پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

زائران اربعین مراقب گرمازدگی باشند

يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب: 846044
معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم پیشگیری از گرمازدگی زائران در ایام اربعین حسینی، به ارائه توصیه‌هایی برای پیشگیری از گرمازدگی و مسمومیت‌های غذایی در روزهای گرم پرداخت.
زائران اربعین مراقب گرمازدگی باشند
به گزارش جهان نيوز، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به این که یکی از مهم‌ترین مسائلی که زائران در ایام اربعین ممکن است با آن مواجه شوند گرمازدگی است، اظهار کرد: در چند روز گذشته بر اثر دمای بالای هوا، میزان مراجعات به مراکز درمانی افزایش یافته است و بنابراین در کشور عراق نیز به دلیل گرمای هوا، احتمال بروز گرمازدگی وجود دارد.

وی افزود: یکی از اقدامات ما برای مقابله با گرمازدگی در این ایام، تهیه بروشورها و آموزش نحوه پیشگیری از گرمازدگی به مردم است.
 
فرشیدی ادامه داد: به مردم توصیه می‌شود از لباس‌های خنک و نخی استفاده و آب و مایعات را به میزان کافی مصرف کنند و در ساعات اوج گرما بیرون نروند.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این‌که پس از گرمازدگی، مسمومیت‌های غذایی از جمله مشکلات شایع در روزهای گرم در طول سفر است، گفت: مردم سعی کنند پس از کسب اطمینان از بهداشتی بودن فرآیند تهیه غذا، آن را مصرف کنند؛ از مصرف غذاهای مانده و سرد پرهیز کنند و غذاهای گرم را میل کنند و از آب‌های بسته‌بندی شده استفاده کنند. زائران همچنین بهتر است در طول سفر کنسروهای غذایی به همراه داشته باشند.
 
https://jahannews.com/vdcdo90joyt0oz6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdo90joyt0oz6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *