يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۳

وزارت صمت: متولی واردات تجهیزات پزشکی نیستیم

يکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 852038
مدیرکل دفتر تجیهزات پزشکی وزارت صمت گفت: فرایند ثبت سفارش، تخصیص ارز و واردات یونیت دندانپزشکی به صورت صدرصد بر عهده اداره کل تجیهزات پزشکی سازمان غذا و دارو است و وزارت صمت هیچ دخالتی در زمینه واردات یونیت دندانپزشکی ندارد.
وزارت صمت: متولی واردات تجهیزات پزشکی نیستیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، عبدالناصر آزاد بخت مدیرکل دفتر صنایع، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی وزارت صمت گفت: در زمینه واردات برخی تجهیزات پزشکی، وزارت صمت مسئولیتی ندارد و این وزارتخانه به دستگاه‌های مربوط ممنوعیت واردات کالا‌های مشابه تولید داخل را اعلام کرده است.

وی افزود: در حال حاضر ۵ تولیدکننده یونیت دندانپزشکی در کشور فعالیت دارند که توانایی تامین نیاز داخل را دارند، اما همچنان یونیت دندانپزشکی به کشور وارد می‌شود.

آزاد بخت اضافه کرد: وزارت صمت بر اساس قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی؛ ممنوعیت ورود کالا‌های مشابه خارجی را که توان تولید در داخل کشور وجود دارد به دستگاه‌های مربوطه اعلام کرده است.

بر اساس ماده ۱۶ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است ثبت سفارش کالا‌های مصرفی و مصرفی بادوام خارجی دارای مشابه ایرانی را که با کیفیت مناسب و به میزان کافی تولید شده باشد تا پایان مدت قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ممنوع نموده و یا براساس ماده (۲۲) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور از موانع تعرفه‌ای و فنی جهت مدیریت واردات استفاده کند.
https://jahannews.com/vdcdsx0jjyt0kz6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdsx0jjyt0kz6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این علی آبادی که هیچی را گردن نمی گیرد !!!!
Iran, Islamic Republic of
چقدر این جمله آشناست انگار خود اصلاح طلبان دارند این حرف را می زنند!!
United States
اولا عين بنج توليد كننده از چين به صورت سي كي دي وارد و ثانيا يونيت هاي مدل بيست سال قبل را توليد مي كنند ثالثا از جهت ظاهر هم افتضاح هستند