يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۳
۱۲

۲۰۰ میلیون دلار برای ۱۸ کیلومتر تراموا برآورد شده است

چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 852438
شهردار تهران ضمن پاسخ به برخی اظهارنظرات درباره احداث پروژه تراموا گفت: احداث تراموا در تهران به طول ۱۸ کیلومتر نیازمند ۲۰۰ میلیون دلار است.
۲۰۰ میلیون دلار برای ۱۸ کیلومتر تراموا برآورد شده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران امروز چهارشنبه ( 5 مهر) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: برای سرویس مدارس، مجموعه‌های مختلفی درخواست کردند و آن‌هایی که شرایطش را داشتند از تاکسیرانی مجوز گرفتند. همچنین قرار شده خود تاکسیرانی خدمت ویژه‌ای ارائه کند.

زاکانی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات رئیس سابق شورای شهر تهران مبنی بر اینکه ساخت تراموا، ۲۰ میلیون دلار هزینه دارد و بی‌فایده و شهرداری تهران به دنبال کارنامه‌سازی است، گفت: جز خنده نمی‌شود کاری کرد.

وی تصریح کرد: من آن مصاحبه را دیدم، نه عدد می‌دانستند و نه چیز دیگری، با حدس و گمان حرف زده بودند. خیلی بد است که آدم چیزی را که بلد نیست، بگوید چون مجبور نیست حرف بزند.

شهردار تهران ادامه داد: الان کل دنیا و کشورهای بزرگ به سمت بهره‌برداری از چنین الگوی حمل‌ونقلی رفته‌اند و این‌ شکل حرف‌زدن بی‌مبنا، علاقه‌ای برای پاسخگویی از سوی ما ایجاد نمی‌کند. گوش ما از این حرف‌ها پر است.

زاکانی یادآور شد: الان در شهرهای بزرگ یکی از الگوهای برتر توسعه حمل‌ونقل، همین تراموا محسوب می‌شود که هم حمل‌ونقل پاک است و هم یک دوره زمانی ارائه خدمت بالا را به خود اختصاص می‌دهد. امروز مجموعه‌ها ادله منطقی که مبتنی بر صلاح شهر در این زمینه است را ارائه می‌کنند.

وی تاکید کرد: هزینه‌های این طرح هم مبتنی بر الگوی ارائه خدمت، متفاوت است اما آنچه برآورد شده، ۲۰۰ میلیون دلار برای ۱۸ کیلومتر خط است.

گفتنی است  بر اساس تفاهم نامه وزارت دفاع و شهرداری تهران مقرر شده بود خط یک تراموای تهران حد فاصل میدان آزادی تا سه راه تهرانپارس باشد، طول این خط حدود ۳۴ کیلومتر است که با ۲۸ رام قطار که در این خط تردد خواهند داشت و ظرفیتی حدود ۵۵ تا ۵۶ میلیون مسافر در سال را می‌تواند جابجا کند.
https://jahannews.com/vdchxin6623nmkd.tft2.html
jahannews.com/vdchxin6623nmkd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جناب شهردار مگه قرار نبست ارز دلار از بودجه های کلان دولتی حذف شود چرا به ریال قیمت نمیدهید مگه بودجه کشور بر اساس ریال تعیین نمیشود؟!!!
شهروند
Iran, Islamic Republic of
کی افتتاح میشه؟
کی مترو تموم میشه ؟
توضیح لازن نیست.
Netherlands
یک - باید از مشکلات فردا پیش بیفتیم
دو - هر چه تهران تزئین بشه مشکلاتش بیشتر میشود.
سه- نظر فوق نتیجه تجربه از سال هزار و سیصد و سی است.. جمعیت تهران کمتر از نبم ملیون. یافت اباد مرکز تامین گوجه و توت و انگور تهران بود و کرج و دماوند و ورامین و شهر ری... اینک تهران در نیمه راه قم است و ما امنیت غذائی نداریم.
Iran, Islamic Republic of
تازه ۲۰۰ میلیون دلار برآورد شده، تازه مدت زمان آنرا هم که مشخص نکرده اند
Iran, Islamic Republic of
اگه قراره وزارت دفاع بسازد چرا به دلار هزینه را بیان میفرمایید؟
Iran, Islamic Republic of
جناب شهردار بفرمایید از آن برنامه مطولتان چند درصد را اجرا کردید این تراموا در آن برنامه بود یا نه
Iran, Islamic Republic of
آقای شهردار خیلی روشن بفرماید از وضعیت حمل و نقل عمومی در این چند روز باز گشایی مدارس راضی هستید یا خیر
Iran, Islamic Republic of
ان شاالله این تراموا قرار است کی ساخته و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت تا وضعیت حمل و نقل پایتخت سامان یابد
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای زاکانی تاخیر اتوبوس های تهران به سی دقیقه تا یک ساعت تاخیر رسیده، دوشنبه بعداز ظهر چهل دقیقه در ایستگاه چهارم پارک وی به ولنجک با تعداد دیگری مسافر منتظر اتوبوس بودیم، یک روز در میان برنامه تاخیر همینه و در این مواقع فقط یک اتوبوس در این خط پر از دانشگاه و خوابگاه فعاله!.
Australia
ممنون از شهرداری و شخص آقای زاکانی برای کارهای خوبی که میکند.

خواهش میکنم تمرکز برپیشرفت و توسعه باعث فراموشی فرهنگ و ادب و زبان و میثاق ملی نشود، لطفاً اصلاح کنید که از کلمات انگلیسی و فرانسوی استفاده نشود
تلویزیون شهری
Iran, Islamic Republic of
آیا ارز دولتی به واردات تجهیزات تلویزیون شهری تعلق میگیره؟
Iran, Islamic Republic of
آنچه ما می بینیم و آنچه تو می گویی زمین تا آسمان تفاوت دارد جناب شهردار