دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

محصولات لبني چند نرخي شدند

جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 233498
كارخانه‌هاي لبني و وزارت صنعت، معدن و تجارت نشست‌هاي متعددي را با هدف كاهش قيمت اين محصولات برگزار كردند كه ظاهرا اين نشست‌ها به جاي كاهش قيمت به آشفتگي و تنوع قيمت‌ها در بازار اين محصولات منجر شده است.
در روزهاي اخير تفاوت قيمت محصولات لبني عرضه شده از سوي كارخانه‌هاي مختلف توليدكننده اين محصولات در حدي زياد شده كه منجر به چند نرخي شدن قيمت‌ها و سردرگمي مصرف‌كنندگان شده است.

به گزارش جهان به نقل از ايسنا، در چند ماه اخير به دنبال عدم تخصيص نهاده‌هاي دامي با قيمت مناسب به دامداران و رشد قابل توجه نرخ شير خام، قيمت محصولات لبني با افزايش قابل توجهي همراه شد.

اگرچه پيش از اين قرار بود از 17 تير ماه محصولات شیر 900 گرمی با 1.5 درصد چربی در بسته‌بندی نایلونی به قيمت 900 تومان، ماست 900 گرمی با 1.5 درصد چربی 1200 تومان، پنیر UF با وزن 400گرم 2400 تومان، شير بطري كم چرب 1.5 درصد چربي 1150 تومان و شير بطري 3 درصد چربي به قيمت 1600 تومان عرضه شود، اما در روزهاي اخير قيمت‌ اين محصولات نه تنها ارزان نشده بلكه بعضا با جهش‌هاي قابل توجهي نيز همراه شده است.

نكته قابل توجه آن است كه اگرچه برخي برندهاي مطرح توليدكننده محصولات لبني قيمت اين محصولات را در حد نرخ‌هاي ياد شده كاهش داده‌اند، اما برخي ديگر از برندهاي مطرح نيز اين محصولات را يا با قيمت سابق عرضه كرده يا افزايش قيمت داده‌اند.

اين وضعيت موجب شده كه به عنوان مثال در حال حاضر شير بطري 1.5 درصد چربي با سه قيمت مختلف 1150، 1500 و 1700 تومان در برندهاي مختلف عرضه شود.

درواقع به نظر مي‌رسد كه در اين شرايط محصولات لبني به جاي ارزان شدن، حداقل سه نرخي شده‌اند. مشخص نيست دليل تفاوت قابل توجه قيمت در يك محصول لبني يكسان در برندهاي مختلف توليدكننده چيست و آيا مصرف‌كنندگان در چنين آشفته‌ بازاري بايد به دنبال شناسايي برندهاي ارزان قيمت و تامين نياز خود از محصولات ‌آن برند باشند؟! در آن صورت تكليف مصرف‌كنندگاني كه در فروشگاه‌هاي محل سكونت‌شان محصولات آن برندها توزيع نمي‌شود، چه خواهد بود؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *