چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

نکاتی برای خرید کوله‌ پشتی دانش‌آموزان

دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 849857
یک روماتولوژیست اطفال با توجه به نزدیک شدن آغاز سال تحصیلی جدید به بیان توصیه‌هایی جهت خرید کوله پشتی برای دانش‌آموزان و دانشجویان پرداخت.
نکاتی برای خرید کوله‌ پشتی دانش‌آموزان
به گزارش جهان نيوز، رضا شیاری یک روماتولوژیست اطفال در گفت‌وگو با میزان با توجه به نزدیک شدن آغاز سال تحصیلی جدید به بیان توصیه‌هایی جهت خرید کوله پشتی برای دانش‌آموزان و دانشجویان پرداخت و گفت: کوله پشتی وسیله بسیار خوبی است و به حمل وسایل مورد نیاز دانش‌آموز از خانه تا مدرسه و از مدرسه تا خانه کمک بسیاری می‌کند، اما کوله پشتی باید دارای ویژگی‌هایی باشد تا سبب آسیب به ستون مهره‌های پشت کمر دانش‌آموزان و دانشجویان نشود.

وی ضمن اشاره به اینکه وزن کوله پشتی نباید از ۱۰ تا ۱۵ درصد وزن بدن بیشتر باشد، ادامه داد: این مسئله برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی ۱۰ درصد و برای دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم ۱۵ درصد وزن بدن است، از این رو وزن کوله پشتی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی باید از حدود ۳ تا ۴ و نیم کیلوگرم، برای دانش‌آموزان متوسطه اول حداکثر ۷ کیلوگرم و برای دانش‌آموزان دبیرستانی در بیشترین حالت ۱۰ کیلوگرم باشد.

این روماتولوژیست اطفال با بیان اینکه بهتر است جنس کوله پشتی به گونه‌ای باشد که سنگین نباشد و به همین دلیل کوله پشتی‌های برزنتی مناسب و کوله پشتی‌های چرمی قابل قبول هستند، افزود: بند‌های کوله پشتی باید قابل تنظیم باشد و کوله پشتی‌هایی که دارای بند‌های نازک هستند به هیچ وجه توصیه نمی‌شوند، باید بند‌ها ضخیم و پهن باشد تا آسیبب به اعصاب ستون‌های پشت و شانه وارد نشود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در رابطه با محل مناسب قرار گرفتن کوله پشتی اظهار کرد: اگر ناف را به عنوان خط فرضی در نظر بگیریم انتهای کوله پشتی باید روی آخرین مهره کمری قرار گیرد و بنابر این بند‌ها باید به نحوی تنظیم شوند که انتهای کوله پشتی از خط فرضی ناف و مهره انتهای کمر پایین‌تر قرار نگیرد و همچنین کوله پشتی باید به گونه‌ای باشد تا وسایل داخلش جا‌به‌جا نشود چرا که جا‌به‌جا شدن وسایل داخل کوله موجب عدم توزیع مناسب وزن می‌شود.

این پزشک با اشاره به اینکه کوله پشتی‌هایی که در ۲ طرف جیب دارند بهتر هستند چرا که وزن را به خوبی توزیع می‌کنند، توضیح داد: حداکثر زمانی که می‌توان از کوله‌ پشتی استفاده کرد ۳۰ دقیقه است و بیشتر از این زمان نباید از کوله‌ پشتی استفاده شود، چنانچه به هر دلیلی مجبور به استفاده از کوله‌ پشتی بیشتر از این زمان هستید باید وزن کوله سبک‌تر شود.

شیاری عنوان کرد: لازم است والدین نسبت به ویژگی‌های کوله پشتی مناسب برای فرزندانشان آگاهی داشته باشند و اگر در طول سال تحصیلی وزن کوله بالاتر از حد استاندارد بود وسایل اضافی را خارج و وزنش را تنظیم کنند تا کودکان خودشان به تدریج این مسئله را بیاموزند که چه استاندارد‌هایی را باید رعایت کنند.

وی متذکر شد: اگر از کوله‌های غیر استاندارد استفاده شود می‌تواند درد‌های کمری مزمن به ویژه در افرادی که دچار گودی کمر هستند را به همراه داشته باشد، چنانچه از کوله‌ پشتی به درستی استفاده نشود موجب ایجاد شانه‌های نامتقارن می‌شود که در حال حاضر شایع است، استفاده نادرست از کوله پشتی همچنین می‌تواند به خصوص در پسر‌ها سبب انحنای ستون مهره شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن بیان اینکه کوله پشتی به هیچ عنوان نباید با دست حمل شود چرا که می‌تواند ایجاد فشار بر روی ستون مهره پشتی، کتف و شانه را به همراه داشته باشد، افزود: برخی از مطالعات نشان می‌دهد که بیش از ۴۰ درصد افرادی که از کوله پشتی استفاده می‌کنند نسبت به رعایت استاندارد‌های لازم آن آگاهی ندارند که این مسئله می‌تواند منجر به ایجاد درد‌های عضلانی و طبی شود و در مواقعی حتی دیسک کمر در سنین پایین‌ را به همراه داشته باشد.

این روماتولوژیست اطفال یادآور شد: بسیاری از کودکان به جنبه‌های ظاهری کوله پشتی توجه می‌کنند اما والدین باید برای فرزندانشان ویژگی‌های کوله پشتی استاندارد را بیان کنند و تنها بر اساس شکل ظاهری کوله پشتی اقدام به خرید نکنند.
https://jahannews.com/vdciw3avyt1a5v2.cbct.html
jahannews.com/vdciw3avyt1a5v2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *