پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

شمار تلفات انفجار پمپ بنزین در روسیه به ۳۰ نفر افزایش یافت

سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 847281
منابع خبری روسیه روز سه‌شنبه (امروز) اعلام کردند شمار تلفات ناشی از انفجار و آتش سوزی در پمپ بنزین در جمهوری داغستان قفقاز روسیه به دست کم ۳۰ نفر افزایش یافته است.
۳۰ کشته در انفجار پمپ بنزین در روسیه
به گزارش جهان نيوز،‌ خبرگزاری تاس به نقل از وزارت خدمات اورژانس روسیه نوشت که بر اثر انفجار در یک پمپ بنزین در مخاچ قلعه، ۳۰ نفر کشته و ۷۵ نفر زخمی شدند.

این وزارتخانه تصریح کرد که آواربرداری و جستجو برای قربانیان ادامه دارد.

پیشتر گزارش شده بود که هواپیمای Il-۷۶ وزارت اورژانس روسیه از فرودگاه ژوکوفسکی ( Zhukovsky) مسکو برای تخلیه بهداشتی قربانیان به پرواز درآمده است.

عصر دوشنبه به دنبال انفجار در مقابل پمپ بنزین شهر مخاچ قلعه، آتش نشانان به خاموش کردن آتش در منطقه‌ای به وسعت ۶۰۰ متر مربع اقدام کردند. بازرسان روسی یک پرونده جنایی را بر اساس ماده ۲۳۸ قانون جزایی روسیه آغاز کرده‌اند. این ماده قانونی درباره ارائه خدماتی است که الزامات ایمنی جان یا سلامت مصرف کنندگان را برآورده نمی کند و باعث مرگ دو یا چند نفر در اثر سهل انگاری می شود.

وزارت بهداشت داغستان روسیه پیشتر اعلام کرده بود که در پی انفجار در این پمپ بنزین ۱۲ نفر از جمله ۲ کودک کشته و ۵۰ نفر نیز زخمی شدند.

تارنمای اینترفکس نیز به نقل از مرکز فوریت های پزشکی روسیه، افزایش شمار تلفات انفجار در پمپ بنزین جمهوری داغستان را دستکم ۲۷ نفر اعلام کرد.

این منبع روسی همچنین به نقل از ویکتور فیسنکو معاون وزیر بهداشت منطقه گفت: ۶۰ نفر دیگر در آتش سوزی در شهر مخاچ قلعه (پایتخت جمهوری داغستان روسیه) زخمی شدند.

مخاج قلعه شهری با بیش از ۶۰۰ هزار سکنه، در جمهوری روسیه و در مرز چچن قرار دارد که با گرجستان و آذربایجان هم مرز است.
https://jahannews.com/vdch6qn6z23nkid.tft2.html
jahannews.com/vdch6qn6z23nkid.tft2.html
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *