شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۱۳

علوی: به متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای پس از برائت ۴ میلیارد پرداخت شد

سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب: 699929
وزیر اطلاعات گفت: متهمان ۵۳ نفر بوده‌اند که پس از بررسی‌ کارشناسی معاون حفاظت واجا عدم انتساب اتهام ترور به آنها، ۴ میلیارد تومان بابت جبران خسارت پرداخت شده است.
به متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای ۴ میلیارد دادیم
به گزارش جهان نيوز، وزیر اطلاعات روز سه‌شنبه ( ۱۲ شهریور) برای پاسخگویی به سؤال محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای، و ادعای اخیر آقای مازیار ابراهیمی که پیش از این اعترافاتش در صدا و سیما به عنوان عامل این ترورها اعلام شده بود، در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حاضر شد.

محمودصادقی در همین خصوص در حساب توئیتر خود نوشت: وزیر اطلاعات امروز طبق برنامه همراه با بعضی از مدیران و کارشناسان ذی‌ربط با حضور در کمیسیون امنیت ملی به سؤالات اینجانب درباره ترور کارشناسان هسته‌ای پاسخ داد. پرسش و پاسخ‌ها بیش از ۴۰ دقیقه طول کشید. به‌علت کمبود وقت قرار شد توضیحات تکمیلی ظرف یک ماه آینده به اینجانب ارائه شود.

بنابر اظهار علوی، کارشناسان واجا درباره دخالت متهمان در ترورها اختلاف‌ داشته‌اند که پس از بررسی‌ کارشناسی معاون حفاظت واجا عدم انتساب اتهام به آنها محرز شده است. به‌گفته‌ی او متهمان ۵۳ نفر بوده‌اند و پس از احراز بی‌گناهی آنها ۴میلیارد تومان بابت جبران خسارت به آنها پرداخت شده است.

طبق گفته‌ی وزیر واجا در کمیسیون امنیت ملی، عامل ترور شهید مسعود علیمحمدی، مجید جمالی فشی بوده و ارتکاب ترور توسط او محرز و به همین دلیل او محکوم به اعدام شده و حکم اعدام او اجرا شده است.

طبق گفته وزیر اطلاعات، مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان بابت جبران خسارت به آقای مازیار ابراهیمی پرداخت شده است. پاسخ او درباره مسئولیت واجا در جبران کامل خسارات مادی، روحی و حیثیتی وارده به نامبرده، ازجمله خسارات ناشی از عدم اجرای قراردادهای مربوط به صدا و سیما قانع‌کننده نبود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
....
Turkmenistan
سوال و جواب ها 40 دقیقه طول کشیده است !!! یک احوال پرسی ساده آقایان و قهوه خوری 3 ساعت طول میکشد مطلب به این مهمی از اول تا آخر با وقت اضافه شده 40 دقیقه . خیلی دقیق و ظریف حرف زدند لابد
Iran, Islamic Republic of
از جیب ملت
Turkmenistan
رهبری فرمودند مراقب باشید حرف و عمل شما جدول دشمن را تکمیل نکند که اگر کرد معلوم میشود سهوا یا عمدا در محور آنها حرکت میکنید . دلسوزان بیشتر بررسی کنند لطفا موازی ها را منظورم هست که خدا حفظشان کناد .
رضا
Iran, Islamic Republic of
به متهمانى كه تحت فشار اعتراف كرده اند جهان !
Turkmenistan
و الله اعلم . خدا بهتر می داند .
ممد
United States
از سربازان گمنام نا امید شدم..... فکر میکردم خیلی زرنگ هستند و معما ها را حل میکنند....... چند تا علامت سوال دیگر روی پرونده ی ترور دانشمندان هسته ای گذاشتند!!!!
Turkmenistan
خدا بیامرزد نابغه اطلاعاتی ایران , منافق شناس درجه یک . شهید اسدالله لاجوردی را . یاد وصیت نامه تاریخی اش افتادم که فرموده برخی نفوذی های حرفه ای وقتی می بینند نظام عزمش را جزم کرده با آنها برخورد کند خودشان را در صف منافق کش ها قرار می دهند . آنها را دستگیر میکنند . از آنها بازجویی می کنند و بعد آنها را به اسم اینکه توبه کردند آزاد و در اصل فراری می دهند . خدا بیامرز الان اگر زنده بود یک بند دیگر هم اضافه می کرد به آنها از جیب بیت المال خسارت هم می پرداختند تا هم مخارج توطئه آینده آنها را از جیب ملت تامین کرده باشند و هم انگیزه را از نیروهای انقلابی برای برخورد ها ی آینده بگیرند !!
Iran, Islamic Republic of
اگر زمان اعدام مجيد جمالي هم به دوره دولت ليبرالها موكول شده بود ,مطمئنا" از اعدامش جلوگيري مي كردن و به او هم خسارت پرداخت كرده و با سلام وصلوات راهي خونه اش مي كردند!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقا میشه اسم مارو هم تو لیست متهمن قرار بدید
شاید یه پولی هم به ما رسید..!!
Iran, Islamic Republic of
وو.....
Iran, Islamic Republic of
خدايش دفعه بعد مارو هم بگيريد شايد صنار سي شاهي كاسب شديم اساسا بيايد مارو بگيريد ببم جان