شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲

صدای پای گران شدن جریمه‌های رانندگی می‌آید

يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 846998
رانندگان متخلف ایرانی به‌خاطر مبالغ واقعا خنده دار و کم جریمه‌ها معمولا به آن توجهی نمی‌کنند و اکثرا هم با افتخار می‌گویند که جریمه این بد رانندگی کردن‌شان را می‌پردازند.
صدای پای گران شدن جریمه‌های رانندگی می‌آید
به گزارش جهان نيوز به نقل از همشهری آنلاین، به‌ نظر می‌رسد که وضعیت تورمی در کشور کار را به جایی رسانده است که مبالغ قبوض جریمه، دیگر کارکرد و جنبه بازدارندگی حداقلی خود را از دست داده‌اند و جریمه‌های ۵۰و ۱۰۰هزار تومانی دیگر نمی‌توانند برای برخی رانندگان بازدارنده باشند یا سهمی در کاهش تخلفات ایفا کنند.
 
با مقایسه ارقام جریمه در کشور‌های غربی و میزان میانگین درآمد در این کشورها، مشخص می‌شود که کشور‌های توسعه‌یافته از مبالغ بسیار بالای جریمه به‌عنوان اهرم جدی بازدارندگی در زمینه تخلفات رانندگی استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال در فرانسه، مبلغ ۱۰۰تا ۱۵۰۰یورو جریمه برای رانندگی با سرعت غیرمجاز، اعمال می‌شود که جریمه بسیار سنگینی برای یک شهروند فرانسوی است.
 
با تبدیل میزان درصد این جریمه نسبت به میزان حقوق دریافتی به ریال در ایران، مبلغ جریمه رانندگی با سرعت غیرمجاز باید خیلی بیشتر از این حرف‌ها باشد، اما رانندگان متخلف ایرانی به‌خاطر مبالغ واقعا خنده دار و کم جریمه‌ها معمولا به آن توجهی نمی‌کنند و اکثرا هم با افتخار می‌گویند که جریمه این بد رانندگی کردن‌شان را می‌پردازند.

اگرچه وضعیت اقتصادی کشور، فشار زیادی به مردم وارد کرده است و پلیس باید این مسئله را درنظر داشته باشد و باید تلاش‌ها برای کاستن از سایر عوامل تصادفات در کشور مانند ایمنی خودرو‌ها و وضعیت جاده‌ها نیز روند پرشتابی به‌خود بگیرد، اما به‌نظر می‌رسد باید در مورد مبالغ جریمه برخی تخلفات خطرناک مانند سبقت غیرمجاز که به‌شدت می‌تواند جان سایر رانندگان و شهروندان را به خطر اندازد، بازنگری جدی صورت گیرد.
https://jahannews.com/vdcb90bwwrhba9p.uiur.html
jahannews.com/vdcb90bwwrhba9p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جریمه را معادل نقره داغ کردن فرض کرده اید؟!
Iran, Islamic Republic of
بعد از گرانی مایحتاج معیشتی مردم این گران شدن خیلی جای تعجب ندارد