چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۶

۵ میلیون فقط برای صبحانه، ناهار و شام یک خانواده!

دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب: 822092
هزینه مواد‌ غذایی صبحانه، ناهار و شام یک خانواده سه نفره در ماه بدون احتساب مواردی نظیر ادویه‌جات و سایر ملزومات تهیه غذا مانند هزینه انرژی و ....، مبلغی معادل 5 میلیون و 110 هزار تومان خواهد بود.
۵ میلیون فقط برای صبحانه، ناهار و شام!
به گزارش جهان نيوز به نقل از خراسان، بررسی هزینه‌های هر خانوار برای خوراک خود در آذرماه 1401 نشان دهنده افزایش قابل توجه آن، نسبت به شهریور سال 1400 است.

آن طور که جماران در گزارشی نوشته ، هزینه مواد‌ غذایی صبحانه، ناهار و شام یک خانواده سه نفره در ماه بدون احتساب مواردی نظیر ادویه‌جات و سایر ملزومات تهیه غذا مانند هزینه انرژی و ....، مبلغی معادل 5 میلیون و 110 هزار تومان خواهد بود. این رقم شهریور سال 1400 رقمی معادل 2 میلیون و 859 هزارتومان بوده است؛ ضمن این که تعیین مبلغ فوق با توجه به حداقل لازم موادغذایی اولیه، پایین‌ترین نرخ‌ها و ارزان‌ترین برندها محاسبه شده است. این نشان می‌دهد حداقل هزینه خورد و خوراک یک خانواده سه نفره تهرانی در ماه حدود 81 درصد دستمزد مصوب یک کارگر متاهل با فرزند در سال 1401 را در بر می‌گیرد.
 

 
*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
https://jahannews.com/vdcaounau49nuw1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaounau49nuw1.k5k4.html
برچسب ها: صبحانه ناهار غذا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مسببین وضع موجود چه کسانی هستند؟؟!!
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
مسببین وضع موجود، همیشه طلبکار(دولت روحانی) حالا گزارش میدن !!! رو که نیست !!!
Iran, Islamic Republic of
روحانی هم میگفت خزانه خالیه تقصیر احمدی نژاد!!!!!
امیر
Iran, Islamic Republic of
البته اشتباه اساسی شده شما اون چهار قلم کالایی که قرار بود بعد حذف ارز جهانگیری گران بشه رو از سبد حذف کنین با توجه به اینکه سایر اقلام گران نشدن ای محاسبات کار دشمنه...
والسلام
صادق
United Kingdom
این فقط صبحانه ناهار و شام هستش، یکی مثل ما که سه تا بچه مدرسه ایی داره، کم از کم هم ماهیانه دو، سه تومن هم هزینه مدرسه بچه ها میشه، واقعا زندگی کمرشکن شده، ....
مرتضی یغمایی
Iran, Islamic Republic of
چطوری حساب کتاب میکنه که این رقم رو دراورد.