شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱

وصیت شهید؛ بوی تعفن تفرقه را در بین خودتان بردارید

سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 751971
به گزارش جهان نيوز، معلم شهید علی‌محمد جمال‌الدینی فرزند جهان در دهم بهمن سال 1334 در صالح‌آباد ایلام در یک خانواده پر جمعیت دیده به جهان گشود که 7 خواهر و 8 برادر بودند. دوران کودکی را همچون سایر همنوعانش در کمال سادگی سپری کرد، دوران جوانی شب و روز فعالیت می‌کرد، در فکر یتیمان و مستضعفان بود و به دیدار آنها می‌رفت، در مشکلاتی که برایشان پیش می‌آمد به آنها یاری می‌رساند. بعد از فارغ‌التحصیلی از دانش‌سرا به استخدام آموزش و پرورش مهران درآمد و در صالح‌آباد معلم شد. در عملیات‌های گوناگون مانند فتح‌المبین، کربلای یک، والفجر مقدماتی و والفجر 3 شرکت کرد و نهم مرداد سال 1362 در سن 28 سالگی در قلاویزان شهید شد. از ویژگی‌های خاص اخلاقی‌اش کمک کردن به افراد ناتوان بود، به افرادی که از نظر مالی مشکل داشتند بدون اینکه متوجه شوند کمک می‌کرد. خیلی مهربان بود و اعتقادات بالایی داشت و اگر اختلافی بین فامیل پیش می‌آمد واسطه می‌شد تا آن مشکل حل شود.

شهید علی‌محمد جمال‌الدینی در وصیت‌نامه‌اش نوشته است: «ای دانش‌آموزان عزیز به شما وصیت می‌کنم چراغ هدایت اجتماع باشید، چراغ و سراج‌های هادی نمی‌شوید مگر در پرتو تزکیه و تقوی در مقام عبودیت الهی قرار گیرید. مطالعه کنید، نماز بخوانید، قرآن را خوب بخوانید پیام‌های امام عزیز را ضمن خواندن عمل کنید، کار کنید برای خدا و کار دیگران را هم برای رضای خدا انجام دهید. از همکاران فرهنگی ضمن عرض سلام استدعا دارم با هم برادر باشید بوی تعفن تفرقه را در بین خودتان بردارید و بوی گل اعتصام را در وحدت خویش متصاعد کنید تا دانش‌آموزان مست و شیدای شما شوند زیرا تا خود نسوزید نور هدایت نمی‌شوید.»

مرجع : کیهان
برچسب ها: وصیت نامه شهدا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *