشورمان در پرونده هسته‌اي با سكان‌داري سعيد جليلي گفت: تيم مذاكره‌كننده كشورمان از شرايط قابل قبولي برخوردار است؛ مقاومتي كه در طول اين مدت در مقابله با تهديد‌هاي غرب و آمريكا از خود نشان دادند، قابل تقدير است و مواضع آنها به نيابت از ملت غيور ايران بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *