دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

یک‌سوم صهیونیست‌ها فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند

يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 846019
در تازه‌ترین نظرسنجی‌های انجام شده، یک‌سوم صهیونیست‌ها در اندیشه مهاجرت از فلسطین اشغالی هستند.
یک‌سوم صهیونیست‌ها فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند
به گزارش جهان نيوز، وزرای راست افراطی در کابینه صهیونیستی با اصلاحات قضایی چنان موجی از نارضایتی را در سرزمین‌های اشغالی ایجاد کرده‌اند که شهروندان این رژیم فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند. در تازه‌ترین نظرسنجی‌های انجام شده، یک‌سوم صهیونیست‌ها در اندیشه مهاجرت از فلسطین اشغالی هستند. تنش‌های سیاسی و اجتماعی چنان فراگیر شده که مسئولان سابق نهاد امنیتی اسرائیل هم نشست فوق‌العاده‌ای را درباره سناریوی فروپاشی برگزار کردند.

بر اساس گزارش روزنامه جوان، حاکمان رژیم صهیونیستی ۷۵ سال تلاش کردند با ایجاد مشوق‌های اقتصادی و رؤیای زندگی بهتر، تمام یهودیان جهان را به سرزمین موعود کشانده و در آن سکونت دهند، اما کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و دوستان افراطی آن در عرض چند ماه چنان رشته‌های سران سابق را پنبه کردند که نه تنها کسی فکر مهاجرت به اسرائیل را در سر نمی‌پروراند بلکه آن‌هایی هم که حضور دارند دنبال مهاجرت به خارج هستند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز جمعه با انتشار یک نظرسنجی از «افزایش سطح اضطراب و نگرانی موجودیتی» شهرک‌نشینان صهیونیست به دلیل تشدید بحران‌ها خبر داد و گزارش کرد که در سایه پافشاری بنیامین نتانیاهو بر تصویب تغییرات قضایی، ۳۳ درصد از اسرائیلی‌ها به خارج شدن از فلسطین اشغالی می‌اندیشند و ۳۱ درصد از آنها، نگران جنگ داخلی در آینده هستند. بنابر این نظرسنجی که شرکت‌کنندگان در آن، به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند، موضوعی که بسیاری از صهیونیست‌ها از آن نگران هستند، آغاز جنگ داخلی در فلسطین اشغالی در سایه افزایش دامنه تظاهرات‌ها و اعتراضات است. همچنین ۳۶ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی نگران بحران اقتصادی هستند که به دنبال تصویب اصلاحات قضایی ادعایی نتانیاهو ایجاد خواهد شد. روزنامه صهیونیستی معاریو، اواخر ماه جولای نیز یک نظرسنجی منتشر کرده بود که نشان می‌داد ۵۸ درصد از شهرک‌نشینان نگران جنگ داخلی کنونی در اسرائیل هستند.

نگرانی‌های شهرک‌نشینان صهیونیست، پس از گذشت ۳۰ هفته از تداوم اعتراضات و تظاهرات‌ها که ارکان رژیم صهیونیستی را متزلزل کرده، تشدید شده است. نگرانی‌ها از جنگ داخلی در فلسطین اشغالی پس از اقدام کنست در تصویب لغو «برهان معقولیت» و تضعیف قدرت دیوان عالی این رژیم تشدید شده است. مقامات سابق امنیتی تل‌آویو بار‌ها نسبت به وقوع جنگ داخلی که با بروز شکاف در بدنه ارتش خود را نشان می‌دهد، هشدار داده‌اند. در یک دهه اخیر روند مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی به مقصد اروپا و امریکا افزایش یافته است و صد‌ها هزار نفر به دلیل ناامنی‌های فزاینده در اسرائیل، سعی می‌کنند به جای امن پناه ببرند.

راه‌اندازی جنگ‌های مکرر با گروه‌های مقاومت غزه و کرانه باختری و اخیرا تنش‌های سیاسی، به عنوان عامل دافعه عمل می‌کنند و صهیونیست‌ها را به فکر فرار از سرزمین‌های اشغالی انداخته‌اند.

نگرانی از فروپاشی
این روز‌ها نگرانی از فروپاشی از درون رژیم صهیونیستی فقط به اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم محدود نمی‌شود بلکه همه مقامات سابق اسرائیل از روند تحولات سیاسی به شدت نگران هستند و تلاش می‌کنند راهی برای خروج از این تنگنا‌های سیاسی پیدا کنند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی دیروز اعلام کردند که مسئولان سابق نهاد امنیتی این رژیم نشست فوق‌العاده‌ای را درباره «سناریوی فروپاشی» برگزار کردند. روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، حدود ۱۰۰مسئول ارشد سابق در نهاد امنیتی نشست فوق‌العاده‌ای را برگزار و درباره راه‌های حمایت از دادگاه عالی، ارتش رژیم صهیونیستی و پلیس در صورت فروپاشی نظام در اراضی اشغالی صحبت کردند. رسانه‌های عبری پیش‌تر اعلام کردند که اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) قبلاً گزارش داده بودند که اعضای حریدیم کنست تهدید به فروپاشی کابینه نتانیاهو کرده‌اند. این در حالی است که اعتراضات علیه قانون اصلاحات قضایی در اراضی اشغالی همچنان ادامه دارد.

مخالفان خواستار لغو قانون جنجالی اصلاح ساختار قضایی هستند، اما تندرو‌های کابینه روی اجرای طرح‌های خود اصرار دارند و حاضر به عقب‌نشینی از مواضع‌شان نیستند و همین اختلاف راه خروج از بن‌بست سیاسی را دشوار کرده است. دادگاه عالی رژیم صهیونیستی که روز شنبه برای بررسی دادخواست مخالفان مبنی بر لغو یکی از بند‌های جنجالی طرح تغییرات قضایی جلسه تشکیل داده بود، مورد انتقاد شدید وزرای کابینه نتانیاهو قرار گرفت. میری رگو، وزیر حمل‌ونقل کابینه تل‌آویو قبل از آغاز این جلسه در این خصوص گفته بود: «امروز خواهیم فهمید که آیا سه قاضی دادگاه عالی، غیرممکن بودن دموکراسی در اسرائیل را اعلام خواهند کرد یا خیر!» گالیت دیستل، وزیر دیپلماسی عمومی کابینه تل‌آویو هم در توئیتی نوشت: «در همین دقایق، گروه کوچکی از مردم که توسط هیچ‌کس در پای صندوق‌های رأی انتخاب نشده‌اند، مشغول بحث بر این سؤال هستند که آیا ارزش دارد نتایج انتخابات میلیون‌ها نفر را باطل کنیم؟ بدون اینکه کسی این اختیار را به آن‌ها بدهد!»
https://jahannews.com/vdcfyvdc1w6djxa.igiw.html
jahannews.com/vdcfyvdc1w6djxa.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *