دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

تابلوسازی و تابلو چلنیوم

سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 775291
سال هاست که استفاده از تابلوها به عنوان یکی از آسان ترین راه های ارتباطی بین افراد، مورد توجه بوده است. خوشبختانه صنعت تابلوسازی روز به روز پیشرفت کرده و نسبت به قبل مدل های متنوع تری از تابلوها را روانه بازار تبلیغات، می کند. تنوع تابلوها آنقدر زیاد است که اگر بخواهید یک تابلوی تبلیغاتی جهت معرفی کسب و کار خود سفارش دهید؛ دچار سردرگمی می شوید، چرا که با حجم زیادی از مدل و طرح مواجه می شوید‌.

اینکه کدام یک از انواع تابلو را انتخاب کنید؛ به نوع کسب و کار شما و جامعه هدف که قرار است تبلیغات روی آن متمرکز باشد، بستگی دارد. چلنیوم یکی از انواع تابلوهای مدرن است که این روزها طرفداران زیادی دارد، اما دلیل این همه محبوبیت چیست؟!

 
 
آشنایی با تاریخچه تابلو چلنیوم
حتماً تا به حال نمونه ای از تابلوهای چلنیوم را در نقاط مختلف شهر، دیده اید. تولد تابلو ‌چلنیوم به سال ۲۰۰۰ میلادی برمی گردد و مربوط به کشور اسپانیاست. چلنیوم که ظاهر آن شبیه به فلز استیل است؛ ترکیبی از آلومینیوم با آلیاژی دیگر است. این متریال امروزه از کشورهای مختلف، وارد ایران می ‌شود و انصافاً مقاومت و دوام خوبی هم دارد.

چلنیوم در رنگ ها و ابعاد مختلف و به شکل رول در بازار وجود دارد. شما می توانید انواع چلنیوم اسپانیایی، کره ای، چینی و ایرانی را به راحتی در بازار، پیدا کنید. در این بین، چلنیوم اسپانیایی و تایوانی از بابت کیفیت حرف اول را می ‌زنند.

برای اینکه بتوان یک تابلو چلنیوم را طراحی و پیاده سازی کرد؛ علاوه بر متریال اصلی به ورقه های پلکسی گلاس، لبه چلنیوم و لامپ های ال ای دی (LED) برای نورپردازی، نیاز است‌.
 
 
تابلو چلنیوم چه مزایایی دارد؟
تابلو چلنیوم کاربرد بسیار زیادی دارد. از این تابلو معمولاً در تبلیغات و معرفی مغازه ها، شرکت‌ ها، اماکن تجاری، دولتی و خصوصی، استفاده می شود. دلیل محبوبیت تابلو چلنیوم بیشتر به مزایایی که دارد، برمی گردد. مهم ترین مزیت هایی که با سفارش یک تابلو چلنیوم عایدتان می شود عبارتند از:

متنوع بودن
تنوعی که تابلوهای چلنیوم در طرح و رنگ دارند؛ واقعاً بی نظیر است. بعید است که طرح خاصی در ذهن داشته باشید و نتوانید آن را با استفاده از تابلوهای چلنیوم، به مرحله اجرا برسانید. بنابراین، تنوع بالا یکی از مزایای تابلو چلنیوم است. به هنگام سفارش این نوع تابلو می توانید از نمونه کارهای تولید شده دیدن و با دید بازتری این تابلوی محبوب را انتخاب کنید.

طول عمر بالا
تصور کنید یک تابلوی مدرن سفارش داده اید اما پس از نصب در مدت زمان کوتاهی دچار آسیب می شود. در چنین شرایطی مجبور به دوباره کاری و پرداخت هزینه مازاد برای برطرف کردن آسیب و یا رفع خرابی تابلو می شوید. در مواقعی هم که تابلو بیش از حد آسیب دیده باشد، مجبور به تعویض آن می شوید. مسلما این موضوع برای هیچ کس خوشایند نیست. بنابراین توصیه می شود از ابتدا تابلویی سفارش دهید که مقاومت لازم را در برابر شرایط مختلف آب و هوایی، داشته باشد. خوشبختانه تابلوهای چلنیوم با مقاومت و دوام خوبی که دارند؛ از طول عمر بالایی برخوردار هستند.

مصرف پایین انرژی
یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت تابلوهای چلنیوم، نورپردازی منحصر به فرد و خاصی است که این تابلوها دارند. در صورتی که وجود نورپردازی در یک تابلو به بهای سنگین مصرف بالای انرژی باشد؛ چندان مورد استقبال واقع نمی شود. بنابراین بهتر است به سراغ تابلوهایی بروید که از نظر مصرف برق، بهینه و به نوعی کم مصرف باشند. تابلو چلنیوم در این زمینه می ‌تواند انتخاب معقولانه ای باشد؛ زیرا با وجود نورپردازی زیبا، مصرف برق بالایی ندارد.

مقرون به صرفه بودن
اگر در ابتدای مسیر رسیدن به موفقیت در یک کسب و کار هستید و نمی خواهید هزینه بالایی برای تبلیغات بپردازید؛ بهتر است به سراغ تابلو ‌چلنیوم بروید. خوشبختانه هزینه ‌های تمام شده برای این تابلو نسبت به برخی از انواع دیگر تابلوها، پایین تر است. بنابراین، یک تابلوی تبلیغاتی مقرون به صرفه و اقتصادی محسوب می‌ شود.

لازم به ذکر است که قیمت نه چندان بالای تابلو ‌چلنیوم دلیل بر بی کیفیت بودن آن نیست. البته انتخاب تابلوساز معتبر هم در این مورد بی تأثیر نیست؛ چرا که برخی از تابلوسازی ها در ازای دریافت مبلغ گزافی، اقدام به تولید یک تابلوی بی کیفیت می کنند اما آنچه که در تابلوسازی نامور اهمیت دارد؛ مشتری مداری است، به نحوی که این تابلوسازی رضایت مشتری را جزء اولویت های کاری خود، قرار داده است و همواره سعی می کند تابلو را با بهترین متریال موجود در بازار و با قیمتی کاملا مقرون به صرفه برای مشتری طراحی و پیاده سازی کند.
 

آشنایی با انواع تابلو چلنیوم
زمانی که چلنیوم به صنعت تابلوسازی وارد شد؛ تنها به شکل ساده ای ، طراحی و پیاده سازی می شد اما پس از گذشت مدت زمانی؛ تابلوسازها به ایده های جدیدتری برای ساخت تابلو چلنیوم، دست یافتند که با استفاده از آن ها تابلو جذابیت بیشتری پیدا می کرد. به این منظور از ترفندهایی مثل پانچ رویه و لبه، رینگ نمودن رویه و لبه و پیاده سازی اشکال مختلف نوری مثل ستاره، الماس و دانه های کریستال، استفاده می شود.

تنوع تابلو چلنیوم امروزه آنقدر زیاد است که می تواند پاسخگوی نیاز تمامی مشتریان با هر سلیقه ای باشد. تابلوهای چلنیوم در انواع مختلف و با اسامی متفاوتی در تابلوسازی، شناخته می شوند. برخی از انواع تابلو چلنیوم عبارتند از:

تابلو چلنیوم ستاره ای
تابلو چلنیوم طلایی
تابلو چلنیوم الماسی
تابلو چلنیوم کریستالی
تابلو چلنیوم ساده
تابلو چلنیوم لترمکس
تابلو چلنیوم دوبل
تابلو چلنیوم ترکیبی
تابلو چلنیوم پترن
تابلو چلنیوم بک لایت
تابلو چلنیوم ساید لایت
تابلو چلنیوم سوپر ساید لایت
تابلو چلنیوم لایت باکس

برای اینکه بتوانید یکی از انواع تابلوهای چلنیوم را انتخاب کنید؛ بهتر است با طراح مجموعه تابلوسازی که به آن سفارش ساخت تابلو را داده اید، مشورت کنید. طراحان معمولاً متناسب با برند شما و نوع کسب و کار و فعالیتی که دارید؛ بهترین نوع تابلو‌ چلنیوم را به شما، پیشنهاد می کنند.
 

اهمیت وجود نورپردازی در تابلو
تابلوها همانقدر که در روز می توانند جلوه گری کنند؛ باید در شب هم موجب جلب توجه مخاطبان گردند. به همین دلیل است که امروزه برای سفارش تابلو مغازه، فروشگاه، دفتر کار و... نیاز به نورپردازی هم احساس می شود. خوشبختانه تابلو چلنیوم در زمینه نورپردازی بسیار موفق عمل کرده است، به گونه ای که می توان انواع مختلف نورپردازی را برای این تابلوها، پیاده سازی کرد.
 
چطور یک تابلوی مدرن با طراحی زیبا سفارش دهیم؟
برخی از تابلوها آنقدر خیره کننده و منحصر به فرد هستند که به محض مشاهده، در ذهن ماندگار می ‌شوند. اگر شما هم به دنبال سفارش چنین تابلویی هستید که بتوانید خاص بودنتان را به رخ سایر رقبا بکشید؛ پیشنهاد می کنیم از نمونه کارهای ساخته شده توسط تابلو‌سازی نامور، دیدن فرمایید.

این تابلوسازی سال هاست در زمینه ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی فعالیت داشته و رزومه موفقی در این زمینه، دارد. وجود طراحان با تجربه، وجود گارانتی و ضمانت نامه پس از نصب و تحویل تابلو به مشتری، استفاده از مواد اولیه باکیفیت در ساخت تابلو و... تنها برخی از مزایای ثبت سفارش در تابلوسازی نامور است.

پیشنهاد می کنیم به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین ثبت سفارش تابلو؛ از طریق شماره های 57996 و 44860911 021با کارشناسان این مجموعه، تماس بگیرید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *