چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

قرآن بهترین وسیله برای کاهش اضطراب

پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 237383
قرآن یکی از بهترین وسیله‌ها برای کاهش اضطراب و افسردگی در افراد می‌باشد.
به گزارش جهان، یک روان‌شناس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مرکززنجان گفت: زبان عربی به دلیل داشتن بیشترین وزن و بار موسیقی زمانی که با تجوید تلاوت می‌شود باعث جذب کودک و افزایش بهداشت روانی او می‌گردد، چرا که آیات الهی بر اساس ریتم و آهنگ خاصی از سوی خداوند تنظیم شده است که با روح موجود نزد خداوند سیراب می‌شود.

حکیمی‌فرد افزود: صدای حضرت داوود (ع) در قرآن کریم تأیید شده است و شکل موسیقی در قرآن به صورت روانی می‌باشد که نمادهایی مانند طواف کعبه، فیگور کهکشان را نشان می‌دهد و سخن از برگشت انسان به ذات خود را دارد که تأثیر مستقیمی بر افکار افراد می‌گذارد.

وی تصریح کرد: قرآن در درمان بیماری‌های روحی نیز بسیار مناسب قدم گذاشته است، چرا که حضرت علی (ع) می‌فرمایند: برای شفای خود، حل مشکلاتتان و درمان دردهایتان از این کتاب بزرگ یاری جویید و بهترین دلیل برای اثبات این کلام، مقایسه وضع عرب جاهلی با تربیت شدگان مکتب پیامبر (ص) می‌باشد.

حکیمی‌فرد با اشاره به اینکه تأثیر این معجزه الهی در درمان جسم نیز بسیار شگفت‌انگیز بوده، خاطرنشان کرد: درتحقیقاتی که بین 60 نفر از دختران در سنین 17 تا 22 سالگی انجام شده است افرادی که حداقل 6 ماه روزانه نیم‌ساعت قرآن قرائت نموده‌اند میزان اضطراب و گرایش‌شان به افسردگی به شکل چشم‌گیری کمتر از کسانی بوده که از این کتاب استفاده کمتری داشته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *