شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۶

قاتل جدید کرونا معرفی شد

چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب: 760222
مطالعه اخیر محققان نشان می‌دهد کلری که در آب استخر‌ها وجود دارد، می‌تواند ویروس کووید-۱۹ را در ۳۰ ثانیه از بین ببرد.
قاتل جدید کرونا معرفی شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، کلر موجود در آب استخر شنا می‌تواند ویروس عامل کووید-۱۹ را تنها در ۳۰ ثانیه غیرفعال کند.
 
ویروس شناسان امپریال کالج لندن طی این مطالعه تأثیر غلظت‌های مختلف کلر در آب را بر کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ بررسی کردند سپس محققان گفتند یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهد که خطر انتقال کووید-۱۹ از طریق آب استخر بسیار کم است.
 
"وندی بارکلی" (Wendy Barclay) نویسنده مطالعه گفت: ما این آزمایشات را در آزمایشگاه‌های پیشرفته خود در لندن انجام دادیم. در این شرایط ایمن ما قادر به اندازه گیری توانایی ویروس در آلوده کردن سلول‌ها هستیم که اولین مرحله در انتقال آن است. ما با مخلوط کردن ویروس با آب استخر شنا دریافتیم که ویروس در آب استخر زنده نمی‌ماند.
 
در این مطالعه پروفسور بارکلی و همکارانش دریافتند که غلظت کلر آزاد ۱.۵ میلی گرم در لیتر و PH بین ۷ تا ۷.۲ باعث کاهش بیش از ۱۰۰۰ برابری آلودگی کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ در عرض ۳۰ ثانیه می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Ireland
اینو می زنی مردم می رن استخر بخاطر هوای آلوده بیرون آب کرونا می گیرن!؟
Iran, Islamic Republic of
من مقاله انگلیسی همین مطلبو البته نه استخر بلکه اینکه کرونا از طریق اب و در اب منتقل نمیشه 4ماه پیش خوندم.توی خشکی شیوع کرونا بیشتره تا آب.بنظرم هم عقلانیتره چون آبی که میخوریم ازش کرونا منتقل نمیشه
Iran, Islamic Republic of
از فردا در استخرها را باز کنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
نکنه نقشه کشیده اید، استخرهارابگشائید؟؟..
Iran, Islamic Republic of
توی اب شیر هم همین قدر کلر هست . مردم ببندید به گاز کلر تا از عوارض شیمیایی بمیرند ....!!!!!!!
...
Iran, Islamic Republic of
میخواید کلر ها بفروش بره.