شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

آخرین جزئیات بیمه اربعین امسال اعلام شد

يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 846104
سال گذشته ۵۰ کیلومتر قبل از مرز تحت پوشش بیمه برای زائران بود که امسال ۱۰۰ کیلومتر شده است.
آخرین جزئیات بیمه اربعین امسال اعلام شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، ترکاشوند رئیس کمیته اربعین صنعت بیمه گفت: در سال گذشته صنعت بیمه به شکل ویژه بیمه مرکزی به بحث اربعین ورود کرده و حتی تیمی در عراق مستقر شد سال گذشته بر اساس اعلام رئیس ستاد اربعین نمره قابل قبولی را دریافت کردیم رقابت شرکت‌های بیمه رقابت بر اساس خدمت است تا کار جدی حرفه‌ای داشته باشند امسال بیمه میهن پای کار بیمه اربعین است. ۱۸۰ درصد ضریب خسارت سال گذشته بوده است.

او افزود: بیمه مرکزی تمام قد از این شرکت بیمه حمایت می‌کند در سال گذشته تقاضا برای بیمه‌های زیاد بود و زائران بسته مختلف را می‌خواستند.

او افزود: امسال با حضور کمیته اربعین سه بسته بیمه‌ای ۳۵، ۴۵ و ۵۵ هزار تومانی پیش بینی شده است که مبلغ آخر مطابق با حق دیه است افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند با مراجعه به لینک بیمه میهن تمام جزئیات را دریافت خواهند کرد.

به گفته او، سال گذشته ۵۰ کیلومتر قبل از مرز تحت پوشش بیمه برای زائران بودند که امسال ۱۰۰ کیلومتر شده است امسال بحث بیمه مسئولیت مواکب هم مطرح است. بحث تخفیف بیمه شخص ثالث نیز مطرح است و جلسات آن در حال برگزاری است.

در ادامه مدیر عامل شرکت بیمه میهن هادی شیخ الاسلامی گفت: با توجه به مناقصه برگزار شده امسال این اقدام به شرکت ما منتقل شد از دوبخش به این بحث نگاه می‌شود.

او در ادامه افزود: بعد از مشخص شدن ماموریت بیمه‌ای اربعین اقدامات شروع و تشکیل کمیته‌ها آغاز شد حتی قرار گاه منطقه‌ای هم پیش بینی شده است برای تمام پایانه‌های مرزی امکان ارائه خدمات بیمه را پیش بینی کردیم. حدود ۲۰ خودرو آمبولانس برای داخل کشور در کنار هلال احمر پیش بینی شده است حدود ۵ دستگاه ۴ تخته برای حمل جسد در نظر گرفته شده که بناست در مرز مهران مستقر شود هماهنگی‌های لازم با ۶ بیمارستان‌ها در این زمینه در حال انجام است.

او گفت: باید ریسک مدیریت هم داشته باشیم. دو سامانه اختصاصی برای بحث اربعین در نظر گرفته شده است به سبب محدودیت اینترنت عراق، ممکن است سرویس دهندگان و بیمه شدگان نتوانند از طریق اپلیکیشن با ما ارتباط داشته باشند که برای این موضوع هم یک سامانه پایدار و آنلاین در نظر گرفته شده است و تمام لوکیشن و نقاط مهم در آنجا جمع و در دسترس است.

او گفت: در داخل عراق هماهنگی‌ها انجام شده است و جلسات متعددی برگزار شده استقرار افراد دو زبان در مراکز درمانی پیش بینی شده است. ما چند خطوط ارتباطی در کنار اپلیکیشن داریم ۹۶۸۸۹ با کد ۰۲۱ برای زائران در نظر گرفته شده که قابلیت ارتباط دارند. در بحث درمان زائران در خصوص انتقال ارز دینار و دلار زیر ساخت‌ها آماده است در عراق جابه‌جایی پول بسیار دشوار بود میزان آن به انداز کافی است تا نیازها را پوشش دهد. در بحث غرامت فوت موارد بررسی شده و بخشی در داخل ایران انجام می‌شود و به حساب ذینفعان وارد می‌شود. در حوزه‌های هماهنگی در کنار ۵۰ آمبولانس پیش بینی شده در عراق ۳ دستگاه هم برای خود میهن در نظر گرفته است.

قرار داد بیمه تا ۱۵ مرداد تا ۳۰ شهریور است.

در ادامه ترکاشوند گفت: سال گذشته ۳ میلیون از مرز خارج شدند، اما یک میلیون بیمه نداشتند. تمام افرادی که از مرز خارج می‌شوند اجباری باید وارد سامانه شوند و تنها هزینه بحث بیمه است در پایانه‌ها نیز امکان فروش بیمه وجود دارد.

ترکاشوند گفت: بحث اصلاح نقاط حادثه‌خیز را با راهور داریم. مورد بعد هم بحث حوادث با خودروهای عراقی است بنا شده شرکت بیمه میهن وکالتی دریافت کنند تا اقدامات انجام شود.

امکان دفن فوت شدگان در کربلا امسال فراهم است

در ادامه شیخ الاسلامی گفت: بخشی از پرداختی داخل خاک ایران انجام می‌شود.

همچنین طبق توافق‌نامه زمینی در کربلا و نجف پیش‌بینی شده است که اگر فوت کردند، در صورت رضایت خانواده امکان دفن این افراد در زمین‌های مذکور وجود دارد.

زائرینی که دچار مشکل می‌شوند یا به هلال احمر مراجعه می‌کنند که هلال احمر این افراد را به مراکز درمانی منتقل خواهد کرد. در این شرایط کارشناس بیمه اعزام و بعد از بررسی مدارک هزینه نقدی پرداخت می‌شود. افرادی که در جاده‌ها دچار مشکل می‌شوند نیز همین سیکل را طی خواهند کرد. افرادی که فوت می‌کنند نیز بعد از انتقال به خاک ایران، به شرط تکمیل مدارک، خسارت تا ۷۲ ساعت به حساب ذینفعان واریز خواهد شد.
https://jahannews.com/vdcawinay49ny61.k5k4.html
jahannews.com/vdcawinay49ny61.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *