شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

بیمه تکمیلی چیست؟ راهنمای پوشش‌ها و شرایط بیمه تکمیلی

يکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 830205
بیمه تکمیلی چیست؟ راهنمای پوشش‌ها و شرایط بیمه تکمیلی
احتمالا اسم بیمه تکمیلی به گوش‌تان خورده است. بیمه تکمیلی یکی از انواع بیمه‌های درمان است که هزینه‌های درمان را تا حد زیادی تحت پوشش قرار می‌دهد. این بیمه با توجه به میزان پوشش‌های شرایط متفاوتی دارد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد بیمه تکمیلی و شرایط آن اطلاعاتی را به شما بدهیم. با ما همراه باشید.
 

اهمیت تهیه بیمه تکمیلی چیست؟

همان‌طور که می‌دانید بیمه تکمیلی یکی از انواع بیمه‌های درمانی است که سقف پوشش‌های آن بسیار بیشتر است و بخش قابل توجهی از هزینه‌های درمانی را تحت پوشش قرار می‌دهد. برای تهیه این بیمه باید ابتدا تحت پوشش یک بیمه پایه قرار بگیرید و سپس با توجه به میزان پوشش‌هایی که می‌خواهید و شرایطتان یک بیمه تکمیلی را انتخاب کنید.

بیمه تکمیلی به شما کمک می‌کند در زمان بیماری و بعد از آن نگران هزینه‌های درمانی خود نباشید. در شرایط امروز که هزینه‌ی بستری شدن در بیمارستان و دریافت خدمات پزشکی سرسام آور است این بیمه مسیر درمان را برای بیماران هموار می‌کند. از طرفی با خرید بیمه تکمیلی (https://bimeh.com/health) می‌توانید از برخی خدمات بیمه‌ای که تحت پوشش بیمه پایه نیستن هم برخوردار شوید.
 

استفاده از بیمه تکمیلی چه شرایطی دارد؟

 
شرایط  استفاده از بیمه تکمیلی

شرایط کلی استفاده از بیمه تکمیلی

در ابتدا با هم شرایط کلی استفاده از بیمه تکمیلی را با هم مرور می‌کنیم و سپس به سراغ شرایط تکمیلی یا اضافی این بیمه مهم و کاربردی می‌رویم.
 
  • بیمه‌گزار و بیمه‌شده باید تمامی اطلاعات مورد نیاز را دقیق و درست وارد کنند. در صورتی که داده‌ای اشتباه بیان شود، بیمه‌گر می‌تواند، بیمه‌نامه را یک طرفه فسخ کند. حتی می‌تواند از طریق قانونی برای جبران خسارت وارد شده به خود، اقدام کند.

    تاریخ شروع بیمه‌نامه، بعد از واریز کامل یا اولین قسط است. در صورت کوتاهی، بیمه‌گر می‌تواند، بیمه‌نامه را فسخ کند.

    بیمه‌گزار برای استفاده حتماَ باید به سن قانونی برسد. (حداقل سن ۱۸ سال است)

    شرط سنی برای خرید بیمه تکمیلی، حداکثر تا ۶۰ سالگی است. برای افراد بین ۶۰ تا ۷۰ و همچنین بین ۷۱ تا ۸۰ سن به ترتیب ۵۰ و ۱۰۰ درصد حق بیمه اضافه خواهد شد. البته ممکن است که در بعضی شرکت‌های بیمه شرط سنی متفاوت باشد. بعد از ۸۰ سالگی امکان خرید بیمه تکمیلی وجود نخواهد داشت.

    در بیمه تکمیلی خانواده، امکان بیمه کردن افراد زیر ۱۸ سال هم وجود دارد. البته، قیم قانونی او باید چنین کاری را انجام دهد.

    در خصوص بیمه تکمیلی برای مشکلات مادرزادی فقط باید از نوع گروهی خریداری شود.
 

شرایط تکمیلی یا اضافی برای استفاده از بیمه تکمیلی

 
برای خرید بیمه تکمیلی انفرادی، هر فردی، خود می‌تواند، اقدام به خرید کند
در مورد بیمه تکمیلی با توجه به این‌که دارای دو نوع انفرادی و گروهی است. داشتن اطلاعات در مورد شرایط اضافی این بیمه خالی از لطف نیست. به همین دلیل در این قسمت شرایط اضافی این بیمه را برای شما ذکر می‌کنیم.
  • برای خرید بیمه تکمیلی انفرادی، هر فردی، خود می‌تواند، اقدام به خرید کند؛ اما برای نوع گروهی، حتماَ کارفرما باید درخواست را ثبت کند. امکان خرید بیمه تکمیلی گروهی فقط برای سازمان‌ها، شرکت‌ها و کارخانه‌ها است که تعداد کارمندان زیادی (حداقل ۵۰ نفر به بالا) دارند.

    در بیمه تکمیلی گروهی، کارمندان باید بیمه پایه یکسانی داشته‌باشند؛ اما در نوع انفرادی، نیازی به داشتن بیمه پایه نیست. فقط اینکه بیمه‌گزار باید حق بیمه بیشتری را بپردازد.
 
  • برای افرادی که در مشاغل پرخطر کار می‌کنند، خرید بیمه‌های مسئولیت یا حوادث بیشتر توصیه می‌شود. البته این نوع بیمه باید ازطرف کارفرما تهیه شود.

    در صورتی که نیاز به معاینه پزشکی باشد (برای افراد بالای ۶۰ سال)، تاریخ شروع بیمه بعد از تأیید پزشک خواهد بود.

    هزینه بیمه باید کامل پرداخت شود؛ جز در خرید قسطی.

    اعتبار بیمه تکمیلی یکسال شمسی است و بعد از آن بیمه‌گزار باید اقدام به تمدید با پرداخت کامل حق بیمه کند.

    امکان دریافت تخفیف برای بیمه تکمیلی وجود دارد. برای خانواده‌هایی با بیش از سه نفر، تخفیف حدود ۱۰ درصدی در نظر گرفته شده‌است.

    بیمه تکمیلی تامین اجتماعی، فقط مخصوص بازنشستگان، مستمری بگیران و ازکارافتادگان تامین اجتماعی، خانواده و افراد تحت تکفلشان است. البته استفاده از این بیمه‌نامه برای افراد تحت تکفل متفاوت است.

    اول از همه اینکه افراد باید دارای دفترچه تامین اجتماعی باشند.

    اصولاَ بیمه گزار ۵ روز کاری فرصت دارد تا مدارک را برای دریافت هزینه به بیمه گر ارسال کند. همچنین شرکت‌ها حداقل ۱۵ تا ۳۰ روز کاری مبلغ را به شماره حساب اعلام شده واریز خواهند کرد. البته در شرایط خاص ممکن است که این زمان بیشتر هم شود.
 

موارد تحت پوشش بیمه تکمیلی

بیمه گزاران می‌توانند با خرید بیمه تکمیلی پوشش‌های زیادی برخوردار شوند که برخی از این پوشش‌ها به شرح زیر هستند:
  • هزینه‌های بستری، جراحی، رادیوتراپی و انواع سنگ شکن و پوشش شیمی درمانی
    تست ورزش، نوار عضله، نوار مغز، تست تنفسی، نوار قلب و تست آلرژی
    دندانپزشکی جز زیبایی
    جراحی تخصصی از جمله: جراحی سرطان، مغز، ستون فقرات، پیوند کبد و مغز استخوان عمل های مجاز سرپایی مانند گچ گیری، ختنه و تخلیه کیست
    پوشش زایمان و نازایی
    سونوگرافی، انواع اسکن، ام آر آی و ماموگرافی
    آزمایشگاه و فیزیوتراپی
    پوشش ویزیت و دارو
    برطرف کردن عیوب انکساری چشم
 

خرید آنلاین بیمه تکمیلی از بیمه دات کام

به نقل از بیمه دات کام ، بیمه درمان تکمیلی انفرادی طرح نوین ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه‌گر که نرخ و طرح‌های متعددی را برای در برگرفتن نیازهای بیمه اشخاص شامل می شود. این بیمه مناسب افرادی است که امکان تهیه بیمه درمان تکمیلی را تحت نظر ارگان یا سازمان خاصی به صورت گروهی ندارند. هر فرد با توجه به پوشش‌ها و حق بیمه مناسب خود می‌تواند طرح مختص خود را خریداری نماید. بیمه‌گزار در انتخاب بیمه تکمیلی انفرادی باید به تعداد مراکز درمان تحت قرارداد با بیمه‌گر توجه کند. هرچه تعداد این مراکز درمانی طرف قرارداد بیشتر باشد، مراجعه به مراکز درمانی در هنگام بیماری و بستری شدن آسان‌تر می‌شود.
 

بیمه تکمیلی؛ برخورداری از خدمات پزشکی با هزینه‌های مناسب

تهیه بیمه تکمیلی بخش زیادی از دغدغه‌های شما در مورد هزینه‌های درمان را برطرف می‌کند. با خرید بیمه تکمیلی می‌توانید از پوشش‌های زیادی برخوردار شوید. این بیمه همچنین امکان تحت پوشش قرار دادن اعضای خانواده و افراد تحت تکلف بیمه‌گزار را فراهم کرده است. در این مقاله شرایط استفاده از بیمه تکمیلی و پوشش‌های آن را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین در مورد نحوه خرید آنلاین بیمه تکمیلی از بیمه دات کام به شما اطلاعاتی دادیم. بعد از تمام این توضیحات، اگر بیمه تکمیلی ندارید سریع‌تر دست به کار شوید.

خرید بیمه تکمیلی درمان از بیمه دات کام

 
بیمه دات کام خرید بیمه تکمیلی انفرادی و خانواده را از طریق چند مرحله ساده و به صورت غیرحضوری در دسترس شما عزیزان قرار داده است. برای خرید آنلاین بیمه تکمیلی از بیمه دات کام مراحل زیر را دنبال کنید:

1. بیمه تکمیلی مدنظرتان را انتخاب کنید.

2. سپس اطلاعات خواسته شده مانند تاریخ تولد و بیمه پایه را در بخش مربوطه وارد نمایید.

3. سامانه آنلاین بیمه دات کام اطلاعات مربوط به شرکت‌های بیمه، شرایط، طرح‌ها و سقف تعهدات هر شرکت را به شما نمایش می‌دهد.

4. شما هم بر اساس اولویت‌ها و شرایطی که دارید، مناسب‌ترین شرکت را از میان پیشنهادهای سایت بیمه دات کام انتخاب نمائید.

5. در پایان، فقط کافی است برای خرید بیمه تکمیلی، هزینه بیمه‌نامه را بپردازید.
 
در نهایت، بیمه‌نامه مکمل درمان برای شما صادر می‌شود. سپس می‌توانید آن را در هر کجای کشور به صورت رایگان دریافت کنید.

کارگزاری آنلاین بیمه دات کام، سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین بیمه است.

شما به راحتی می‌توانید با ورود به این سایت، انواع بیمه‌نامه‌های شرکت‌‌های بیمه‌ای مجاز بیمه مرکزی را استعلام و مقایسه نمایید. ضمنا، امکان تماس تلفنی با شماره ۰۲۱۴۳۷۲ جهت دریافت راهنمایی‌های رایگان و دریافت اطلاعات بیمه‌ای از کارشناسان بیمه دات کام برای انتخاب بهترین بیمه تکمیلی فراهم شده است. شما پس از دریافت اطلاعات بیمه‌ای، بررسی و خرید ارزان‌ترین بیمه در کمترین زمان ممکن، بیمه‌نامه خود را به صورت رایگان درب منزل دریافت می‌نمایید.
https://jahannews.com/vdcfxxdctw6dm0a.igiw.html
jahannews.com/vdcfxxdctw6dm0a.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *