جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۳

ماجرای ابتلای ۷ دانش آموز ایلامی به کرونا

دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب: 753366
خبر ابتلای ۷ دانش‌آموز و معلم ایلامی به کرونا در رسانه‌های استان منتشر و فضایی از انتقاد در چرایی بازگشایی مدارس به‌صورت حضوری را در میان خانواده ها ایجاد کرد.
ماجرای ابتلای ۷ دانش آموز ایلامی به کرونا
به گزارش جهان نيوز، خبر ابتلای 7 دانش آموز و معلم یکی از مدارس شهرستان بدره  به کرونا در رسانه‌های استان منتشر و فضایی از انتقاد در چرایی بازگشایی مدارس به صورت حضوری را در میان خانواده‌ها ایجاد کرده است. 

به گزارش تسنیم، موج انتقادات از این خبر قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام را به واکنش وا داشت و در پنجاه و پنجمین نشست ستاد استانی کرونا به تاریخ 11 بهمن ماه 99 دستور فوری برای بررسی ابتلای 7 دانش آموزان بدره‌ای به کرونا را صادر کرد و اظهار داشت:  ابتلای 7 نفر از دانش آموزان شهرستان بدره به کرونا آن هم در کمتر از ده روز یک اتفاق نادر است و نبایست به راحتی از کنار این حادثه گذشت.

استاندار ایلام ابتلای همزمان 7 دانش‌آموز بدره‌ای به کرونا را اتفاقی نادر عنوان کرد و گفت: فرماندار شهرستان بدره موظف است تا 12 بهمن 99 پس از بررسی گزارش دقیق این موضوع را اعلام و لازم است با عوامل احتمالی قصور در عدم حفاظت از سلامتی دانش آموزان برخورد جدی شود.

با صدور دستور استاندار ایلام مبنی بر بررسی موضوع اداره آموزش و پرورش شهرستان بدره‌ در اطلاعیه‌ای که آن را در اختیار رسانه‌ها قرار داد اعلام کرد؛ از مجموع 7 نفر دانش آموز و یک نفر معلم مورد اشاره در ستاد استانی کرونا که در شهرستان بدره به این بیماری مبتلا شده اند؛ تنها دو دانش آموز به صورت حضوری آموزش می بینند و بقیه مبتلایان هرگز مراجعه‌ای به مدارس محل تحصیل خود نداشته‌اند.

 در این اطلاعیه آمده است: شناسایی آن دو دانش آموز هم به دنبال ابتلای نزدیکانشان در خارج از مدرسه و در قالب طرح شهید سلیمانی صورت گرفته است.

یونس آزادی فرماندار بدره نیز در پاسخ به چرایی این اتفاق هم زمان در مدارس شهرستان بدره اظهار داشت: فقط یک نفر از دانش‌آموزان مبتلا در مدرسه حضور داشته که آن یک مورد هم معلوم نیست که در مدرسه مبتلا شده یا در خارج از مدرسه و از طریق رهگیری شناسایی شده است.

روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام نیز با اعلام گزارش مراقبت و رهگیری 7 دانش آموز و یک معلم مبتلا به کرونا در شهرستان بدره  اعلام کرد؛ 7 دانش ‌آموز مبتلا که عبارتند از" نیما صفری و سارا صفری" به منظور مراقبت و رهگیری تماس با بیمار اصلی (مادر بزرگ )خانواده پس از انجام تست pcr این دو دانش آموز مثبت گزارش شده است و این خواهر و برادر در مدرسه حضور نداشته‌اند و در این فاصله زمانی مدرسه محل تحصیل دانش آموز سارا صفری (شهید ولیزاده )تعطیل بوده است. 

"دانش آموز مریم رحیمی"به دنبال مثبت شدن  pcr خاله دانش آموز پس از بروز علایم  به همراه مادرش به مرکز شهید جهانگیر زاده مراجعه کردند و پس از انجام تست pcr مثبت گزارش شد‌ه است که این دانش آموز در مدرسه کوثر مشغول به تحصیل می باشد و مدرسه مذکور بازگشایی نشده و تعطیل می‌باشد.

 دانش آموزان؛ "ابوالفضل روشنی و ام البنین روشنی زینب روشنی"  به دنبال مراجعه پدر  خانواده پس از بروز علایم کرونا به مرکز، تیم مراقبت و رهگیری از تمام اعضای خانواده و موارد در تماس با بیمار اصلی pcr و رپید تست گرفتند که پس از اعلام نتایج pcr این سه دانش آموز و مادر خانواده مثبت گزارش شد.

آموزش و پرورش استان ایلام اعلام کرده است؛ دانش آموزان زینب و ام‌البنین روشنی در مدرسه بهشت و سمیه در حال تحصیل می باشند که این مدارس تعطیل می باشند و مشمول بازگشایی مدارس نمی‌باشند و ابوالفضل روشنی دانش آموز مدرسه نبوت می باشد که از ابتدای سال تحصیلی به مدرسه نرفته است.

دانش آموز "مهدی محمدولی" که در مدرسه شهید صفری گچ کوبان مشغول به تحصیل می‌باشد و بلا فاصله پس از اینکه pcr این دانش آموز مثبت گزارش شد از تمام اعضای خانواده و تمام دانش آموزان مدرسه رپید تست گرفته شد و مدرسه مذکور تعطیل شده است.

"افشار جعفرنیا" معلم پایه ششم مدرسه نبوت که به دنبال مثبت شده pcr همسرش پس از مراجعه به مرکز و انجام تست pcr  نتیجه تست ایشان هم مثبت گزارش شد  و این معلم که در مدرسه نبوت تدریس می‌کند و مدرسه نبوت از مدارسی است که تا کنون بازگشایی نشده است.

"دانش آموز علی مولایی" که در مدرسه پاکل شهرستان ایلام مشغول به تحصیل می‌باشد که این دانش آموز به دنبال مثبت شدن تست pcr پدرش به مرکز شهید جهانگیر زاده بدره مراجعه کرده و pcr انجام داده که نتیجه تست مثبت گزارش شد.

به گزارش تسنیم؛ هرچند وضعیت فعلی استان ایلام از نظر شیوع ویروس کرونا در ضعیت آبی است اما به اعتقاد کارشناسان حوزه بهداشت و درمان این وضعیت شکننده و بازگشایی مدارس و استمرار کلاس‌های حضوری خطر افزایش مبتلایان و شیوع این بیماری را افزون کرده است که نمونه آن را می‌توان ابتلای 7 دانش‌آموز و یک معلم در کوچکترین شهرستان استان عنوان کرد.

مردم انتظار دارند تا این اتفاق را زنگ ‌خطری برای افزایش آلودگی شهروندان و خاصه دانش‌آموزان حاضر در مدارس بدانند که کرونا تمام نشده است و برای بازگشایی مدارس تعجیل و اصرار نداشته باشند و اگر هم بر آن اصرار دارند حداقل رعایت پروتکل‌ها را الزامی کنند و بر آن نظارت جدی داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیدوارم بانیان وکسانیکه (( بالاخص وزیر آموزش وپرورش)) که دم از بازگشایی مدارس زده بودند توسط مجلس انقلابی مورد عتاب وپاسخگویی گردند
اعضای ستاد ملی سیاست بازگشایی ها استخرها/سینماها/تالارها با هر تعداد وهر شیوه نامه پروتکلی در عمل غیر ممکن وعواقب وعوارض بدی برای کشور بهمراه دارد لطفا محدودیتها را برگردانید.
مطالبه عموم مردم تبدیل رنگ کشور به نارنجی است
مجلس باید در برابر اصرار وبخشنامه های وزیر مبنی بر بازگشایی مدارس حداقل کارهای نظارتی خود مبنی بر تذکر واستیضاح را دردستور کار قرار دهد
مجلس انقلابی را در عمل انقلابی نشان دهیم ((یاعلی))