شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

صهیونیست ها چه کسی را عامل بحران می دانند؟

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۴۸
کد مطلب: 853729
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با اشاره به شکست‌های پی‌درپی نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو در مدیریت بحران‌ها، او را مسئول بلایی دانست که بر سر این رژیم آمده است.
صهیونیست ها چه کسی را عامل بحران می دانند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، روزنامه عبری «هاآرتص» در سرمقاله امروز خود یکشنبه، ۸ اکتبر نوشت که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر کابینه رژیم صهیونیستی، «مسئول بلایی است که بر سر اسرائیل آمد».

براساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه المیادین، این روزنامه خاطرنشان کرد که نتانیاهو سعی خواهد کرد از مسئولیت خود فرار کند و فرماندهان ارتش، نیروهای امنیتی و شاباک را مقصر جلوه دهد.

هاآرتص در ادامه‌ نوشت: «نخست‌وزیر که به تجربه سیاسی خود می‌بالید، زمانی که دولت ائتلافی را تأسیس و شروع به غارت سرزمین‌ها کرد؛ بزالل اسموتریچ و ایتامار بن گویر را به سِمت‌های مهم منصوب کرد. او کاملا در تشخیص خطرهایی که در کمین اسرائیل بود، شکست خورد. سیاست خارجی او به گونه‌ای بود که آشکارا موجودیت و حقوق فلسطینی‌ها را نادیده می‌گرفت».

جنبش مقاومت اسلامی حماس، صبح روز گذشته، شنبه ۷ اکتبر اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، اشدود و عسقلان را با صدها موشک و راکت هدف حمله قرار داد. همزمان با این حمله، نیروهای حماس به شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه نفوذ کردند و چند نظامی صهیونیست را اسیر کردند و مناطقی را تحت کنترل خود درآوردند.

روزنامه هاآرتص بامداد یکشنبه هم بعد از جلسه کابینه امنیتی در تل‌آویو، پایان اعلام مرحله اول عملیات نظامی علیه نوار غزه توسط نتانیاهو را گزارش داده بود. نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو اذعان کرده بود؛ به سمت یک جنگ طولانی و دشوار می‌رویم.

طبق آخرین آمار و براساس گزارش وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، بیش از ۳۰۰ صهیونیست در این درگیری‌ها کشته شده‌اند؛ تعداد مجروحان این حمله هم به ۱۸۶۴ اسرائیلی رسیده که وضعیت ۱۹ نفر آن‌ها وخیم، ۳۲۶ نفر خطرناک و ۳۵۹ نفر دیگر هم در وضعیت متوسط ​​گزارش شده است.
https://jahannews.com/vdcb5fbw9rhbszp.uiur.html
jahannews.com/vdcb5fbw9rhbszp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *