دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱

همه چیز درباره اخذ ایزو معتبر

سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 775314

چرا باید به فکر اخذ گواهینامه ایزو معتبر باشید؟
امروزه کشورهای کوچک و بزرگ به واسطه تجارت روابط بسیار نزدیکی باهم دارند. داد و ستد کالا ها یکی از پایه های اصلی تجارت می باشد که اصول و قوانین بخصوصی را دنبال می‌کند.

هر کالایی که تولید می شود قابل داد و ستد در بازارهای جهانی نیست و باید برخی از استانداردهای لازم را در پروسه تولید و عرضه رعایت کرده باشد.

اینکه چه کسب و کارهایی توانسته به آپشن تجارت جهانی دست پیدا کنند و آیا تمام ارگان هایی که کالاهای خود را در بازارهای خارجی عرضه می کنند موفق به جذب مشتری هستند سوالاتی هستند که ممکن است برای فعالان حوزه تجارت پیش بیاید.

اگر صاحب کسب و کار خودتان هستید به اخذ گواهینامه ایزو معتبر هم فکر کنید. این همان کاری است که تجارت شما را رونق می‌بخشد و باعث می شود در سطح بین المللی مشتریان زیادی به دست بیاورید. به طور کلی مشتریان در هر نقطه‌ای از جهان که باشند برای خرید یک محصول در وهله‌ی اول باید به آن اعتماد کنند.

برای احترام به حقوق مصرف کنندگان یک سری استاندارد ثابت وجود دارد که تولید کننده ملزم به رعایت آن هاست. این استانداردها توسط سازمان استاندارد سازی ایزو تدوین می‌شوند و برای هر حرفه‌ای به صورت جداگانه تعریف شده‌اند.

هر صنعتی در هر جای که بخواهد برای اخذ ایزو معتبر اقدام کند باید زیر ساخت های لازم در کسب و کار خود را داشته باشد چون محصولاتی که دارای نشان ایزو هستند مشتری راحتر به آن ها اعتماد می‌کند و مشتری می‌داند که دادن این نشان به یک صنعت بدون داشتن شرایط لازم امکان پذیر نیست. سازمان استاندارد سازی ایزو در هر کشور نمایندگی هایی برای صدور ایزو دارد. وقتی یک کسب و کار درخواست خود را برای اخذ ایزو به این نمایندگی ها می‌فرستد. نمایندگی‌ها باید توسط کارشناسان متخصص کسب و کار متقاضی را رصد کنند و موقعیت و شرایط کسب و کار را با استانداردهای ایزو تطبیق دهند و در صورت تکمیل بودن شرایط با صدور ایزو مناسب موافقت کنند.

امروزه کسب و کارهای زیادی هستند که خواهان اخذ گواهینامه ایزو معتبر هستند تا کسب و کار خود را رونق ببخشند. متقاضیانی که می خواهند صادرات انجام دهند و یا یک مناقصه ی مهم پیش رو دارند بدون داشتن آپشن هایی چون ایزو به موفقیت چندانی دست پیدا نمی کنند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در خصوص این موضوع در اختیارتان قرار دهیم.

آیا زمان خاصی برای اخذ ایزو معتبر وجود دارد؟
 
اخذ ایزو معتبر

بیشتر کسب و کارها فکر می کند که باید حتما چند سالی از فعالیت آن ها بگذرد بعد اقدام به اخذ ایزو معتبر کنند. این باور اشتباه می تواند کسب و کار شما را از بسیاری از مزیت‌های جهانی دور کند.

 به طور مثال اگر یک مناقصه مهم پیش رو داشته باشید بدون داشتن ایزو نمی توانید حضور پیدا کنید. پس کسب و کار های نوپا بهتر است از همان ابتدا به فکر اخذ گواهینامه استاندارد باشند تا شروعی پر قدرت را داشته باشند.

زمانی که شما بخواهید فرآیندهای شرکت را کنترل کنید و به دنبال یک سیستم مدیریتی مدون و استاندارد باشید لازم است که به دنبال اخذ ایزو باشید.

بهبود خدمات منجر به جذب مشتریان بیشتر می شود زمانی که قصد ارتقای خدمات را داشتید می توانید به اخذ گواهینامه استانداردسازی هم فکر کنید و دسترسی به اهداف بزرگ را برای مجموعه خود آسانتر کنید.

شرایط لازم برای اخذ ایزو معتبر
همانطور که گفته شد هر کسب و کاری که بخواهد برای اخذ گواهینامه ایزو معتبر تلاش کند باید ابتدا زیر ساخت های لازم را در کسب و کار خود را ایجاد کند. متاسفانه در سال های اخیر مجموعه های زیادی اقدام به صدور گواهینامه بدون رعایت شرایط کرده‌اند و همین مسئله باعث پایین آمدن کیفیت تولیدات شده است و رقابت برای گرفتن ایزو و تامین شرایط لازم بسیار کم شده است.

اگر شرایط به درستی در سازمان ها پیاده شود می‌توان به اخذ گواهینامه معتبر امیدوار شد. به طور کلی شرایط اخذ ایزو برای شرکت‌ها به این ترتیب است که باید کسب و کار پس از ثبت و دریافت مجوزهای لازم حاکمیتی اقدام به پیاده سازی الزامات استاندارد مربوطه نماید. و پس از آن امکان دریافت گواهینامه ایزو وجود خواهد داشت.

مزایای اخذ گواهینامه ایزو معتبر


اخذ گواهینامه ایزو نظیر اخذ ایزو ۹۰۰۱ مزایای متعددی دارد. از آنجا که در هر روز بازارهای داخلی و جهانی در حال گسترش هستند پس لازم است که یک سازمان بهره وری را در مجموعه خود بالا ببرد تا بتواند همچنان مشتریان خود را حفظ کند. در زیر به برخی از مزایای دریافت گواهینامه معتبر اشاره می‌کنیم:

. صرفه جویی و کم شدن هزینه های مجموعه یکی از فواید ایزو می باشد که در رسیدن به اهداف سازمانی موثر است.

. افزایش رضایتمندی مشتری با بالا بردن کیفیت محصولات امکان پذیر است وقتی مشتری از محصول راضی باشد باعث می شود تا افراد زیادی را به سازمان معرفی کند و در نهایت باعث فروش بیشتر می‌شود.

. با اخذ ایزو امکان راهیابی به بازارهای جدید و جهانی برای شرکت آسانتر می شود و موانع تجاری را از بین می برد. با اخذ گواهینامه به کسب و کار خود وسعت می‌دهید.

. گرفتن مقدار زیادی از سهم بازار از مزایای ایزو است.به عبارتی بهره وری بالا می تواند مهمترین مزیت ایزو باشد چون شما با عرضه محصولات استانداردتر از رقیبان خود پیشی می‌گیرید.

. کمک به محیط زیست یکی از فواید برجسته ی استانداردسازی است چون از اثرات منفی محصولات بر روی محیط زیست می‌کاهد.

. استاندارد سازی تمام جنبه های زندگی افراد در جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد. داشتن گواهینامه معتبر باعث می‌شود تا مشتریان اعتماد بیشتری نسبت به کیفیت محصول داشته باشند.

. از آنجا که استانداردهای ایزو در سطح جهانی وضع می‌شود می‌تواند برای دولت ها هم مزیت زیادی داشته باشد. چون ایزو می‌تواند باعث تغییراتی در قوانین داخلی شرکت های تولیدی شود و باعث شود خدمات و تولیدات نهایی با کیفیت بهتری عرضه شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید به وب سایت رسمی ایزوسیستم به نشانی www.isosystem.org مراجعه نموده و یا با کارشناسان مرکز مشاور مدیریت ایزوسیستم به صورت تلفنی ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ مشاوره رایگان صورت دهید.

ایزوسیستم دارای پروانه رسمی خدمات مشاور مدیریت و کیفیت از سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده و کلیه گواهینامه‌های صادره آن از مراجع تحت اعتبار IAF یا ASCB صادر می گردند.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *