سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰
۱

خرید فرش کودک و خصوصیاتی که باید داشته باشد

پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 761071
فرش اتاق کودک بخشی از دکوراسیون اتاق بچه است که باید در مورد انتخاب و خرید آن حساس بود.
خصوصیات فرش اتاق کودک
راحتی کودک برای ما ایرانی ها حائز اهمیت است و قبل تولد نوزاد، به فکر خرید لباس و دیگر وسایل ضروری برای او هستیم، و سعی در خرید وسایل باکیفیت و مرغوب همچون فرش اتاق بچه برای او هستیم، زیرا می دانیم که نوزاد بسیار حساس است و باید در انتخاب وسایل او نیز حساس بود. اتاق بچه یکی از قسمت های بسیار مهم در خانه است که دکوراسیون و رنگ دیوارهای آن، دارای اهمیت بالایی است. فرش اتاق کودک بخشی از دکوراسیون اتاق بچه است که باید در مورد انتخاب و خرید آن حساس بود.

فرش اتاق نوزاد دارای ویژگی های خاصی است و از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا بیشتر اوقات، نوزاد بر روی فرش قرار دارد. به همین دلیل انتخاب یک فرش اتاق کودک خوب و باکیفیت بسیار مهم و ضروری است. فرش کودک باید مناسب کودک و نوزاد باشد. اگر هر گونه فرش اتاق کودک که انتخاب می شود دارای جنس نامرغوب باشد مطمئناً مناسب کودک نخواهد بود. همچنین برای انتخاب یک فرش اتاق کودک مناسب با اتاق بچه باید دقت کرد و فرشی را انتخاب کرد که دارای رنگ های روشن و ملایم باشد زیرا رنگ فرش اتاق نوزاد در روان نوزاد و کودک تاثیر می گذارد، رنگهای روشن باعث حفظ روحیه کودک و آرامش بخشی به او می شود و رنگ های تیره بر اعصاب و روحیه کودک تاثیر منفی می گذارد.
 
فرش اتاق کودک
 فرش اتاق کودک
 
ویژگی های فرش کودک
در انتخاب فرش اتاق کودک باید بسیار دقت کرد. زیرا بیشتر اوقات نوزاد در تماس مستقیم با فرش است و به همین دلیل در هنگام خرید یک فرش نوزاد باید محتاطانه عمل کرد. فرش اتاق نوزاد علاوه بر زیبایی اتاق کودک در سلامتی کودک نیز تأثیرگذار است، پس به همین دلیل، به خاطر حفظ سلامتی نوزاد باید در انتخاب فرش اتاق کودک دقت کرد. اولین ویژگی که فرش اتاق بچه و البته هر فرش دیگری باید آن را داشته باشد، جنس با کیفیت و مرغوب آن است. زیرا در غیر این صورت باعث به خطر افتادن سلامتی نوزاد می شود. یک فرش اتاق بچه باید فاقد پرزدهی باشد، زیرا پرزها باعث ایجاد آلرژی و حساسیت برای کودک می‌شوند و ممکن است برای کودک مشکلات تنفسی به وجود آورند، چون ریه کودکان در این سنین حساس است و ممکن است دچار مشکل شوند و بهتر است فرش اتاق کودک که دارای الیاف بدون پرز است، در اولویت قرار داد و الیاف اکریلیک که در بافت فرش های ماشینی استفاده شده است، باعث افزایش کیفیت آن می شود چون دارای جنس و مرغوبیت بالاتری است.
 
 
دیگر ویژگی های فرش کودک
دیگر ویژگی برای انتخاب یک فرش اتاق کودک عدم جذب رطوبت است زیرا با جذب رطوبت به مکانی برای تجمع میکروب‌ها و باکتری‌ها تبدیل می‌شود و به عنوان یک خطر بزرگ برای سلامتی کودک به شمار می رود. بهتر است از خرید آن امتناع کنید و دیگر ویژگی خیلی مهم در انتخاب فرش اتاق بچه، نرم بودن آن است. زیرا کودک و نوزاد بیشتر اوقات با اسباب بازی های خود بر روی فرش بازی می کند و یا به صورت چهار دست و پا بر روی آن راه می رود، اگر فرش زبر باشد ممکن است که به پوست نوزاد آسیب برساند و بهتر است فرش اتاق کودک که ساخته شده از الیاف پروپیلن که یک الیاف نرم است یا فرشی که از الیاف بافت اکریلیک و نخ طبیعی پنبه بافته شده است، انتخاب کرد. زیرا این گونه فرش ها نرم و لطیف هستند فرش های ضخیم و دارای پرز بلند، نرم و راحت برای نشستن هستند. دیگر ویژگی در پسندیدن یک فرش اتاق بچه، ضد لک بودن و قابلیت شستشوی سریع است. به دلیل حفظ سلامتی کودک لازم است هر چند ماه یکبار فرش اتاق نوزاد شسته شود تا تمیز و بدون میکروب شود و باید این را در نظر گرفت که شست و شوی  فرش اتاق نوزاد راحت باشد.

فرش اتاق کودک
فرش اتاق کودک

انواع فرش اتاق کودک
فرش نوزاد و کودک در دسته ی فرش های فانتزی قرار دارد و از لحاظ گوناگون تقسیم بندی شده است. مثلا بر اساس جنسیت کودک، به فرش اتاق دخترانه و فرش اتاق پسرانه تقسیم شده است. فرش اتاق پسرانه براساس روحیات یک کودک پسر است. برای انتخاب یک فرش اتاق پسرانه بهتر است که از بین رنگ های ملایم و سرد همچون رنگ های خاکستری، فیلی، سرمه ای، قهوه ای و آبی انتخاب شود و این رنگ ها را در اولویت خرید فرش اتاق کودک پسرانه قرار داد.

دیگر نوع فرش اتاق بچه متناسب با جنسیت او، فرش اتاق دخترانه است. همانطور که فرزند پسر متناسب با روحیاتش دارای طیف رنگ بندی خاصی است، باید فرش اتاق دخترانه هم بنابر علاقه او انتخاب کرد. برای انتخاب فرش اتاق کودک دخترانه، فرش‌هایی که دارای رنگ‌های ملایم و گرم هستند همچون رنگ‌های قرمز، صورتی، نارنجی و بنفش را انتخاب کرد و فرش‌هایی را که دارای این گونه رنگ‌ها هستند، در اولویت خرید فرش اتاق دخترانه قرار داد. فرش‌های کودک پسر و دختر هم رنگ بندی خاص و هم طرح‌بندی متفاوت دارند. مثلا برای انتخاب فرش پسرانه، فرش اتاق کودک طرح ماشین را انتخاب کرد. چون این گونه فرش‌ها بیشتر مورد علاقه‌ی پسران است و البته این گونه طرح‌ها، جلوه ی خاصی به اتاق کودک پسر می‌دهد. و برای فرش اتاق دخترانه، فرش‌هایی که دارای طرح مدل های عروسکی و گل می‌باشد، انتخاب کرد.
 
روش های خرید فرش ماشینی کودک
روش های خرید فرش ماشینی هم به صورت حضوری و هم اینترنتی است. درروش حضوری می‌توانید به نمایشگاه فرش دیوان واقع در کاشان مراجعه کرده و از نزدیک فرش موردپسند خود را مشاهده و تهیه کنید. همچنین میتوانید از طریق اینترنت، سریع و راحت فرش اتاق کودک خود را سفارش داده و درب خانه تحویل گرفت. برای خرید اینترنتی می‌توانید از طریق سایت فروشگاه فرش دیوان فرش های اتاق کودک بدون پرز و حساسیت را سفارش بدهید. علاوه‌براین هرگونه سوال و یا راهنمایی درمورد خرید فرش داشتید، کارشناسان فروش فرش دیوان شما را در انتخاب فرش اتاق کودک راهنمایی می‌کنند.

آدرس نمایشگاه: کاشان، بلوارقطب راوندی، کوی حکمت 33، نبش افشان 21، فروشگاه اینترنتی فرش دیوان

شماره تماس: 09133647713 – 09133605595 – 02128427513

وبسایت: www.farshdivan.com
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


sara
Armenia
سایت شما عالی هستش
امیدوارم موفق باشید.