جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

یکی از مفقودین ایرانی حادثه مکه پیدا شد

يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب: 444262
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر چرایی اعلام دیرهنگام تعداد زائران فوت‌شده ایرانی در مکه را اعلام کرد و گفت: دقایقی پیش یکی از مفقودشدگان به نام شعبان گرجی را در بیمارستان سعودی پیدا کردیم.
به گزارش جهان، سیدعلی مرعشی در گفت‌وگو با فارس، درمورد علت اعلام دیرهنگام تعداد فوت‌شدگان در حادثه طوفان مکه را گفت: بعد از وقوع حادثه نیروهای سعودی جنازه‌ها را به سردخانه انتقال دادند و اجازه حضور نمایندگان کشورهای مختلف را برای شناسایی ندادند.

وی ادامه داد: از شب گذشته سعودی‌ها به کاروان‌های مختلف اعلام کردند: اگر زائری مفقودشده دارند، می‌توانند برای شناسایی اجساد به سردخانه مراجعه کنند و به این ترتیب ما از ۱۱ مفقودی خود، موفق شدیم ۴ مورد را شناسایی کنیم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: برای شناسایی ۷ مورد زائر مفقود شده نیز بارها مراکز بهداشتی، درمانی سعودی را جستجو کردیم تا اینکه سرانجام نیم ساعت پیش، یکی از مفقودشدگان را در یکی از بیمارستان های سعودی پیدا کردیم.

وی افزود: حال این زائر مناسب بوده و تنها از ناحیه دست دچار آسیب‌ شده است که امیدواریم تا عصر امروز از بیمارستان مرخص شود.

مرعشی تأکید کرد: تا زمان پیدا شدن مفقودین برای شناسایی آن‌ها به‌طور مداوم به مراکز بهداشتی سعودی و دیگر کشورها سر می‌زنیم و امیدواریم که مفقودین را زنده و سالم پیدا کنیم.

به گزارش فارس،محمد مجلسی از کاروان شماره ۱۷۷۴۳ از تهران، ولی اسمعیلی از کاروان شماره ۳۹۰۰۹ از خراسان جنوبی، محمد هاشم زهی از کاروان شماره ۲۳۱۱۴ از سیستان و بلوچستان و علیرضا عامری از کاروان شماره ۲۲۱۲۴ از سمنان افرادی هستند که جنازه آنها شناسایی شده است.

اسامی مفقودین هم به این شرح است: مریم آل‌طه فرزند میرجواد با شماره کاروان ۱۱۲۶۶، حسن قاسمی درآباد فرزند علی‌عباس به شماره کاروان ۱۷۷۱۰، فاطمه دامغانی فرزند ذبیح‌الله با شماره کاروان ۲۲۱۲۴، کبری بیگم میرغفوری فرزند میرحسین با شماره کاروان ۲۲۱۲۴، محمدجعفر فلاح فرزند ابراهیم با شماره کاروان ۱۳۳۵۲ و احمد حاتمی فرزند علی.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *