يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

هيجان فراواني دارم چشم چپم بينا مي شود

چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 228312
نتيجه تلاش هاي ۸ساله آمنه- دختري که قرباني اسيدپاشي خواستگارش شده بود - براي بازيابي بينايي اش امروز (چهارشنبه) مشخص مي شود. او روز دوشنبه چشمش را براي چندمين بار به تيغ جراحان اسپانيايي سپرد تا آن ها طي حدود ۸ ساعت جراحي سخت و نفس گير عمل پيوند قرنيه، شبکيه و پلک او را به طور موفقيت آميز انجام دهند. قرار است پانسمان چشم آمنه امروز ،ديروز (سه شنبه) برداشته شود وپزشکان اميد زيادي به بينايي مجدد او دارند.
به گزارش جهان به نقل از خراسان، شيرين بهرامي نوا خواهر آمنه عصر ديروز در گفت وگو با خراسان آخرين وضعيت پزشکي آمنه را شرح داد. او گفت: طبق برنامه ريزي متخصصان کلينيک ايمو در شهر بارسلون اسپانيا ساعت 15.30 روز دوشنبه عمل جراحي چشم خواهرم شروع شد. در اين جراحي پيوند و ترميم شبکيه توسط «دکتر مته او»، قرنيه توسط «دکتر گريس» و پيوند پلک بالا و پايين از داخل و پيوند سطح رويي پلک پايين چشم چپ توسط «دکتر رامون مدل» انجام شد. جراحي تا ساعت ۲۲ طول کشيد و آمنه حدود ساعت ۲۳ به هوش آمد و درحالي که چشمانش پانسمان شده بود به خانه منتقل شد. وي ادامه داد: قرار است پانسمان چشم آمنه امشب (ديشب) باز شود و دکترها اميد زيادي دارند که او بتواند دوباره ببيند. در همين حال آمنه درحالي که درد زيادي را به دليل اين جراحي سنگين تحمل مي کرد به سوالات خبرنگار خراسان پاسخ داد.

از آخرين وضعيت چشمانت صحبت کن

شکر خدا پزشکانم از نتيجه جراحي راضي هستند و ظاهرا همه چيز به خوبي پيش مي رود. اين عمل خيلي برايم سخت بود و من حدود ۸ ساعت بيهوش بودم و شبکيه، قرنيه و پلک چشمم پيوند زده شد. چون چشمم پلک نداشت پزشکان از پوست بازويم براي ساختن پلک استفاده کردند. در طول اين سال ها چشم چپم کوچک شده بود اما حالا با اين عمل چشمم به اندازه واقعي اش برگشته است. طبق توصيه «دکتر مدل» دو روز استراحت کردم امشب (ديشب) پانسمان چشمانم باز مي شود. خيلي هيجان دارم. چون دکترم گفته به احتمال زياد چشم چپم بينايي اش را به دست مي آورد.

چشم راستت در چه وضعيتي قرار دارد؟

بعد از اسيدپاشي چشم راستم به طور کامل تخليه شد و حالا فقط يک پروتز داخلش است و ظاهرا براي چشم راستم نمي شود کاري کرد.

هزينه اين جراحي ات را چطور تامين کردي؟

واقعا از دکتر مرتضي صفار نطنزي سفير ايران در اسپانيا تشکر مي کنم. ايشان طي هماهنگي که با وزير امور خارجه و دفتر رياست جمهوري انجام دادند هزينه جراحي ام راکه ۱۳هزار و ۵۰۰يورو بود پرداخت خوشبختانه اين بار مشکل مالي نداشتم و جراحي در کمال آرامش انجام شد و من فقط درد عمل را تحمل کردم و ديگر درد بي پولي نداشتم. قرار است صفار نطنزي روز چهارشنبه و پنج شنبه به بارسلون سفر و با پزشکانم در کلينيک ايمو نيز ديدار کند. او يک انسان واقعي است و در اين مدت به من آرامش داد.

حالا که قرار است دوباره بينايي ات را به دست بياوري چه حسي داري؟

هيجان زيادي دارم و خدا را با تمام وجودم شکر مي کنم. ۸سال از آن روز مي گذرد و من در اين مدت هميشه اميدوار بودم. خدا هم جواب اميدم را به من داد. در اين مدت افراد زيادي برايم زحمت کشيدند که از همه آنها تشکر مي کنم. از صفار نطنزي، احمدي نژاد ،صالحي و روزنامه خراسان که هميشه پيگير احوال من بوده و صدايم را به گوش مسئولان و هم وطنانم رسانده و همه کساني که من را دعا مي کنند تشکر مي کنم.

ترميم چشمت چه زماني به پايان مي رسد و کي به ايران برمي گردي؟

دقيقا معلوم نيست و همه چيز فردا (چهارشنبه) معلوم مي شود اما به احتمال زياد شهريورماه برمي گردم تا در مراسم رونمايي از کتابم شرکت کنم.

ماجراي دريافت ديه چشمت به کجا رسيد؟

وقتي به کشور برگردم اين موضوع را حتما پيگيري مي کنم. از محسني اژه اي خواهش مي کنم کاري کند که ديه چشمم به من پرداخت شود. چون ديه حق من است.آمنه بهرامي نوا روز ۱۲ آبان سال ۸۳ در حالي که ۲۷ سال داشت از سوي جواني به نام مجيد که خواستگارش بود مورد اسيدپاشي قرارگرفت و از هر دو چشم نابينا شد. در جريان رسيدگي به شکايت آمنه از جوان خواستگار کينه جو، قضات دادگاه کيفري استان تهران حکم به قصاص چشم متهم دادند و اين حکم نيز از سوي قضات ديوان عالي کشور تاييد شد اما آمنه در آخرين لحظات پيش از اجراي حکم از قصاص مجيد صرف نظر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *