دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۳
کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با جهان نيوز:

شرایط اسرائیل ناپایدار و از لحاظ امنیتی کاملا بحرانی است/ نتانیاهو تلاش دارد بحران را به خارج از سرزمین‌های اشغالی منتقل کند/ احتمال دارد تحت فشار افکار عمومی مجبور به استعفا شود

يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب: 843991
هانی‌زاده گفت: مهاجرت معکوس از سال‌ها پیش در سرزمین‌های اشغالی آغاز شده است. برآیند گزارش‌ها نشان می‌دهد که از جنگ 33 روزه درسال 2006 تاکنون حداقل 270 هزار یهودی که دارای تابعیت دوگانه هستند در این 17 سال به دلیل ناامنی‌ها و مشکلات داخلی به سمت اروپا و آمریکا مهاجرت کردند.
شرایط اسرائیل ناپایدار و از لحاظ امنیتی کاملا بحرانی است/ نتانیاهو تلاش دارد بحران را به خارج از سرزمین‌های اشغالی منتقل کند/ احتمال دارد مجبور به استعفا شود
گروه بین الملل جهان نيوز: حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با جهان نيوز با اشاره به تظاهرات گسترده در سرزمین‌های اشغالی علیه نتانیاهو، اظهارداشت: شرایط اراضی اشغالی ناپایدار است و پیش بینی می‌شود کابینه نتانیاهو به دلیل سیاست‌های افراط گرایانه و تهاجمات غیرقابل توجیه ارتش اسرائیل به مردم جنین و غزه با مشکلات زیادی مواجه شود.
 
وی درباره وجود شکاف بین نخبگان رژیم صهیونیستی در داخل سرزمین‌های اشغالی گفت: نتانیاهو با لایحه‌ای که تقدیم کنست کرده تلاش دارد تا قوه قضائیه را تضعیف کند و اختیارات بیشتری در حاکمیت بدست آورد. همین مسئله موجب شکاف و چند قطبی شدن صهیونیست‌ها شده و در بیست و هشت هفته گذشته تظاهرات گسترده‌ای در مناطق مختلف اراضی اشغالی و بویژه تل‌آویو شروع شده که تجمعات یهودیان مخالف کابینه نتانیاهو حتی به 500 هزار نفر رسیده که نشان دهنده شرایط بحرانی در اراضی اشغالی است. البته بنیامین نتانیاهو تلاش دارد که بحران را به خارج از سرزمین‌های اشغالی منتقل کند.
 
کارشناس مسائل منطقه با اشاره به تشدید اختلافات میان بایدن و نتانیاهو، خاطرنشان کرد: فشارها و اختلاف نظرهایی که بین تیم جوبایدن و کابینه نتانیاهو بوجود آمده و انتقادات شدید اخیر جوبایدن نسبت به کابینه رژیم صهیونیستی و بازتابی که در اراضی اشغالی داشته باعث شده این کابینه پشتیبانی بین المللی خود را از دست بدهد. از طرفی وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم به شدت نسبت به سیاست‌های آمریکا حمله کرده و مدعی شد که اسرائیل ایالتی از آمریکا نیست.


وی در ادامه با بیان اینکه تیم جوبایدن بارها اخطار کرده که اقدامات افراطی برخی اعضای کابینه نتانیاهو هزینه سیاسی آمریکا و غرب را در برابر افکار عمومی بالابرده و نمی‌توانند از این کابینه حمایت کنند، افزود: به همین دلیل احتمال دارد نتانیاهو تحت فشار افکار عمومی چه در داخل و چه در خارج مجبور به استعفا شود.
 
هانی‌زاده با اشاره به اینکه اسرائیل به تدریج به سمت فروپاشی داخلی حرکت می‌کند و شرایط ناپایدار و از لحاظ امنیتی کاملا بحرانی دارد، خاطرنشان کرد: مهاجرت معکوس از سال‌ها پیش در سرزمین‌های اشغالی آغاز شده است. برآیند گزارش‌ها نشان می‌دهد که از جنگ 33 روزه درسال 2006 تاکنون حداقل 270 هزار یهودی که دارای تابعیت دوگانه هستند در این 17 سال به دلیل ناامنی‌ها و مشکلات داخلی به سمت اروپا و آمریکا مهاجرت کردند. این موضوع برای رژیم صهیونیستی بسیار خطر آفرین است چراکه اسرائیل برای جذب هر خانواده یهودی از سایر نقاط جهان 150 هزار دلار هزینه می‌کند.
 
کارشناس مسائل منطقه در پایان با بیان اینکه یهودیان به این نتیجه رسیدند که فلسطین اشغالی برای آنها جای زندگی کردن نیست، گفت: اکنون معادله معکوس شده و به دلیل شرایط بد اراضی اشغالی و بی اعتمادی به رهبران ناشایست رژیم صهیونیستی سال به سال جمعیت اراضی اشغالی کمتر و به تدریج از یهودیان خالی شده و معادله جمعیتی به نفع فلسطینیان در حال تغییر است.
https://jahannews.com/vdcb9fbw8rhba9p.uiur.html
jahannews.com/vdcb9fbw8rhba9p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به امید خدا رژیم منحوس صهیونیستی زودتر از موعد نابود خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
ان شالله الرحمن
ل ب
Iran, Islamic Republic of
نتانیاهو کاری کرده که بمیره براش بهتره.