شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

"رسما اعلام ورشکستگی می‌کنیم"

جمعه ۹ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 230985
شهر استاکتن در ایالت کالیفرنیای آمریکا با اعلام اینکه قادر به پرداخت دیون خود به کارگران، زندانیان و خریداران اوراق قرضه نیست اعلام ورشکستگی کرد.
به گزارش جهان،  فارس  به نقل از رویترز، شهر استاکتن در ایالت کالیفرنیای آمریکا بزرگترین شهر در تاریخ آمریکاست که روز پنجشنبه پس از سال ها سوء مدیریت در زمینه مالی و سقوط بازار مسکن، با اعلام اینکه قادر به پرداخت دیون خود به کارگران، زندانیان و خریداران اوراق قرضه نیست، اعلام ورشکستگی کرد.

اعلام ورشکستگی شهر 300 هزار نفری استاکتن در حالی صورت می گیرد، که در طی دو ماه گذشته گفتگو های محرمانه ای بین مقامات شهر و طلبکاران برای جلوگیری از ورشکستگی این شهر در جریان بوده است.

مارک لوینسون، وکیلی که دادخواست اعلام ورشکستگی داوطلبانه شهر استاکتن را تقدیم دادگاه منطقه شرق کالیفرنیا کرده است، به رویترز گفت: «ما اکنون به عنوان بدهکار مشمول فصل 9 (مربوط به ورشکستگی)هستیم.»

شهر استاکتن، رسما ادعای اعسار مطرح کرده و خواهان سازمان دهی مجدد بدهی های خود شده است. وکیل شهر استاکتن همچنین لیست جداگانه ای از طلبکاران این شهر را تهیه کرده است.

صندوق بازنشستگی کارمندان بخش عمومی کالیفرنیا، که وظیفه پرداخت حقوق های بازنشستگی در این شهر را بر عهده دارد، در صدر این لیست قرار دارد. میزان دیون معوقه صندوق بازنشستگی از شهر استاکتن به 147.5 میلیون دلار می رسد.

سایر طلبکاران عمده شهر، شامل سرمایه گذارانی هستند که اقدام به خریداری بیش از 230 میلیون دلار اوراق قرضه شهر در بخش های مختلف کرده اند.

آن جانستون، شهردار استاکتن با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «ما از اینکه قادر به جلوگیری از ورشکستگی شهر نیستیم، بسیار ناامید هستیم.» وی افزود: «اعلام ورشکستگی کاری است که ما باید برای سر و سامان دادن به بخش مالی و حفاظت از امنیت و رفاه شهروندانمان انجام دهیم.»

مذاکره با طلبکاران روز دوشنبه پایان یافت و شهر استاکتن نتوانست موافقت لازم را برای کسب کمک مالی برای برطرف کردن کسر بودجه خود بدست بیاورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *