شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

مدودف خطاب به اتحادیه اروپا: خفه شوید!

شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب: 873974
مدودف درخواست اتحادیه اروپا از روسیه برای بازگرداندن طلاهایی که مدعی شده به رومانی تعلق دارد، رد کرده و آن را «گستاخی» دانست.
مدودف خطاب به اتحادیه اروپا: خفه شوید!
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، پارلمان اروپا روز پنجشنبه با تصویب قطعنامه‌ای از مسکو خواسته ۹۱.۵ تن طلا و مصنوعات فرهنگی را که در سال‌های ۱۹۱۶-۱۹۱۷ توسط رومانی به امپراتوری روسیه صادر شده بود، پس بفرستد.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت ملی روسیه در صفحه اجتماعی خود نوشت: من حتی نمی‌دانم چگونه به چنین وقاحتی پاسخ دهم. اتحادیه اروپا ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی‌های روسیه را سرقت کرده و اکنون می‌خواهد روسیه طلای رومانی را پس بفرستد. چیزی نمی‌توانم بگویم جز اینکه خفه شوید!

پیشتر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده بود که در ۱۹۳۵، شوروی بخشی از دارایی‌های با ارزش را به نشانه حسن نیت به رومانی پس فرستاده بود.

وی همچنین یادآور شد که شوروی تمام بدهی‌های رومانی را که به دلیل مشکلات و ویرانی در طول جنگ جهانی دوم در روسیه ایجاد کرد، زمانی که بخارست متحد آلمان نازی بود، بخشید.

زاخارووا در کانال تلگرام خود نوشت: این اقدام با وجود تمام جنایاتی بود که متحدان رومانیایی هیتلر در سرزمین ما مرتکب شدند. این کمتر از ۳۰۰ میلیون دلار غرامت نیست، یعنی اگر به پول امروز تبدیل شود، چیزی در حدود ۴ میلیارد دلار خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین ادامه داد، اگر بدهی رومانی به روسیه و شوروی را به شمش تبدیل کنیم، معال ۱۳۶۵ تا ۱۶۶۵ تن طلا می‌شود که ۲۰ تا ۲۵ برابر تمامی ذخایر طلای رومانی است که در ۱۹۱۶ تا ۱۹۱۷ به روسیه فرستاده شد.

زاخارووا همچنین ادعا کرد که رومانی اکنون از پلتفرم‌های روس‌هراسی مانند پارلمان اروپا استفاده می‌کند که آماده هر بهانه‌ای است تا بدهی‌های خیالی ۱۰۰ ساله خود را به مسکو تحمیل کند.

وی پیشنهاد کرد که درخواست بخارست ممکن است بخشی از تلاش ناامیدکننده برای اصلاح وضعیت اسفناک در اقتصاد ملی رومانی باشد که با اعتصاب گسترده کشاورزان در این کشور بدتر شده است.
https://jahannews.com/vdcfemdcjw6de1a.igiw.html
jahannews.com/vdcfemdcjw6de1a.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عباس
Iran, Islamic Republic of
بارک اله مدودف
یکی دو تا فحش آبدار هم می توانید به پر روهای غربی بدهید