جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۶
۶۳

موی دخترم از وحشت یک سگ ریخت! +تصاویر

شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 769965
موضوع «سگ‌گردانی» این روزها یکی از پربحث‌ترین مسائل مدیریت شهری است که خانواده‌های زیادی از آن گله دارند و برخی نیز به دلیل بی‌احتیاطی‌ها در سگ‌گردانی دچار آسیب‌های جدی شده‌اند.
موی دخترم از وحشت یک سگ ریخت! +تصاویر
به گزارش جهان نيوز، دی‌ماه 97 خبرگزاری فارس در گزارشی اعلام کرد که در یک منطقه گردشگری در لواسانات تهران سگ‌های رها شده توسط یک سگ‌گردان دست و پای یک کودک خردسال را دریدند و آسیب بسیار جدی به پیکر نازک و نحیف او وارد کردند. همین شد که سگ‌گردانی و شکایات در این مورد دوباه مدتی اوج گرفت. برنامه‌های خبری و تلویزیون زیادی به این موضوع پرداختند و قرار شد قانونی وضع شود تا جلوی این قبیل خسارات جبران ناپذیر را بگیرد. اما مثل بسیاری از اتفاقات دوباره دچار فراموشی شد.

دهم تیرماه 1400 در سامانه «فارس من» نیز دوباره شکایت از سگ‌گردانی به منظور پیگیری خبرگزاری فارس برای حل این موضوع ثبت شد و توانست امضاهای زیادی را نیز به نام خود ثبت کند. همین موضوع باعث شد دوباره این معضل شهری در میان اخبار اوج بگیرد و همه تقاضای رسیدگی هرچه سریعتر و طرح قانونی برای کنترل نابسامانی موجود داشته باشند.

در این میان با «زهرا رازینی» مادر «زینب» آشنا شدیم که او نیز دخترش به شکل دیگری قربانی سگ‌گردانی‌ها در محیط‌های عمومی شده‌ است. دختری که در اثر وحشت از یک سگ در پیاده رو نزدیک به خانه‌شان دچار یک حمله عصبی شده و در نهایت این شوک زمینه ی بروز بیماری «خود‌ایمنی» می‌شود که روزهای تلخ زیادی را با خودش به همراه می‌آورد به همین بهانه با مادر زینب درباره این حادثه دردناک و روزهای پس از آن گفتگو کردیم.

زینب حدود 4سال و 5ماه دارد و حدود 2سال پیش این حادثه تلخ برایش رخ داد.

 
ماجرای بیماری زینب از کجا شروع شد؟ چه اتفاقی افتاد که زینب دچاربیماری خود‌ایمنی شد؟
داستان از آنجایی شروع شد که هنگام برگشت به خانه که سمت منطقه شرق تهران، پیروزی، محله سه‌راه سلیمانیه بود ، سر کوچه خانه‌مان که رسیدیم، یک سگ بدون قلاده یکهو جلوی ما پرید. بعد زینب شوک شد و من هم جیغ زدم. شخص صاحب سگ هم با شنیدن صدای جیغ من، برگشت و سریع سگ را بغل کرد و رفت . همه مردم برگشته بودند و نگاه می‌کردند و خودشان را از آن قسمتی که سگ بی‌قلاده بود کنار کشیده بودند. چون اصلاً محلی نیست که مردم عادت داشته باشند در آن سگ ببینند! حتی سگی که با قلاده راه برود هم نداشتیم در محل، چه برسد به اینکه بدون قلاده! محله ما مثل بقیه مناطق تهران نیست، بلکه جوری است که نه چشم عادت دارد نه انتظارش را دارد که سگ ببیند. در این محله وقتی پیاده می‌رویم انتظار دیدن گربه و این‌ها را داریم اما انتظارش را نداشتیم که سگ ببینیم. خلاصه آنقدر سریع این اتفاق افتاد که حتی نتوانستم چهره‌اش را ببینم. فقط شنیدم که مردم دارند به او فحش می‌دهند و او هم تند تند می‌رود. قضیه تمام شد و ما رفتیم خانه. هنوز قلبمان تند تند می‌زد و آثار ترسمان مشهود بود. آن موقع متوجه نشدم زینب شوک شده. خبر از جایی هم نداشتیم.کمی نشستیم تا حالمان بهتر شود. اما نمی‌دانستیم قصه این ترس ناگهانی ادامه دار خواهد شد.

چطور متوجه شدید که این شوک عصبی به زینب آسیب زده‌است؟
از فردای آن روز موهایش بصورت سکه‌ای شروع کردند به ریختن. یعنی یک قسمت از سرش. پیش خودمان می‌گفتیم یعنی چه شده است؟ بعد یک مدت که از دکترها پرس‌و‌جو می‌کردیم که چکار کنیم و کجا و نزد چه دکتری ببریمش، دیدیم اندازه ریختن موهایش از یک سکه به دو سکه افزایش پیدا کرد. یعنی موهای دو قسمت از سرش شروع به ریختن کرد. گفتند زینب را حتماً نزد متخصص‌های پوست و مو باید ببرید. ما هم بردیم. پس از متخصص پوست و مو سراغ متخصص اعصاب رفتیم. در این روند آزمایش خون و چند چیز دیگر گرفتند. در نهایت گفتند که زینب دچار بیماری «خودایمنی» شده است. گفتند آن شوکی که به زینب وارد شده بوده، به کبدش زده و آنزیم‌های کبدش بشدت بالا رفته است. خودایمنی‌اش هم از نوع «آلوپسی یونیورسال» است. البته اولش توتال بودنش معلوم نبود، بعد از ۶ماه که کامل موهایش ریخت، گفتند این سطح خیلی پیشرفته این بیماری است و توتال است. این را هم گفتند که متأسفانه درمان خاصی هم در این سن برای این بیماری وجود ندارد.

تنها دارویی که می‌توانستند به ما بدهند، یک پمادی بود که دست‌ساز شیمیایی بود و در داروخانه ساخته می‌شد. این پماد را باید فقط روی سرش می‌مالیدیم و برای مژه‌ها و ابروهایش هم هیچ دارویی نبود. زیرا سن زینب خیلی کم بود و داروهایی که کورتون داشت و می‌توانست سریع باعث تحریک ریشه موهایش شود تا دوباره رشد کنند را نمی‌توانستند برایش تجویز کنند.

این دارو (پماد) را باید مدت‌های طولانی می‌زدیم که هیچ فرقی هم نداشت. تا مدتی مدام پیگیری می‌کردیم و از دکترهای مختلف پرس‌وجو می‌کردیم. حتی نتیجه آزمایشاتش را برای پزشک‌های خارج از کشور هم ارسال کردیم. سراغ پزشک‌های طب سنتی و طب اسلامی هم رفتیم. با طب سنتی به اندازه کمی مژه‌ها، ابروها و موهای سرش شروع به درآمدن کردند. ولی با یک شوک دیگر، دوباره همه ی موها ریخت.

درواقع دکتر هم به من گفته بود که چون این بیماری، خودایمنی است بدن به اشتباه به خودش ضربه می‌زند. گویا انواع مختلفی هم دارد و این نوعش این‌طوری است که با هر شوک و با هر استرسی، فولیکول موها را از بین می‌برد.
 
 
یعنی موهای زینب دیگر در نمی‌آید و درمانی وجود ندارد؟
از لحاظ روحی روانی‌اش هم آن موقع زینب را تازه یک ماه بود که از پوشک گرفته بودیم ولی بعد از آن اتفاق دوباره به پوشک برگشت. حتی پس از آن اتفاق پرخاشگر شد، شب‌ها کابوس می‌دید و خیلی حالش بد شد. به قدری حالش بد بود که ما با وجود اینکه هنوز یکسال نبود به آن خانه رفته بودیم، ولی مجبور شدیم از آن خانه اسباب‌کشی کنیم.

ما زینب را پیش مشاور بردیم برای درمان فوبیا و ترس‌هایی که برایش پیش آمده بود. خدا را شکر از جلسات مشاوره جواب گرفتیم. روحیه‌اش، اعتماد بنفسش، فوبیایی که پیدا کرده بود، کابوس‌هایی که می‌دید، مسئله برگشتنش به پوشک و همه این‌ها خدا را شکر حل شد.

البته باز هم هنوز با اتفاقات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنیم. مثلاً بچه‌هایی که زینب را می‌بینند می‌گویند إ کچل است! کچلی! و از این حرف‌ها.یا مثلاً بزرگ‌ترهایی هستند که گرچه این حرف را نمی‌زنند ولی یک‌جور ترحم شدید دارند که انگار سرطان دارد و ...! نگاه‌های این‌طوری دارند که سنگین است.

درست است که جامعه دیدش نسبت به یک بچه این شکلی که مو و ابرو و مژه ندارد، این است که سرطان دارد. چون هیچ آگاهی و اطلاعاتی درباره بیماری خودایمنی و آلوپسی ندارند. با این حال جاهایی هم بوده که افراد کنار آمده‌اند یا مثلاً عادی برخورد کرده‌اند. بیشتر دوستان خودم بودند که موضوع برایشان قابل درک بود. در کل نگاه‌ها خیلی سنگین است و خب من هم با وجود همه این‌ها، مدتی خودم خیلی حالم بد بود. زینب را در خانه نگه می‌داشتم. نمی‌دانستم او را مهد ببرم یا نه. با مشاورش که صحبت کردیم، ایشان گفتند که خود زینب هم باید بپذیرد که این بخشی از زندگی‌اش است و باید در جامعه حضور داشته باشد تا بتواند گلیم خودش را از آب بیرون بکشد.

خلاصه از این جهات هم روی زینب کار کردیم و الان زینب در فضای جامعه کلاس می‌رود، پارک می‌رود، حتی پارک‌هایی که حیوانات آن‌جا هستند هم می‌رود. اگر سگی ببیند که زیاد نزدیکش نباشد و صدای بدی هم نداشته باشد، خیلی راحت با آن‌ها برخورد می‌کند و حس فوبیا و ترس را هم ندارد. آن اوایل حتی اگر صدای یک سگ را از دور هم می‌شنید، بهم می‌ریخت. مثلاً وقتی در خانه نشسته بود و صدای سگی را از بیرون خانه می‌شنید،  بهم می‌ریخت ، اما الان نه .
 
 
شما به عنوان مادری که دختر کوچکش ضربه سنگینی از این حادثه خورده‌است، چه مطالبه‌ای دارید؟ این مطالبه ممکن است از هرکسی باشد.
حرف من این است که اگر تا الان دولت و مسئولین یا هرکس دیگری که مسئول این قضایا است، وجود سگ‌ها را نپذیرفتند، چطور این همه پت‌شاپ حیوانات و فروشگاه‌های خرید و فروش وجود دارند؟ خیلی از همین خرید و فروش‌ها حتی قانونی هم نیستند و بسیارند کسانی که کار خرید و فروش حیوانات انجام می‌دهند و این همه دامپزشکی و پت‌شاپ قانونی که مجوز دارند، پس این مجوزها را از چه کسی گرفته‌اند؟ پس یعنی این مسئله در کشور پذیرفته شده است و وقتی پذیرفته شده و این اتفاق و خدمات و سرویس‌هایشان وجود دارد، چرا فقط آن‌ها باید خدمات بگیرند؟

چرا بصورت خیلی رسمی این قضیه را نمی‌پذیرند تا برایش قانون تدوین کنند؟

همان‌طور که پت‌شاپ و دامپزشکی هست و اگر حیوانی طوری‌اش شود به آن‌ها مراجعه می‌کنند و به همه آن‌ها مجوز می‌دهید، بگویید این قوانین هم هست، این مکان‌ها هم مخصوص آن‌ها هست.

یعنی این را کاملاً پذیرفته‌اند. برخی از مسئولین کشور خودشان سگ نگهبان در ویلاهایشان دارند. مگر می‌شود نداشته باشند؟ هر آدمی که یک ویلا دارد ، یک سگ نگهبان برایش می‌گیرد. حتی در مسائل شرعی گفته‌اند خرید و فروش سگ نگهبان یا نگهداری سگ نگهبان و... شرعاً ایرادی ندارد.

من کاری به این مسائل ندارم، ولی این یکی را که می‌دانید هست و قبول کرده‌اید؟ حداقل برای همین یک قانون تدوین کنید. مثلاً بگویید سگ نگهبانتان را از خانه حق ندارید بیرون بیاورید. چون جثه‌اش بزرگ است و بعضی ممکن است بترسند، بعضی‌ها عادت ندارند و بطور کلی جامعه ما کشش این را ندارد.

همین سگ‌ها در خیلی از کشورها قوانینی برایشان مصوب شده است. مثلاً اینکه سگ‌هایی با نژادهای خاصی را تعیین کرده‌اند که حتماً باید پوزه‌بند ببندند، حتماً باید همه سگ‌ها قلاده داشته باشند. خب این‌ها را تدوین و سپس اعلام کنید تا چنین وضعی پیش نیاید. نمی‌دانم منتظر چندتا قربانی هستند؟

من که بچه خودم را درمان کردم و از سگ فوبیا ندارد، هرجای دنیا هم که بروم خیالم از این بابت راحت است که او فوبیایش را ندارد. ممکن است که باز روبرو بشود و شاید باز چنین اتفاقاتی هرکجا و با هر چیزی بیفتد، کاری ندارم. ولی حداقل باید یک قانونی باشد که اگر کسی قانون‌شکنی کرد، دیگری حقش را بتواند بگیرد.

حالا مسئله ما این‌طوری شد، افراد دیگری بوده‌اند که ضربات و صدمات شدیدتری دیده‌اند. آن‌ها چطور می‌توانند حقشان را بگیرند؟ طبق استناد به چه قانونی؟
 
 
پس شما خواستار تدوین قانون مشخص برای کسانی هستید که سگ دارند. قانونی که به این اوضاع نابسامان و آشفته نظم بدهد. درست است؟
چیزی که من می‌خواهم مطالبه کنم بعنوان مادر دختری که از این ماجرا آسیب دیده است و در زندگی‌اش با دخترش خیلی پس شما خواستار تدوین قانون مشخص برای کسانی هستید که سگ دارند. قانونی که به این اوضاع نابسامان و آشفته نظم بدهد. درست است؟

چیزی که من می‌خواهم مطالبه کنم بعنوان مادر دختری که از این ماجرا آسیب دیده است و در زندگی‌اش با دخترش خیلی سختی کشیده است، این است که باید این قضیه را بپذیرند، قانون بگذارند و محیط‌هایی را به این‌ها اختصاص بدهند. زیرا این چیزی نیست که بشود جلویش را گرفت. نادیده گرفتن این ماجرا، آثار و تبعات و حتی لطمات بیشتری هم دارد. چه بسا خدای نکرده باعث آسیب‌های بیشتری به آدم‌های بیشتری هم بشود.

یک بار هم که شده به جای پاک کردن صورت مسئله، قبول کنند جامعه تغییر کرده و دیگر منع کردن جوابگو نخواهد بود،  یک بار بنشینند و از کشورهایی که خیلی سال است این مسئله را پذیرفته‌اند و راهش را رفته‌اند و قوانینش را دارند، الگو بگیرند.

من مطالبه‌ام این است که ممنوع کردن تردد سگ‌ها و برخورد این مدلی با زد و بند و گرفتن سگ‌ها، بیشتر باعث جری‌تر شدن آدم‌ها و نارضایتمندتر شدنشان می‌شود. اگر دولت به فکر راه‌حل نباشد، باید منتظر آسیب‌های جدی‌تری باشیم.
برچسب ها: سگ گردانی سگ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من به این نتیجه رسیدم که مسئولین ما هر موضوعی باب میل شون باشه رو قشنگ اجرا میکنن...!!!!
Canada
.....
Iran, Islamic Republic of
دوباره اذهان را پرت كنندو....؟!!
United Kingdom
مدعیان حمایت از حقوق حیوانات اگر به طور معمول ۷۰ سال عمر کرده باشند، صدها هزار مرغ و هزاران گاو و گوسفند را سلاخی کرده و خوردند.
اینی که نظر منفی داده حتماً گیاه خواره!
شايدم حشره خواره!!!!!خخخخخخ
سگ های صاحب دار به کنار به فکر سگ های ولگرد باشید که آمارشان افزایشی شده و عملا پیاده روی و دو را غیر ممکن کرده اند
United States
⭕️ این مدافعان دروغین حقوق_حیوانات و سگ‌گردانی، در خانه خود با مشاهده یک سوسک از انواع سلاح‌های شیمیایی و دمپایی برای نابودی آن استفاده می‌کنند. اینان به تبعیض_گونه_ها در حیوانات معتقدند.
المیرا
Iran, Islamic Republic of
به خاطر غذا دادن بی رویه و حمایت از سگ های ولگرد و افزایش زاد و ولدشان هست.
سگ ذاتا مخرب محیط زیست و دارای ماهیت شکارچی هست که به گونه ها و پرنده های حیات وحش در صورت آزاد بودن آسیب میزنه انسان که جای خودش
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
طرف با سگش وارد فروشگاه شهروند شده بود!!!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
جای اینکه دنبال سگ گردانها باشید بیاید سگهای ولگرد رو جمع کنید تو محل ما همین سگهای ولگرد هر ماه به بچه ها آسیب میزنن دنبال کلیشه نروید
Iran, Islamic Republic of
سگ سگه چه اهلی چه ولگرد!
United States
آدم هم آدمه.... چه روس و چه آمریکایی!!!
هادی
Iran, Islamic Republic of
سلام خداخودش به این خانواده ودیگرافرادجامعه ازشرسگ هاوآدمهای سگ دوست کمک کند
نجی
Iran, Islamic Republic of
با جمع آوری یا غیره کار ندارم اما دختر منم از سرسره میومد پایین سگ جلوی سرسره بود و ترسیده دخترم ازونروز
حداقل کاش حواسشون به حیوان خونگی شون باشه که بقیه اذیت نشن محل بازی بچه ها نیارن حیوونشون رو
Iran, Islamic Republic of
حالا دیگه سگ شده باعث همه چی........
Iran, Islamic Republic of
بله از کی تاحالا انسان و حیوان ی جا باهم زندگی میکردن؟؟
Iran, Islamic Republic of
خیلی وقته
United States
از صد هزار سال پیش سگ با انسان زندگی میکرده!!!! ولی واقعیته....
United States
گربه اصلا اشکالی نداره چون جلوی بیماری ها را با شکار موش میگیره....
Iran, Islamic Republic of
......
سید انبیا
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
باز شروع شد، علت خشکسالی، دزدیها، مهاجرت، گرونی، آلودگی هوا و زمین، تحریم ها و... سگها هستن، اینجوری خوبه؟
Iran, Islamic Republic of
من هم برقم قطع بشه، هم نتونم دخترم رو نیم ساعت ببرم پیاده روی..‌!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اگه انصاف داری اینم بگو که با اون سگ چیکار کردن که اون سگ مجبور به دفاع از خودش شده، .
حیواناتی که سگ‌ هم‌ دارند.
سگ_گردانی
محمد
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالب وقتی مسئولین دوست داشته باشن موضوعی اجرایی کنن شروع میکنن براش دلیل و برهان ارائه کردن.دقیقا مطلب هم دختر بچه که امروز از ایسنا و مشرق استارت خورد و حالا شما منتشر کردین..
💢‏باید جلوی خانمهایی که تو پارک ‎ سگ_گردانی می‌کنند، سوسک‌ بالدار گردانی کرد و بعدش اگر اعتراض کردند بگیم: «بین حیوانات فرق نذارید»😊
Iran, Islamic Republic of
برای قانون گذاشتن بهتر است علت قانون مشخص شود..
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
با سگهایی که در خانه ها نگهداری شده و ما از صدای انها ارامش نداریم چه کنیم........
Iran, Islamic Republic of
فکر کنید توی یه روستای خوش آب و هوا هستین ، شب روی پشت بوم خوابیدین و ستاره ها رو تو آسمون تماشا میکنین و صدای سگها رو هم می شنوین . اونوقت می بینین که این صداها چقدر براتون دلنشبن میشه .
Iran, Islamic Republic of
چه طور وقتی سگها توی زتده یابی وزلزله آتش سوزی پلاسکو به انسان کمک میکنن بد نیست ولی حالا همه چی افتاد گردن این حیوان مظلوم با وفا ...
Iran, Islamic Republic of
آفرین ..
Iran, Islamic Republic of
سگی که از ماشین میاد پایین وسط پیاده رو یه لیتر ادرار میکنه چه ربطی به سگ آتشنشان داره!؟!؟
⭕️ میگیم سگ گردانی ممنوعه، میگن پس حمایت از حقوق حیوانات چی میشه؟
تو اگر حقوق میدونی که حیوون زبون بسته رو به زنجیر نمی‌کشیدی!!!
سگ_گردانی
Iran, Islamic Republic of
هر چیزی در جای خودش خوبه.
نورالدینی
Iran, Islamic Republic of
خواهشا به سگای ولگرد غذا ندید بچه های مردم در خطرن، حیوانات دیگه رو مورد حمله قرار میدن، تعادل رو بهم ریختن، علاوه بر این پوشش گیاهی رو از بین میبرن و در چهره بد و زباله الود شهر موثرن
Iran, Islamic Republic of
من باعث همه مشکلات مملکت و مسولین میدونستم خوب شد گفتید...!!!!!خخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
غذا ندن که بدتر از گشنگی این حیوونا حمله میکنن ..
Iran, Islamic Republic of
ما دوست داریم به سگ ها غذا بدیم به شما هم ربطی نداره سرت تو لاک خودت باشه نمیخاد بیای اینجا چرت بگی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
کمی وجدان داشته باشید حواس مردم راپرت نکنید،اون سگ هم حق حیات داره ،اولا مشکل این دختر زیبا حل میشه،کمی انسانیت داشته باشیم
شهروند هم زندگی می خواد
Iran, Islamic Republic of
کامنت گذاشته ای"سگ هم حق حیات داره"
بله ولی در آپارتمان جای حیات انسان است
پارک جای حیات بچه هاست
حیات سگ ها در آغل گوسفندان..باغهای درندشت...ایستگاههای امداد...آتش نشانی و اینجور جاهاست..
هرکس در "حیات" خودش!!!
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
مشکلش رفع میشه؟!
مثل اینکه اصلا از بیماری آلوپسی خبر نداری!
محض اطلاعت اون دختر بچه تا آخر عمرش حسرت یه تار مو میمونه رو دلش فقط و فقطم به خاطر سهل انگاری یه سگ گردان
Iran, Islamic Republic of
..اینقدر بیکارید وهمه مشکلاتتون حل شده که فقط مونده مشکل سگها...ا؟؟
Iran, Islamic Republic of
شما که خیلی کار داری نیا این مطالب رو بخون.
Iran, Islamic Republic of
سگ بازی باید کامل جمع بشه.
واقعا از حد خارج شده.
چند روز قبل یک سگ تقریبا بزرگ به پسرهای 14 و یک ساله من نزدیک شد. پسر بزرگ ترم با پا سگ را دور کرد. صاحبش تهدید کرد که میخوای بگم بگیردت.
Zzz,mmm
Iran, Islamic Republic of
مشکل اینجاست برخی صاحبان سگ ها از خود سگ شون وحشی تراند، اصلا شعور این رو ندارند که عموم مردم از سگ میترسند،...
Iran, Islamic Republic of
بچه ترسیده بهتره از یک روانپزشک یا روانکاو زبده کمک بگیرید تا زمانی که ترس تو وجودش هست هیچ دارویی اثر دائمی نداره......
Iran, Islamic Republic of
...
United States
من هم از خواندن بعضی از ازمطالب جهان نیوز موهایم میریزد!!!!
کامیار
Iran, Islamic Republic of
خدای کریم ان شااله این دختر زیبا را شفا بدهد
دلم از دیدن عکسهای این کودک خون شد
Iran, Islamic Republic of
....
Germany
خودتونو جمع کنید
Romania
داستان ناراحت کننده‌ای بود.به‌هر‌حال‌والدین‌‌بایدهنگام‌مواجه‌شدن‌با‌
حوادث‌غیر‌طبیعی‌کنترل‌بهتری‌از‌خود‌نشان‌
دهند.شاید‌نیمی‌ازاین‌ترس‌راهم‌شما‌به‌بچه‌
انتقال داده‌اید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
موندم از اینکه بعضی از همین دوستان سگ گردان حرف از دوستدار حیوانات بودن شون می زنند!! کدام دوست ؟!!! وقتی یه سگ بیچاره رو به خاطر اینکه تو خونه تون بیارید عقیم می کنید و اون رو به زنجیر و قلاده می کشید و کلی دارو های شیمیایی به اسم واکسن و ویتامین بهشون میزنید اینه دوستدار حیوانات بودن تون؟؟؟!!!! ‌
Iran, Islamic Republic of
در فیلم های هالیوودی و شبکه های فارسی زبان ماهواره ای که سیاست انگلیس و پول سعودی ها و بالاتر از این ها فراماسون ها پشت سرش قرار دارند سگ و همجنس گرایی به وفور تبلیغ میشه برای کنترل جمعیت چون هم زاد و ولد کم میشه و هم بیماری های کشنده ای از سگ به انسان منتقل میشه و آمار مرگ و میر میره بالا
Iran, Islamic Republic of
به گفته وزیر بهداشت آمریکا سالانه فقط در آمریکا یکصدهزارنفر از بیماری های مشترک بین سگ و انسان می میرند. و بدتر از این بیماری های مشترک، باکتری های کشنده داخل مدفوع سگ که در هوا پخش میشود قادر به نابود کردن ریه انسان است
Iran, Islamic Republic of
صاحبان کلینیک های دامپزشکی در شمال تهران ماهانه صدهامیلیون تومان اجاره میدهند و صاحبان سگ های شمال تهران ماهانه ده ها میلیون تومان خرج خوراک و دامپزشک و آرایشگاه و مربی و داگ واکر سگشان میکنند بیبینید چه ارقام نجومی در حال از بین رفتن است. قطعآ یه هدف بزرگ پشت این تبلیغات غربی برای سگ گردانی است