شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۸
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی:

نمایندگان مجلس آینده باید با پشتوانه مردمی بالاتری انتخاب شوند/ احزاب و جمعیت‌ها باید مجلس مطلوب را ترسیم کنند؛ نکات مثبت و ایرادات مجلس فعلی را هم مطرح کنند

دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 863804
شریعتی تاکید کرد: مجلس یازدهم و دولت سیزدهم تاکنون اقدامات مهمی انجام داده‌اند که به دلیل مشکلات زیاد باقیمانده از گذشته، هنوز خودش را به خوبی نشان نداده است.
نمایندگان مجلس آینده باید با پشتوانه مردمی بالاتری انتخاب شوند/ نکات مثبت و ایرادات مجلس فعلی باید گفته شود
به گزارش جهان نيوز،«مالک شریعتی» دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اسفند ماه امسال، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که همه افراد جامعه در هر جایگاهی که هستند، وظیفه دارند به تحقق انتخابات پُر شور کمک کنند.

وی با بیان اینکه اگر هر فردی وظایف قانونی خود را به درستی انجام بدهد و به خوبی تبیین کند، به مشارکت پُر شور مردم در انتخابات کمک می‌کند افزود: وظیفه مجلس و دولت برای افزایش مشارکت در انتخابات، آن است که خدمت کامل‌تر، صادقانه‌تر و عمل به وظایف‌شان را با جدیت کامل دنبال کنند و از سوی دیگر باید اقداماتی را که در دوره مسؤولیت خود انجام داده‌اند، به خوبی برای مردم تبیین کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و دولت، اقدامات مهمی را از زمان آغاز خدمت خود انجام داده‌اند که برخی از این اقدامات، ناشی از مشکلات زیاد گذشته، هنوز خودش را به خوبی نشان نداده و آنطور که باید و شاید اثر آن دیده نشده است؛ بنابراین مجلس و دولت وظیفه دارند به خوبی اقدامات خود را برای مردم تبیین کنند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: دستگاه‌های مجری و ناظر بر انتخابات هم باید عمل به وظایف قانونی و عدول‌نکردن از قانون را در فرایند انتخابات، مد نظر قرار بدهند و این امر، یک اصل مهم است.

وی اضافه کرد: دعوت مردم به تعیین سرنوشت خود از طریق انتخابات نیز اهمیت زیادی دارد چراکه هر فردی با هر تعداد رأی که انتخاب و راهی مجلس شود، بر سرنوشت و آینده کشور حاکم است و بهتر است همه ما در انتخابات مشارکت کنیم؛ مسأله مهم این است که نمایندگان مجلس آینده باید با رأی بیشتر و پشتوانه مردمی بالاتر انتخاب شوند.

شریعتی درباره عملکرد احزاب و گروه‌های سیاسی برای انتخابات اسفندماه امسال، گفت: برخی احزاب و گروه‌های سیاسی، برگزاری نشست‌، همایش و جلسات تشکیلاتی خود را آغاز کرده‌اند که برگزاری این جلسات، فضای انتخاباتی را گرم و به رونق انتخابات کمک می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: هر دسته، گروه، حزب و جمعیت سیاسی باید در حد توان خود برای انتخابات پیش‌رو فعال شود، شاخص‌ها و اولویت‌های خود را مطرح کند، مجلس مطلوب را ترسیم و ایرادات مجلس فعلی را مطرح کند؛ البته نقد درست، بیان اشکالات در کنار ذکر نکات مثبت است که باید مورد توجه همگان قرار بگیرد.

شریعتی گفت: احزاب و گروه‌های سیاسی باید تلاش کنند تا مردم به سمت انتخاب «نماینده اصلح» بروند که شاخص‌های انتخاب نماینده اصلح، در قانون آمده است و امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هم این شاخص‌ها را مشخص کرده‌اند که باید مدنظر قرار گیرد.
https://jahannews.com/vdcgzw97tak9374.rpra.html
jahannews.com/vdcgzw97tak9374.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
راستی مثل اینکه اعتصاب طلا فروشان در سراسر کشور بخاطر وضع مالیات 25 درصدی شروع شده و ممکن است این آغاز هرج و مرج دیگری باشد. دیر بجنبید دشمن شکست خورده دوباره سوار بر موج گرانی و مالیات خواهد شد..
Iran, Islamic Republic of
حالا یه چند مدتی ملت طلا نخرن مشکلی پیش نمیاد.
Iran, Islamic Republic of
از منظر سیاسیون مدعی اصلاحات هر چه بیشتر بتوانی در مقابل جمهوری اسلامی عرض اندام کرده و برای نظام و کشور بحران آفرینی کنی اصلح تری!!
Iran, Islamic Republic of
این اعتصابات به علت عملکرد غلط دولت قبل است
سروش
Iran, Islamic Republic of
هرسال باید بگی دریغ از
پارسال
حمید
Iran, Islamic Republic of
ارائه طرح سقف حقوق در مجلس بسیار غیر کارشناسانه بود .
Iran, Islamic Republic of
شفافیت چه شد؟!
Iran, Islamic Republic of
....