دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

افزایش همکاری‌های تجاری ایران و صربستان

يکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 844725
در چهارسال آینده یعنی سال ۲۰۲۷میلادی٬ نمایشگاه اکسپو در پایتخت صربستان برگزار می‌شود که فرصت بزرگی برای تجار و بخش خصوصی تجاری ایران است که در این نمایشگاه حضور داشته باشند.
افزایش همکاری‌های تجاری ایران و صربستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو٬ نشست خبری دو جانبه بین محمدباقر قالیباف و ولادیمر اولدلیچ صبح امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست٬ محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط دیرینه و سنتی ایران و صربستان اظهارکرد: روابط بین دو کشور ایران و صربستان روابطی دیرینه است که به ۸۰ سال می‌رسد؛ این دومین سفر رییس مجلس صربستان به ایران در مجلس یازدهم است که به دعوت ایران انجام شده است. امروز در مذاکراتی که داشتیم قرار شد سطح روابط در حوزه تجاری٬ صنعتی و گردشگری افزایش پیدا کند و همچنین حجم روابط تجاری نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: در چهارسال آینده یعنی سال ۲۰۲۷میلادی٬ نمایشگاه اکسپو در پایتخت صربستان برگزار می‌شود که فرصت بزرگی برای تجار و بخش خصوصی تجاری ایران است که در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

قالیباف ادامه داد: مواضع بسیار خوب و هماهنگی در سطح بین المللی بین ایران و صربستان وجود دارد که علی رغم برخی فشار‌ها از سوی بعضی از کشورها٬ این هماهنگی و همکاری‌ها ادامه خواهد داشت. مباحث صنعتی٬ تجاری و گردشگری اولویت ما در مذاکرات امروز بود. در آینده نزدیک نیز سفری را به همراه بخش‌های اقتصادی به پایتخت صربستان خواهیم داشت.

در ادامه این نشست‌٬ ولادیمر اولدلیچ رییس پارلمان صربستان ضمن تشکر و قدردانی از مهمان نوازی رییس مجلس شورای اسلامی گفت: روابط ایران و صربستان براساس احترام متقابل و حاکمیت دو کشور بنا کرده‌ایم. ما امروز شاهد روابط بسیار خوب در عالی‌ترین سطح بین روسای جمهور دو کشور هستیم، اما حضور من به عنوان رییس پارلمان صربستان در ایران٬ نشان دهنده عمق روابط پارلمانی دو کشور است.

وی تاکید کرد: ما در این سفر به دنبال ارتقای روابط دو کشور در بخش‌های مختلف هستیم. روابط پارلمانی دو کشور نشان دهنده عمق رواب گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور است. ما قدردان روابط اصولی و پایدار جمهوری اسلامی ایران در قبال حاکمیت صربستان هستیم. در واقع عدم به رسمیت شناختن «کوزوو» نشان دهنده ایستادن در جبهه عدالت است.
https://jahannews.com/vdchikn6m23nkqd.tft2.html
jahannews.com/vdchikn6m23nkqd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *