شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

توسعه همکاری تهران- پکن

شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 855392
تمدن‌های کهن چون ایران و چین می‌توانند همکاری‌های شایان‌توجهی در عرصه‌های مختلف ازجمله اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی داشته باشند.
توسعه همکاری تهران- پکن
به گزارش جهان نيوز به نقل از همشهری، به‌دنبال سفر مدیریت شهری به چین برای حضور در اجلاس راه‌ابریشم، علیرضا زاکانی، شهردار تهران با یین یانگ، شهردار پکن دیدار و گفت‌وگو کرد تا زمینه لازم برای توسعه همکاری‌ها میان 2شهر خواهرخوانده فراهم شود.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران:
تمدن‌های کهن چون ایران و چین می‌توانند همکاری‌های شایان‌توجهی در عرصه‌های مختلف ازجمله اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی داشته باشند. این هماهنگی‌ها در آینده می‌تواند در همگرایی و همکاری دولت‌ها و ملت‌های آسیایی راهگشا باشد. این همکاری‌ها در همین اجلاس راه‌ابریشم توسعه می‌یابد. پکن و تهران سابقه ۹ساله خواهرخواندگی دارند و ما به روابط فعلی 2شهر قانع نیستیم و سطح ارتباطات میان تهران-پکن باید رشد پیدا کند. در همین راستا هر دو پایتخت می‌توانند پیشران حرکت کشورها در مسیر توسعه باشند. طبق گزارش‌ها و بررسی‌های موجود وضع فعلی پکن در حوزه زیست‌محیطی، ترافیک و آلودگی بهبود و پیشرفت قابل‌قبولی داشته و این برای شما در خدمت به مردم این شهر مایه مباهات است.

یین یانگ، شهردار پکن:
حضور مدیریت شهری تهران در اجلاس راه ابریشم نشان‌دهنده اهمیت جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط و تبادلات چین و ایران است. ۹ اجلاس قبلی حاوی دستاوردهای مهم و چشمگیری برای آسیا و منطقه بود. جمهوری اسلامی ایران موقعیت مهمی در جاده ابریشم دارد و می‌تواند نقش مهمی در مسیر یک کمربند، یک جاده ایفا کند. ما به اصول همکاری پایبند هستیم و تهران و پکن به‌عنوان پایتخت 2کشور کهن و با تمدن ایران و چین روابط خوبی داشته‌اند. سال آینده دهمین سالگرد رابطه خواهرخواندگی 2پایتخت خواهد بود و ما به جدیت این رابطه را پیش خواهیم برد و حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده‌ایم. پکن زمینه‌های همکاری 2شهر را در ۳محور توانمندی مدیریت شهری، زمینه‌های تجاری و اقتصادی و تبادلات فرهنگی فراهم کرده است. یکی از مصادیق همکاری در مدیریت شهری موضوع هوشمندسازی است و شهرداری پکن آمادگی لازم برای گسترش همکاری‌ها در این حوزه را دارد. ما در پکن دانشجویان مختلفی داریم که تبادل دانشجویان میان تهران و پکن می‌تواند گسترش یابد.
https://jahannews.com/vdcjhieo8uqeitz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjhieo8uqeitz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *