شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

۱۵ زندانی ایرانی در امارات آزاد و بزودی به کشور بازمی‌گردند

پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 843596
در پی سفر اخیر وزیر امور خارجه به ابوظبی و رایزنی با مقامات اماراتی، ۱۵ زندانی ایرانی در امارات آزاد شده و بزودی به کشور بازمی‌گردند.
آزادی ۱۵ زندانی ایرانی در امارات
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، در پی سفر اخیر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه به امارات عربی متحده و رایزنی رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با مقامات عالیرتبه این کشور و موافقت «شیخ محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات عربی متحده، ۱۵ نفر از اتباع ایرانی زندانی در آن کشور مورد عفو قرار گرفتند و قرار است بزودی و پس از طی مراحل اداری، به کشور بازگردند.

حسین امیرعبداللهیان اول تیر ماه سالجاری در سفری به چهار کشور حوزه خلیج فارس به امارات عربی متحده رفت و ضمن دیدار با «شیخ محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات با عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات عربی متحده نیز در ابوظبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

براساس اعلام وزارت امور خارجه، حمایت کنسولی و قضایی از ایرانیان خارج کشور و رسیدگی به وضعیت آنان از جمله زندانیان، با جدیت توسط این وزارتخانه ادامه خواهد یافت.

اخیرا نیز با تلاش‌ و پیگیری وزارت امور خارجه، وزارت دادگستری و سفارت ایران در کویت و با همکاری پلیس بین‌الملل، ۱۱ زندانی ایرانی که در کویت زندانی بودند، در قالب موافقتنامه انتقال محکومان بین دو کشور، به ایران منتقل شدند. انتقال این زندانیان نیز پس از سفر اخیر امیرعبداللهیان به کویت صورت گرفت. چندی قبل در کمیسیون مشترک کنسولی بین دو کشور که پس از ۸ سال وقفه برگزار شده بود، بر اجرای همکاری‌های قضایی بین ایران و کویت تأکید شده بود.

حمیدرضا دهقانی پوده سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه نیز ششم تیر ماه از آزادی هفت زندانی ایرانی در قطر خبر داد و گفت: هفت زندانی کشورمان با همکاری مقامات ذیربط قطر امروز آزاد و به سوی کشورمان پرواز کردند. ۶ نفر از این هفت نفر چندی پیش به جرم ورود غیرقانونی به آب‌های قطر بازداشت شده‌ بودند.
https://jahannews.com/vdcco1q4e2bq0p8.ala2.html
jahannews.com/vdcco1q4e2bq0p8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *