پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۶
۳۵

گرانی تا ۱۰۰۰ تومانی لبنیات/ سازمان صنعت: طبیعی است!

چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 368272
به دنبال افزایش قیمت شیرخام به ۱۴۴۰ تومان در اولین روزهای تابستان و تنها یک هفته قبل از ماه مبارک رمضان، این روزها ردپاهایی از افزایش قیمت لبنیات دیده می‌شود.
گرانی تا ۱۰۰۰ تومانی لبنیات/ سازمان صنعت: طبیعی است!
به گزارش جهان به نقل از تراز، به دنبال افزایش قیمت شیرخام به ۱۴۴۰ تومان در اولین روزهای تابستان و تنها یک هفته قبل از ماه مبارک رمضان، این روزها ردپاهایی از افزایش قیمت لبنیات دیده می‌شود؛ موضوعی که هم‌اکنون باعث شده که بسیاری از روزه‌داران در هنگام مراجعه به مراکز خرید غافلگیر شوند و برخی از آنها از مصرف این کالاها صرف‌نظر کنند.

این اتفاق را در حالی در بازار شاهد هستیم که دولت بارها تاکید کرده که به‌دنبال افزایش قیمت‌ها نیست و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که در سال‌جاری افزایش قیمتی نداشته باشیم. اما گزارش‌ها از بازار حاکی از آن که نرخ شیر و بعضی از محصولات لبنی در روزهای گذشته از ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرده‌اند. حتی یکی از برندها، نرخ شیر کم‌چرب را ۱۰۰ تومان و شیر پرچرب را ۳۰۰ تومان بالا برده است. همچنین این برند نرخ خامه را ۱۰۰ تومان، ماست یک کیلویی را ۵۰۰ تومان، شیر کاکائو را ۲۰۰ تومان و قیمت ماست دبه‌ای یک کیلویی را نیز ۱۰۰۰ تومان افزایش داده است. در عین حال، برخی اقلام وارداتی همچون کره افزایش قیمت قابل توجهی را پیدا کرده‌اند که این رشد قیمت‌ها با کمبود نیز همراه بوده است‌. با وجود این افزایش قیمت‌ها، ههنوز هیچ یک از مسوولان این رشد قیمت‌ها را نپذیرفته‌اند.

یداله صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره افزایش قیمت محصولات لبنی در بازار در گفت‌وگو با خبرنگار «تراز» اظهار داشت: در زمینه لبنیات هنوز تغییرات خیلی خاصی صورت نگرفته است.

وی با بیان این‌که قیمت لبنیات هنوز از طرف سازمان حمایت اعلام نشده است، افزود: قیمت شیرخام ابلاغ شده، ولی خود تولیدکنندگان می‌گویند احتمال افزایش قیمت لبنیات درحدی که قیمت شیرخام افزایش پیدا کرده، منتفی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران متذکر شد: تولیدکنندگان معتقدند که بازار کشش افزایش قیمت را ندارد و به همین دلیل تمایلی به افزایش قیمت‌ها ندارند.

صادقی در پاسخ به این پرسش که اما افزایش قیمت برخی برندهای محصولات لبنی را هم‌اکنون در بازار شاهد هستیم، تصریح کرد: زمانی که قیمت شیرخام گران می‌شود، به طور طبیعی باید قیمت فرآورده‌های لبنی نیز افزایش پیدا کند.

وی عنوان کرد: شما می‌گویید عده‌ای قیمت لبنیات را افزایش داده‌اند، اما به طور کلی تمایل فرآوری‌کنندگان به افزایش قیمت حداقل در حد افزایش قیمت شیرخام نیست، ولی ممکن است تغییراتی داشته باشند و ما باید بررسی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همه چيز با سرعت در حال گراني است، آن وقت آقايان به روي مبارك هم نمي آورند !!!
هاشم
Iran, Islamic Republic of
نه اقا کدوم گرانی اینها iمش کاهش قیمت هستش شما بصیرت نداری وگرنه دولت مردان مدام با بصیرتشون از کاهش دم میزنن . پس تلاش کن بصیرتت رو بالا ببری
ف
یادمه روحانی تویکی ازصحبتاش میگفت قیمت هاثابت می ماندگران نمی شود و ارزان هم نمیشود!!!آقای روحانی حداقل سراین حرفت وایسا!!!توکه نمی تونستی چرا آمدی؟؟
Latvia
شير كم چرب پ.... از 1600 تومن شده 2000 تومن . شير پرچرب پ... از 2150 تومن شده 2500 تومن ، شير پرچرب د... از 2000 تومن شده 2300 تومن ، يعني بطور متوسط 25 درصد افزايش داشته ، حالا شما فكر كن اگه اين كار تو دولت قبلي اتفاق ميفتاد چه جنجالي به پا ميشد ؟!!!
درود بر افزایش قیمت لبنیات ..
شاكي
Iran, Islamic Republic of
بايد مردم روزه دار ، به جهت شكر گزاري از خدمات بي دريغ مسئولين ، هنگام افطار و سحر آنان را از دعاي خير محروم نفرمايند.
حمید
Iran, Islamic Republic of
باز شما و صدا وسیما با تمام توان اماده جو گرانی شده اید در حالی که در بازار هیچ کالای لبنی تغییر قیمت ندارد اما شما شروع به جو گرانی کرید کمی هم انصاف داشته باشید
سعید
جناب حمیدخان
معلومه خودت و خانوادت کلا شیر مصرف نمیکنید که خبری از افزایش قیمتها نداری!
محمد مجتبي
Iran, Islamic Republic of
شما تو ايران زندگي مكني !!!! اصلا شير ميخوري !!! اصلا متاهل هستي يا نه؟
نبات
Iran, Islamic Republic of
شاید ایشان جور دیگری شیر میخورند!!!
ف
لبنیات تازه یکیشه که گران شده!!!۲۰٪برق گران شده وهمینطور آب وگاز وبنزین و.........عمو یادگار خوابی یا بیدار؟؟؟؟چه انصافی بالاترازاین که همه درسکوتن هیچ کس ازما مردم دفاع نمی کنه؟؟
این است دسترنج دولت تدبیر و امید
Iran, Islamic Republic of
كاش مسوولين اين امر و گران شدن بي دليل كالاها اعدام مي شدند. ديگر از كراني خسته شده ايم.
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی اگر این تورم نیست پس چیه ؟
شما که می گید هیچ افزایش نرخی نداشتیم پس این چیه ؟
شما و یا هر یک از وزیران و نون خورهای دور و برت می تونید با حقوق 600 هزار تومان زندگی کنید ؟
آقای روحانی ما با این حقوق و درآمدها نمی تونیم تا قم یا مشهد بریم ، نمی تونیم یک خونه 80 متری داشته باشیم ، نمی تونیم یک ماشین پراید 15 میلیون داشته باشیم . اونوقت شما یک خانه 200 متری تو بالا شهر تهران ، یک ماشین حداقل 100 میلیون و همش هم سفرهای دور دنیا دارید . این فرق بین من و شماست .


می فهمی چی می گم یا نه ؟؟؟؟؟!!!!
جناب پراید 22 میلیون شده خبر نداری
عزیزم مگه شما پراید می‌خورید؟!
قابل توجه جناب روحانی که فرمودند تورم کاهش و حتی برخی قیمت های مواد غذایی کاهش هم داشته
حمید خان مثل اینکه شما در بازار خرید نمی کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Norway
لعنت برگران فروش وحامیانش ....
مجتبی
باسلام قیمتهای همچنان میرود بالا و بعد آقای رئیس جمهور :
والله ، تالله ، بالله 84 تا 92 تکرار نمیشود .
تورم شما که بیشتر از اینهاست آقای رئیس جمهور .
یاد جمله آقای کروبی افتادم :
تورم رو ننه جون من هم فهمید .
Iran, Islamic Republic of
همین الانم داره روز به روز گرون میشه
دستت درد نکنه روحانی لبنیات نخوریمدیگه بمیریم دیگه پوکی استخون و آرتروز بگیریم بخاطر بی تدبیری
طبیعیه! همه چیز ارومه من ...
علی
مگر دولت نمی گوید تورم به شانزده درصد رسیده! پس چرا هر روز شاهد گرانی افسار گسیخته ایم.
احسان
سلام بر دوستان
مصرف سرانه خانواده ما طی دو سال 1/20 شده است . والله اگر اقرار کرده باشم . خداااااااااااااااااااا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مرتضی
علت اینکه الان درباره گرانی چیزی نمی نویسند بخاطر اینکه روزنامهای مثل ارمان -شرق واعتمادو.. غیره دوستانشان در دولت هستند وجیره انها می رسد--
Iran, Islamic Republic of
همه چي آرووووووووووومه ... من چقدر خوشحالم ... تورم داره مي ياد پايين ... نزديكه ازصفر هم بزنه پايين تر...
رضا
شیب ملایم یعنی این!!
امین
روحانی متشکریم !!!!
چراغعلی
رای شکمی ها آب بریزند اونجایی که میسوزه
حني
تدبير يعني ايييييييييييييين.......
حمید
Iran, Islamic Republic of
این دوستان احساسی در سال نود یک کجابودن هر روز قیمت ها بالا می رفت اما شما همچنان ساکت و خندان بودید
مهران
من نميدونم يعني چي ما از كشورهاي ديگه كمتر كه تا جنسي گران ميشه به نشاني اعتراض آن كالا را خريد نميكنن. يك هفت لبنيات نخوريم نميميريم كه.
م
در صد بده 100 تومان و دویست تومان و 1000 تومان دیگه چیه!
سوخت وانرژي وبرق وآب و... كه گران شد ميخواهن يارانه بعضيها را هم قطع كنن ! گراني لبنيات و.. هم هيچي؟ راستي پول دستي خواستيدتعارف نكنيد.
اخيرا دولت مبلغ 400 ميليارد تومان بابت يارانه شير به كارخانه داران پرداخت كرد اين پرداخت از بابت عدم گران كردن شير بود اما متاسفانه جواب دادن اين پولهاي مفت را سريعا صنايع شير به دولت داد.سريعا بايد متخلفان بازخواست و جريمه شوند!وقتي قيمت شير خام گران نشده اين گراني از بابت چيست؟به فرض هم اگر گران شده 400 ميليارد تومان دولت رو اين نامردها تازه كه گرفتن حداقل به حرمت اين 3 ماه دست نگه ميداشتند.