يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

بسته بندی میوه و سبزی – سلفون بسته بندی مواد غذایی

شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 761204
میوه‌ها و سبزی‌ها فواید بسیار زیادی بر سلامت بدن انسان دارند. رطوبت میوه و سبزی‌های تازه زیاد است و همین امر سبب می‌شود که نیاز به شرایط خاصی برای نگهداری داشته باشند؛ بنابراین باید توجه کرد که پس از چیدمان تا زمانی که به دست مصرف‌کننده برسند، از کیفیتشان کم نشود و رطوبتشان را از دست ندهند، به همین منظور نیاز به یک بسته بندی خاص دارند. پلاستیک بسته بندی مواد غذایی مانند پی وی سی استرچ به همین منظور طراحی و تولید می شوند.

علاوه بر اینکه بسته بندی میوه‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است، بسته بندی میوه‌ها و سبزی‌ها نیز باهم مختلف است زیرا هریک شرایط نگهداری گوناگونی را دارند.
سلفون‌ها پلاستیک‌هایی بر پایه پروپیلن هستند که کاربرد بسیاری، از جمله بسته بندی مواد غذایی مختلف را دارا هستند. سلفون‌ها به دلیل اینکه در دمای بالاتری تولید می‌شوند دارای استحکام بیشتری نسبت به نایلون هستند و به سه صورت شفاف، صدفی و متالایز تولید می‌شوند که هریک کاربرد خاص خود را دارا هستند.

پی وی سی استرچ مناسب‌ترین پلاستیک برای بسته بندی مواد غذایی، سبزیجات و میوه‌های گوناگون است. در ادامه به بررسی این پلاستیک و ویژگی‌های مورد نیاز برای بسته بنندی میوه و سبزی می‌پردازیم.
 
 
بسته بندی میوه و سبزی

در سال‌های اخیر، ارائه محصولات کشاورزی از شکل فله‌ای به سمت بسته بندی تغییر پیدا کرده است. بسته بندی میوه و سبزی برای صادرات و مصرف داخلی بسیار مهم است زیرا موجب حفظ کیفیت این محصولات در طی حمل‌و‌نقل تا رسیدن به دست مصرف‌کننده می‌شود. بسته بندی محصولات کشاورزی علاوه بر حفظ کیفیت درصورتی‌که جذاب و زیبا باشد تأثیر بسیار زیادی در جذب مشتری خواهد داشت. از مواد مختلفی برای بسته بندی میوه و سبزی‌ها استفاده می‌شود که عبارت‌اند از:

جعبه چوبی، کیسه، کارتن، سبد، ظروف پلاستیکی، سلفون، نایلون و نایلکس.

بسته بندی مناسب برای میوه و سبزی مانند پی وی سی استرچ در کنار استحکام و زیبایی باید دارای توجیه اقتصادی برای تولیدکننده و مصرف‌کننده نیز داشته باشد که هیچ‌یک از طرفین را دچار ضرر نکند. بسته بندی مناسب پی وی سی استرچ می‌تواند به میزان چشمگیری از میزان خسارت به محصولات کشاورزی بکاهد و فساد میوه و سبزی را به تأخیر بیندازد. توجه داشته باشید که انواع میوه‌ها، با توجه ‌به نوع بافت و سایزی که دارا هستند، بسته بندی‌های مختلفی نیاز دارند.

پیشنهاد: استعلام قیمت و خرید فیلم استرچ - بهترین کیفیت
 
ویژگی‌های بسته بندی میوه و سبزی
پلاستیک بسته بندی میوه و سبزی با سایر انواع پلاستیک تفاوت‌های اساسی دارد و حتما باید مشخصات و ویژگی‌های مخصوص خود را داشته باشد که باعث حفاظت از میوه و سبزی و افزایش ماندگاری آنها شود. پلاستیک پی وی سی استرچ همه ویژگی‌های زیر را دارد.
  • قابلیت حفاظت و ایمنی محصول، از زمان چیدمان تا حمل‌و‌نقل و رسیدن به دست مصرف کننده
    دارای استحکام کافی باشد تا براثر قرارگرفتن بسته بندی‌ها بر روی یکدیگر، در طول حمل‌و‌نقل، محتوییات آن‌ها دچار آسیب نشود
    موجب حفظ تازگی و کیفیت محصول شود.
    به‌راحتی، داخل بسته بندی باید قابل‌مشاهده باشد.
    دارای قابلیت چاپ و یا نصب برند تجاری را داشته باشد.
    دارای قابلیت بازیافت جهت استفاده دوباره باشد تا به محیط‌زیست آسیب نرساند.
    تا حد ممکن که در کیفیت تأثیری نداشته باشد، ارزان باشد.
    ساختاری فاقد هرگونه مواد شیمیایی داشته باشد تا به محصولات کشاورزی منتقل نشود.
    بسته بندی میوه و سبزی باید به نحوی باشد که قابلیت سردسازی سریع محتویاتش را داشته باشد.
    دارای تنوع کافی برای انواع میوه‌ها با اندازه‌ها و بافت‌های مختلف را داشته باشد.
    دارای طراحی و گرافیک مناسبی برای جذب مصرف‌کننده باشد.
    موجب افزایش ماندگاری و حفظ کیفیت محصول شود و میزان ضایعات را کاهش دهد.
    دارای قابلیت حفظ محصول از آلودگی و کاهش بیش از حد رطوبت شود.
    دارای استحکام کافی در برابر پارگی باشد.
 
پلاستیک پی وی سی استرچ
یکی از به‌صرفه‌ترین و باکیفیت‌ترین روش‌ها برای بسته بندی میوه، سبزی، انواع گوشت و ماهی، نان و سایر مواد غذایی استفاده از فیلم‌های پی وی سی استرچ است. این نوع فیلم‌ها به‌عنوان کلینگ نیز در میان مصرف‌کنندگان شناخته شده هستند.

این نوع فیلم‌ها بر اساس جدید‌ترین استانداردهای بهداشتی تولید می‌شوند. پلاستیک پی وی سی استرچ برای چسبیدن نیاز به حرارت ندارد و به‌راحتی بدون حرارت قابل چسباندن است. این نوع فیلم‌ها برای بسته بندی بسیاری از مواد غذایی از جمله میوه و سبزی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

Ads: Order the best PVC Stretch Cling Film in Iran - Nadi Plastic

 مزایای پی وی سی استرچ
  • نسبت به فیلم‌های دیگر دارای بیشترین میزان چسبندگی و کمترین میزان بو هستند.
    ضد بخار هستند و با تنظیم اکسیژن و رطوبت به محصول اجازه تنفس می‌دهند.
    پی وی سی استرچ دارای شفافیت و زیبایی بصری بالایی است و محتویات داخل بسته بندی را به‌خوبی به نمایش می‌گذارد.
    به دلیل کیفیت بسیار بالا، معمولاً انتخاب اول صنعتگران و تولید‌کنندگان محسوب می‌شوند.
    قابلیت استفاده به‌صورت دستی و یا با دستگاه‌های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک هستند.
    پی وی سی استرچ مقاومت بالایی در برابر ضربه و پارگی دارد؛ بنابراین سبب کم‌ترین میزان آسیب به محصول در طی حمل‌و‌نقل می‌شوند.
    از مواد اولیه‌ای تشکیل شده‌اند که دارای کمترین میزان انتقال هستند و به همین دلیل کاملاً بی‌خطر و بهداشتی هستند.
    پی وی سی استرچ برای مدت طولانی، ویژگی‌های محصول را حفظ کرده و آن را تازه نگه می‌دارد.
    دارای ضریب کشش بسیار بالا تا 500 درصد هستند.
    دارای چسبندگی مناسب برای بهتر صورت گرفتن بسته بندی است.
    پی وی سی استرچ هزینه بسته بندی را به مقدار بسیار زیادی کاهش می‌دهد به‌طوری‌که اکثر تولیدکنندگان تمایل به استفاده از آن را دارند.

خرید پی وی سی استرچ
فیلم های پی وی سی استرچ در ابعاد و ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شوند که مصرف کنندگان متناسب با نیازشان آن‌ها را انتخاب و خریداری می‌نمایند. ضخامت این فیلم‌ها معمولاً از 12 تا 50 میکرون هستند. قیمت پی وی سی استرچ بر اساس وزن تعیین می‌شود، طبیعی است که هرچه حجم خریداری شده بیشتر باشد قیمت نیز به‌صرفه‌تر خواهد بود.

برای خرید پی وی سی استرچ می‌توان به مراکز فروش مراجعه نمود و یا به‌صورت اینترنتی این محصول را خریداری کرد که در این صورت نیاز به رفت‌و‌آمد نیز از بین می‌رود و به‌صرفه‌تر خواهد بود.
 
سخن پایانی
رشد صنایع غذایی و افزایش نیاز بازار، موجب اهمیت بیشتر انواع صنایع و تولیدات، به بسته‌بندی‌شده است. بسیاری از افراد به دلیل افزایش تقاضا برای انواع بسته‌بندی‌ها، تمایل به سرمایه‌گذاری در این زمینه نموده‌اند که همین امر موجب افزایش اشتغال‌زایی نیز شده است. در این بازار رقابتی اغلب تولیدکنندگان تمایل به تولید انواع بسته بندی با کیفیت، استاندارد و ارزانی مانند فیلم های پی وی سی استرچ دارند.

یک بسته بندی مناسب علاوه بر ابعاد مناسب، تنوع، حفظ کیفیت محصول، استحکام و جلب نظر مشتری باید به ارزش ذاتی کالا نیز بیفزاید. توجه نمایید که بسته بندی مواد غذایی دارای استانداردهای مربوط به خود است. خریداری این محصولات استاندارد مانند پلاستیک پی وی سی استرچ به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده خواهد بود. تولیدکنندگان و صاحبان صنایع به دلیل بسته بندی‌های نامناسب، سالانه متحمل میلیاردها تومان زیان مالی می‌شوند؛ بنابراین توجه به کیفیت بسته بندی، بسیار ضروری خواهد بود.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *