پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰
۱۱

فرمانده معروفی که حاضر نشد برای خانه یخچال ببرد

پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب: 835401
تابستان ۶۵ در اوج گرمای جنوب یک حواله یخچال ۱۰ فوت ایران پویا به یگان واگذار شد تا به فرماندهی یگان اختصاص پیدا کند.
گروه فرهنگی جهان نيوز: تابستان ۱۳۶۴ از سپاه منطقه ۱۰ به گروه توپخانه ۶۳ خاتم الانبیا (ص) اعزام و به عنوان مسئول تعاون مشغول خدمت شدم. یادم است آن زمانی که من وارد یگان شدم، گروه ما در جزیره مجنون مستقر بود و بچه‌ها کار‌های مقدماتی برای عملیات والفجر ۸ را خیلی محرمانه و با رعایت اصول امنیتی انجام می‌دادند.  
 
گذشت تا اینکه عملیات فتح فاو انجام شد و وارد سال ۱۳۶۵ شدیم. تابستان ۶۵ در اوج گرمای جنوب یک حواله یخچال ۱۰ فوت ایران پویا به یگان واگذار شد تا به فرماندهی یگان اختصاص پیدا کند. حاج حبیب‌الله کریمی فرماندهی یگان را بر عهده داشت. ایشان و تعدادی از فرماندهان ستاد و فرماندهان گردان‌های توپخانه به دلیل حضور مستمر در منطقه خانواده‌های‌شان را آورده و در اهواز ساکن بودند. بعضاً دو خانواده در یک منزل و با حداقل امکانات ممکن زندگی می‌کردند.  

بیشتر بخوانید:
واکنش فرمانده تیپ توپخانه به یک غذای لاکچری
فرماندتون نگفته که نباید تو منطقه سیگار بکشید؟

 
یک روز در منطقه خسروآباد آبادان حاج حبیب را دیدم و گزارش مختصری از فعالیت‌های تعاون را خدمت ایشان ارائه دادم. حاج حبیب به دقت گوش داد و با لبخندی ملیح که حاکی از رضایت بود از بنده و نیرو‌های تعاون تشکر کرد. بعد خدمت ایشان عرض کردم حواله یک یخچال را هم برای شما فرستادند که تحویل‌تان دهیم. ناگهان حالت صورت حاجی تغییر کرد و با ناراحتی گفت: ما را چه به یخچال! مگر به همه نیرو‌ها یخچال دادید که می‌خواهید به من بدهید؟ بچه‌هایی که یخچال نیاز دارند کم نیستند اول به آن‌ها بدهید...  


با این حرف حاجی حالم دگرگون شد. او نمی‌خواست هیچ فرقی بین خودش و نیرو‌ها قائل شوند. همیشه همراه بچه‌های رزمنده بود و این همراهی و همدلی فقط در ظاهر و زبان نبود. قلباً و باطناً بود. در ماجرای تحویل نگرفتن حواله یخچال به خوبی حس کردم که چه چیزی باعث شده تا حاج حبیب این همه بین نیروهایش محبوب باشد.
 
راوی محمدجواد آقاجانی
 مسئول تعاون تیپ ۶۳ در دفاع مقدس
 
شهید حاج‌حبیب‌الله کریمی فرمانده تیپ مستقل توپخانه ۶۳ خاتم الانبیا (ص) دفاع مقدس بود که بامداد ۲۳ فروردین ۱۳۶۶ در یک حرکت ایثارگرانه با گاز‌های شیمیایی دشمن به شهادت رسید.
https://jahannews.com/vdciuwavzt1ap52.cbct.html
jahannews.com/vdciuwavzt1ap52.cbct.html
مرجع : جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خداوند رحمتشان کند.
در زمان شهادت ایشان، بنده دوران سربازی خودم را در همان تیپ می گذراندم.
اینکه نوشته اند در یک حرکت ایثارگرانه به شهادت رسید کاملا واقعیت دارد.
در منطقه ای که ایشان بود شیمیایی زده بودند، ماسکش را که می زند می بیند که یک پیرمرد بسیجی ماسک ندارد و سراسیمه به این طرف و آن طرف می دود. این بزرگوار هم سریعا ماسکش را باز کرده و به آن پیرمرد می دهد و خودش در اثر استنشاق گاز شیمیایی به شهادت می رسد.
سلام خدا بر روان پاکش،.
Romania
مردان خدا ۰
معرفت
Iran, Islamic Republic of
اینها بزرگند با یخچال آزمون نمیشوند
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کنه.
Iran, Islamic Republic of
روحشان شاد
Iran, Islamic Republic of
کاش الانم ازاین مردان داشتیم
Iran, Islamic Republic of
الآنم کم و بیش داريم اما چون بی ادعا و مخلص هستند معمولا" مثل این عزیز سالها بعد از رفتنشون شناخته می شوند.
Iran, Islamic Republic of
به قول سردار دلها حاج قاسم عزیز برای اینکه شهید شوی باید شهید باشی و شهیدگونه زندگی کنی.
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد یادش گرامی انشاالله پیروی‌ راهشان باشیم
Iran, Islamic Republic of
باسلام و عرض ادب به روح شهدای گرانقدر وعزیز که درجنگ عراق وکردستان ازجان ومالشان گذشتن وبرای دفاع ازخاک وناموس کشور مان شهادت را انتخاب کردند۰۰۰.۰۰۰
رضا
Iran, Islamic Republic of
لااله الا الله ! خدايا ما رو ببخش ! .