شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

بایدها و نبایدهای رانندگی هنگام بارندگی

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 854776
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت، شرایط رانندگی ایمن در هنگام بارندگی و لغزندگی معابر را تشریح کرد.
بایدها و نبایدهای رانندگی هنگام بارندگی
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، امروز ۲۴ مهرماه، سرهنگ احسان مؤمنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی «شهر امن» با بیان پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارندگی طی امروز و فردا به رانندگی در شرایط لغزندگی پرداخت و اظهار داشت: سطح معابر در بارندگی‌های ابتدایی در هر سال چرب و روغنی است و همین مورد باعث می‌شود که تعادل خودرو‌ها بسیار کمتر شود؛ به عبارتی در این شرایط لغزندگی بیشتر شده و رانندگان نمی‌توانند خودروی خود را کنترل کرده و باید نکات ایمنی را بیشتر رعایت کنند.

سرهنگ مؤمنی تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی در خصوص اوضاع جوی و شروع بارندگی‌ها از امروز و فردا در شهر تهران به رانندگان توصیه می‌شود که بازدید‌های فنی خودروی خود را انجام دهند؛ در ابتدای کار باید عاج لاستیک خودرو بررسی شود که این مورد در رانندگی و حفظ تعادل و اصطکاک با سطح راه بسیار مؤثر است.

وی گفت: مورد بعدی که رانندگان باید نسبت به کنترل آن اقدام کنند کنترل و بررسی سالم بودن برف پاک کن وسیله نقلیه است؛ همچنین مخزن آب شیشه شور هم باید بررسی شود چرا که در تابستان نیازی به استفاده از آن نبوده و شاید آب آن بخار شده باشد؛ رانندگان باید چراغ‌های وسیله نقلیه خود را کنترل کرده و از سالم بودن آن‌ها و چراغ مه‌شکن مطمئن شوند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: از همه مهم‌تر این است که رانندگان در حین تردد فاصله طولی را با خودروی را رعایت کرده و با فاصله طولی بیشتری تردد کنند.

وی گفت: در شرایط هوایی عادی و غیر بارانی فاصله طولی با خودروی جلویی باید ۲ برابر طول وسیله نقلیه باشد که بر اساس سرعت بیشتر می‌شود، اما در زمان بارندگی این فاصله حتی به سه وسیله و بیشتر هم می‌رسد؛ البته رانندگان باید سرعت‌های خود را تنظیم کرده و از سبقت خودداری کنند تا بهتر بتوانند وسیله نقلیه خود را کنترل کنند.

سرهنگ مؤمنی با بیان اینکه تردد موتورسواران در زمان بارندگی ممنوع است، تصریح کرد:، چون کنترل این وسیله نقلیه در زمان بارندگی بسیار سخت و مشکل است و راکبان نمی‌توانند تعادل وسیله را حفظ کنند.

وی گفت: حفظ تعادل و کنترل موتورسیکلت در زمان بارندگی مشکل و سخت‌تر می‌شود از این روی به راکبان موتورسیکلت توصیه می‌شود که در زمان بارندگی به هیچ عنوان در سطح معابر به ویژه بزرگراه‌ها تردد نکنند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: صبح امروز در محدوده خیابان رجایی به جنوب بعد از ترانسفر یک دستگاه موتورسیکلت به دلیل عدم توانایی راکب در کنترل وسیله نقلیه واژگون شد که متأسفانه این راکب در محل حادثه بر اثر شدت جراحات وارده فوت کرد.
https://jahannews.com/vdcefe8vpjh8nfi.b9bj.html
jahannews.com/vdcefe8vpjh8nfi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *