سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۴
۱۶
تلاش ناکام صهیونیست‌ها برای کاهش ابعاد حجم فضاحت؛

هشدار شبانه مقاومت به نتانیاهو/ فاصله دیمونا تا بیت‌المقدس چند کیلومتر است؟

پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 761103
حمله به تأسیسات اتمی دیمونا نشان داد سامانه‌های ضدموشکی و ارتش رژیم صهیونیستی ضعف شدیدی دارند و مقاومت آماده است در صورت هرگونه تهدیدی پاسخی نظامی بدهد.
هشدار شبانه مقاومت به نتانیاهو/ فاصله دیمونا تا بیت‌المقدس چند کیلومتر است؟
گروه بین الملل جهان نيوز: بامداد امروز منابع خبری از حمله موشکی به اطراف تأسیسات هسته‌ای دیمونا در جنوب سرزمین‌های اشغالی و فعال شدن سامانه پدافندی پاتریوت خبر دادند. همچنین جنگنده‌های نیروی هوایی رژیم صهیونیستی بر فراز این منطقه به پرواز درآمدند.

به گزارش آنا، رسانه‌های صهیونیستی خبر شلیک موشک از نوار غزه به سمت منطقه دیمونا را اعلام کردند، ولی بعد از مدتی اعلام شد منبع شلیک موشک نامشخص است. در این میان یکی از ساکنان منطقه دیمونا خبر داد انفجاری قوی در این منطقه رخ داده؛ به‌گونه‌ای که منازل منطقه ابوقرینات واقع در نزدیکی دیمونا به لرزه درآمده و مردم سراسیمه به سمت پناهگاه‌های زیرزمینی رفتند. 
 
حمله به دیمونا
حمله به منطقه دیمونا در سرزمین‌های اشغالی
 
با وجود اعلام منابع رسمی، رسانه‌های صهیونیستی تلاش کردند بر حمله موشکی سرپوش بگذارند. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در گزارش خود اعلام کرد حمله موشکی ارتباطی به نوار غزه ندارد. دیگر رسانه‌های صهیونیست خبر دادند که صدای انفجار به‌خوبی در همه جای منطقه نقب ازجمله بئر السبع به گوش رسید و از منطقه مابین بئر السبع و دیمونا صدای آژیر هشدار حمله موشکی شنیده شد. خبرنگار روزنامه جروزالم‌پست نوشت: صدای چندین انفجار در اورشلیم (قدس اشغالی)، مودیعین، رخووت، کریات اونو، بئر السبع و چند منطقه دیگر به گوش می‌رسد. گزارش‌هایی از به‌کار رفتن سامانه پدافندی پاتریوت نیز منتشر شده است.  

با اینکه منبع انفجارها همچنان نامشخص بود، گزارش‌های تأیید نشده نشان می‌داد سامانه پدافندی پاتریوت یک فروند موشک را در نزدیکی تأسیسات هسته‌ای دیمونا رهگیری کرده است. خبرگزاری شهاب به نقل از ساکنان نزدیکی دیمونا نوشت: خانه‌های ما به‌دلیل انفجاری که پس از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار رخ داد، لرزید. شاهدان نیز می‌گویند پس از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار، صدای انفجار شدیدی در سراسر مناطق الخلیل، قدس و رام‌الله شنیده شد.

دستپاچگی ارتش صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر افتضاح اصابت موشک به دیمونا
از آنجا که رسیدن موشک زمین به زمین به آسمان تأسیسات تولید بمب اتمی دیمونا افتضاح بسیار بزرگی برای ارتش این رژیم محسوب می‌شود و در صورت ثبت مستندات از آن، تأثیر ویران‌گری بر موقعیت سیاسی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دارد، اتاق رسانه ارتش صهیونیستی سعی کرد آن را لاپوشانی کند.

منابع صهیونیستی تلاش کردند از حجم فضاحت امنیتی پیش آمده بکاهند و اعلام کردند موشکی که بر فراز دیمونا رهگیری شده در واقع تیر موشک پدافندی SA-۵ سوری بوده که به سوی جنگنده‌های اسرائیلی شلیک شده بود.

صهیونیست‌ها که به‌طور دقیق نمی‌دانستند از کجا هدف قرار گرفته‌اند، برای کاستن از فشارهای روانی پیش‌آمده حمله‌ای کورکورانه به خاک سوریه انجام دادند. ارتش رژیم صهیونیستی درباره انفجار نزدیک دیمونا گزارش کرد: به‌دنبال گزارش فعال‌شدن هشدار، یک فروند موشک هوا به زمین از خاک سوریه به اسرائیل شلیک شد که در منطقه نقب سقوط کرد. در پاسخ به آن، چند دقیقه پیش، ارتش اسرائیل سکوی پرتاب موشک زمین به هوا را در منطقه سوریه مورد حمله قرار داد.  


پس از حمله موشکی واشنگتن‌پست مدعی شد ایران احتمالاً در حمله به دیمونا در سرزمین‌های اشغالی نقش داشته است و شبکه ۲۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد، موشکی از منبعی ناشناخته سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد.  

جبهه داخلی رژیم صهیونیستی نیز خبر داد، این رژیم با اتفاقی ناخوشایند و خطرناک مواجه شده است. مبدأ شلیک موشک مشخص نیست، اما ارزیابی‌ها این‌گونه است که مبدأ شلیک نوار غزه نیست.  

حمله رژیم صهیونیستی به سوریه
 یک منبع نظامی به سانا گفت: بامداد امروز حدود ساعت ۱:۳۸ بامداد دشمن صهیونیستی با شلیک موشک از سمت جولان اشغالی سوریه، به ما حمله کرد و برخی از نقاط اطراف دمشق را هدف قرار داد.

سامانه‌های ضد هوایی سوریه با موشک‌های متجاوز مقابله و بیشتر آن‌ها را ساقط کردند. این تجاوز به زخمی شدن چهار سرباز سوری و خسارات مادی منجر شد.

ابعاد مهم حمله موشکی 
حمله به نزدیکی تأسیسات دیمونا درحالی انجام شد که رسانه‌های صهیونیستی از چند هفته پیش به‌طور مداوم از تقویت استحکامات دفاعی و پدافند هوایی اطراف تأسیسات هسته‌ای دیمونا و بندر ایلات در دریای سرخ برای مقابله با حملات احتمالی با موشک‌های دوربرد یا پهپادهای نیروهای یمنی سخن گفته بوده بودند. علاوه بر این، تنش میان رژیم صهیونیستی و ایران بر سر برنامه هسته‌ای تهران و افزایش عملیات‌های خرابکارانه از سوی رژیم صهیونیستی شدت گرفته و جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را به‌عنوان عامل خرابکاری ها و ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان معرفی کرده است.

نکته مهم حمله موشکی این بود که ارتش صهیونیستی در بیانیه رسمی اعلام کرد شلیک موشک پاتریوت در اطراف دیمونا برای مقابله با موشک ضدهوایی سوری بوده که در آن نقطه فرود آمد. این ادعا بسیار مضحک است، زیرا  ابتدا حمله‌ای از سوی اسرائیل به دمشق انجام نشده بود که سوریه مبادرت به شلیک سامانه پدافندی کند. علاوه بر این، چگونه است که موشک ضد هوایی سوری می‌تواند ۲۰۰ کیلومتر تا دیمونا بپیماید، از سد سامانه‌های پاتریوت بگذرد و به نزدیکی یک مرکز انرژی هسته‌ای رژیم صهیونیستی اصابت کند؟  

سامانه ضدموشکی رژیم صهیونیستی

نکته دیگر اینکه فاصله دیمونا تا بیت‌المقدس حدود ۸۰ کیلومتر است و بعید به نظر می‌آید صدای انفجاری که مردم این شهر و سایر شهرهای کرانه باختری رود اردن شنیده‌اند، ناشی از فرود موشک در دیمونا باشد و احتمالاً بیش از یک موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.

نباید از نظر دور داشت دوران صبر راهبردی ایران به‌سر آمده است و هرگونه خرابکاری امنیتی در سطحی بالاتر و با واکنش نظامی پاسخ داده می‌شود. همچنین سامانه‌های دفاع هوایی رژیم صهیونیستی که نتوانست یک فروند موشک (احتمالا از نوع فاتح ۱۱۰) را رهگیری و سرنگون کند، چگونه خواهد توانست در جنگی تمام عیار در برابر سیل انبوه راکت‌ها، پهپادها و موشک‌های دقیق و نقطه‌زن ایستادگی کند؟

جمهوری اسلامی سرپلهای مناسبی در کنار سرزمین‌های اشغالی دارد و در صورت لزوم به‌راحتی می‌تواند با سلاح‌های برد کوتاه تمام نقاط راهبردی رژیم صهیونیستی را زیر آتش بگیرد و پدافند هوایی صهیونیست‌ها نیز نخواهد توانست برای شهرک نشینان تولید امنیت کند.

پس از هدف قرار گرفتن چند کشتی تجاری رژیم صهیونیستی، انفجار در مهم‌ترین کارخانه موشکی این رژیم، رخداد حمله به دیمونا سومین تحول مهم در رویارویی محور مقاومت و رژیم صهیونیستی است و احتمال گسترده شدن ابعاد این مواجهه در ماه‌های آتی وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عبدالله
Iran, Islamic Republic of
الحمدالله رب العالمین
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر این شجاعت و غیرت رزمندگان اسلام و جبهه مقاومت، ضرب شصتی بود که همه آزادگان جهان را خوشحال کرد! امام فقیدمان فرمود: اسرائیل باید از بین برود.
Iran, Islamic Republic of
حادثه نظامی دیگر برای رژیم صهیونیستی
Iran, Islamic Republic of
عربستان گاوی شیرده برای اشتغال آمریکایی ها
Iran, Islamic Republic of
نتانیاهو نگران توافق بایدن و ایران است
Iran, Islamic Republic of
ملت ایران همچنان آمریکا را دشمن خود می داند.
ملت ایران همچنان اسرائیل را دشمن خود می داند.
احدی
Iran, Islamic Republic of
ضربتی نوش کن
Iran, Islamic Republic of
درود بر سپاهیان ایران زمین
United Kingdom
اگر به تاسیسات اتمی دیمونا میخورد و آلودگی هسته ای اتفاق می‌افتاد همه ی مردم اسرائیل فرار میکردند و اسرائیل از صحنه ی روزگار محو میشد!!!!!
Iran, Islamic Republic of
... باد تشعشعات رادیو اکتیو را تا کشورهای همسایه اسرائیل هم خواهد برد و ملیونها مسلمان ، یهودی و مسیحی را به کام مرگ میکشد؟
Iran, Islamic Republic of
شاید بیست و پنج سال به بیست و پنج ماه کاهش پیدا کنه
Iran, Islamic Republic of
در دنیای زورمداران ظالم مستکبر فقط صدای قدرت را میفهمند باید لحظه به لحظه بر مولفه های قدرت و اقتدار بیفزاییم.اقتدار موشکی باز مارا به یاد انتقام سخت و عین الاسد انداخت.و مارمیت اذا رمیت...
Iran, Islamic Republic of
تاقیامت هم فکرکنی نمیفهمی ازکجاخوردی فقط اب روبریزاونجایی که میسوزه
Iran, Islamic Republic of
از این پس صهیونیست ها باید دنبال سوراخ موش و لانه ی کفتار و لاشخور بگردند برای پنهان شدن
محمد
Iran, Islamic Republic of
انشا اله خون کودکان به خواب نازرفته ی غرقه در خون غزه سیلاب شود و تمام جرثومه های پلید صهیونیست را به کام مرگ بکشد ..
درود بر مجاهدان راه خدا ...
سلام به همه ی شهدای راه آزادی قدس شریف
مرگ بر همه ی مستکبران ..
زنده باد سید علی عزیزم
محمدایوب
Iran, Islamic Republic of
....